نحوه نصب درب حیاط

نوشته شده در 06 بهمن 1401
نحوه نصب درب حیاط

توجه داشته باشید از گذشته تا کنون انسان ها به منظور رفع برخی از نیازهایی همچون برقراری امنیت برای تمامی افراد منزل و کاهش میزان سرما به داخل از درب استفاده کرده‌اند، بنابراین استفاده از درب بسیار کارآمد بوده و با وجود درب حیاط و درب منزل انسان ها احساس آرامش بیشتری دارند به حدی که با نصب آن اجازه ورود هرکسی را به حریم خصوصی خود نمی دهند.

در زمان های گذشته از چادر، پارچه، چرم، چوب، فلز و غیره به صورت ابتدایی به عنوان درب منزل و یا درب حیاط استفاده می کردند اما امروزه شاهد طرح های متنوع از درب ها در بازار هستیم. این درب ها به صورت پیشرفته تولید شده اند و از سوی بسیاری افراد مورد استفاده قرار می گیرد اما بدانید عملکرد استفاده درب ها از گذشته تا کنون یکسان بوده است یعنی زمانی که افراد سعی در استفاده از درب را دارند یعنی نیاز به امنیت داشته و با انجام این کار مانع ورود سرما و حیوانات به درون منزل شده‌اند.

نصب استاندارد درب حیاط

همچنین بخوانید : آموزش مرحله ای نصب درب ضد سرقت

عملکرد درب حیاط

در نظر داشته باشید درب حیاط یکی از مهم ترین مسائلی است که هم در قدیم و هم در دوره کنونی آن را مورد استفاده قرار داده اند، یعنی افراد با استفاده از درب به منزل خود جلوه خاصی می بخشند. در حال حاضر نسبت به دوره قدیم با توجه به طرح ها و جنس های مختلف سعی می کنند با انتخاب بهترین آن و نصب صحیح درب منزل و یا درب حیاط نمای بسیار زیبایی را به محل زندگی خود ببخشند.

برخی از درب ها عملکردشان به گونه ای است که در زمان ورود یا خروج درب به سمت داخل باز شده و فرد به درون حیاط راه پیدا می کند اما خانه هایی که ساختمانی است به صورت مستقیم می توان وارد ساختمان شد. استفاده از درب حیاط علاوه بر زیبایی ظاهری که به منزل و ساختمان هدیه می کند تا حد زیادی از مشکلاتی همچون سرقت، ورود افراد غیر مرتبط به حریم خصوصی ساکنان آن و پیشگیری از ورود سرما و هر گونه حیوانی به درون منزل می کند؛ بنابراین در زمان نصب درب حیاط حتماً شما هم می دانید که این ابزار و تجهیزات چه مزایایی دارند به همین خاطر است که شما را مجاب به استفاده از آن کرده است.

با توجه به اینکه درب حیاط دارای طرح های متنوعی در بازار است بنابراین شما قادر هستید تا با توجه به شرایط کنونی خود و بر اساس سلیقه شخصی یکی از طرح ها را برگزینید.

به طور کلی وظیفه ای که درب حیاط بر عهده دارد بسیار حیاتی است بنابراین شما زمانی که می خواهید درب حیاط را نصب کنید بهتر است طبق استاندارد هایی که وجود دارد با رعایت تمامی نکات به نصب درب حیاط بپردازید. این کار به شما کمک می‌کند تا از نصب صحیح و کارایی خوب درب حیاط رضایت داشته باشید.

عملکرد درب حیاط

همچنین بخوانید : هدف از شیب بندی ساختمان چیست؟

برای درب حیاط چگونه دربی را انتخاب نماییم؟

ممکن است شما پیش از این که قصد خرید درب حیاط و انجام فرایند نصب آن را داشته باشید بخواهید بدانید چگونه یک درب بسیار محکم و خوبی را برای نصب انتخاب نماییم؟ در پاسخ باید بگوییم شرایطی که دارید و هم چنین نمای ساختمان و سلیقه شما از جمله عوامل موثر در انتخاب درب حیاط می باشد، اما در نظر داشته باشید که گونه های متعددی با طرح های مختلف وجود دارد که شما می توانید با در نظر گرفتن میزان هزینه ای که قرار است پرداخت کنید و همچنین با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. در رابطه با تنوع زیاد درب ها در بازار باید بگوییم شما به راحتی می توانید دربی را انتخاب کنید که با توجه به سلیقه و نیاز شما است اما یکی از نکات مهم دیگر در زمان خرید درب حیاط توجه به جنس آن می باشد.

شما باید برای حیاط خود دربی را انتخاب کنید که جنس آن بسیار مقاوم باشد زیرا با توجه به اینکه درب حیاط در معرض نور مستقیم خورشید، بارش برف و باران، طوفان، تگرگ و غیره قرار دارد باید از استحکام بسیار زیادی نیز برخوردار باشد تا در آینده تحت هیچ شرایطی دچار مشکل نشود. جنس های فلزی درب ها از جمله مقاوم ترین جنس ها در مقابل خطراتی همچون سیل و غیره می باشد پس می توان نتیجه گرفت دربی که می خواهید آن را به عنوان درب حیاط نصب نمایید علاوه بر داشتن زیبایی باید مقاوم هم باشد در این صورت است که می توان امنیت را برای ساکنان منزل و ساختمان تا حد زیادی تامین نمود.

چگونگی انتخاب درب حیاط

به طور کلی به منظور انتخاب درب حیاط یکسری مولفه هایی وجود دارد که شما می توانید در زمان خرید از این مولفه ها جهت انتخاب بهترین درب حیاط کمک بگیرید. به طور معمول آن دسته از افرادی که قصد دارند برای حیاط خود درب خریداری نمایند باید مطمئن شوند که درب انتخابی مورد نظر برای حیاط مناسب است یعنی درب حیاط در مقایسه با درب آپارتمان باید مقاومت بیشتری داشته باشد زیرا این درب به سمت کوچه و خیابان باز می شود بنابراین باید به منظور افزایش امنیت از دربی استفاده کنید که بسیار مقاوم و مستحکم است؛ به عنوان مثال درب هایی که با استفاده از شیشه های سکوریت و فلز مقاوم ترکیب شده اند گزینه مناسبی به منظور نصب درب حیاط و همچنین درب ساختمان می باشند. اینگونه درب هایی علاوه بر اینکه زیبایی خاص خود را دارند میزان امنیت آن ها نیز بیشتر است.

عده‌ای از افراد زمانی که این گونه درب را انتخاب می‌کنند سعی دارند آن را با نمای ساختمان مطابقت دهند پس می توان نتیجه گرفت جهت انتخاب بهترین درب حیاط باید نسبت به استقامت جنس آن مطمئن شوید.

شرکت های متعددی سعی می کنند درب هایی را با طرح های متنوعی همچون درب فرفورژه، درب لیزری، درب ریلی، درب اتوماتیک و سایر درب هایی با جنس فلزی به منظور نصب درب حیاط تولید کنند بنابراین با توجه به تعدد بی شمار این درب ها شما به عنوان یک کاربر در انتخاب نوع درب فلزی دستتان باز است و می‌ توانید هریک از آن هایی را که نظرتان را به خود جلب کرده است را برگزینید. به طور کلی هر یک از این درب ها با توجه به کارایی که دارد می توان آن ها را در شرایط گوناگون به کار گرفت، به عنوان مثال بایستی مکان قرار گیری درب، مصالحی که قرار است از آن ها جهت نصب درب استفاده کرد، تعداد لنگه های درب، ابعاد و اندازه آن و همچنین مشخصات ظاهری درب بسیار حائز اهمیت است.

در اینجا می خواهیم در رابطه با نحوه نصب درب حیاط صحبت کنیم پس بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چگونگی انتخاب درب حیاط

همچنین بخوانید : تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

چگونگی نصب درب حیاط

زمانی که توانستید یک درب حیاط بسیار خوب و مقاوم را انتخاب کنید و سپس آن را خریداری کردید باید نسبت به چگونگی نصب درب حیاط نیز اطلاعات کافی داشته باشید در صورتی که نصب درب حیاط به طور صحیح اتفاق افتد بنابراین عملکرد درب حیاط نیز همانگونه است که شما می خواستید اما اگر در زمان نصب تمامی نکات مربوط به نصب درب حیاط را رعایت نکرده باشید ممکن است در زمان باز یا بسته کردن درب دچار مشکل شوید، پس توجه داشته باشید که نصب درب حیاط از جمله مسائل بسیار مهم به شمار می رود و نیازمند توجه بسیار زیادی است.

مرحله اول به منظور نصب درب حیاط نصب نمودن چهارچوب آن می باشد. پیش از اینکه درب را سفارش داده باشید بایستی اطلاعات دقیقی در رابطه با ابعاد و اندازه مکان نصب داشته باشید. دانستن ابعاد و اندازه های دقیق مکان نصب درب حیاط و همچنین اطلاع دقیق در رابطه با فاصله بادخور به ویژه برای اماکنی که دارای کلافی هستند که قبلا تولید شده موضوع بسیار مهمی است. هنگامی که می خواهید فرایند اندازه گیری را انجام دهید بایستی این اندازه گیری به گونه‌ای باشد که دو بخش عمود بر کلاف یکی در قسمت چپ، یکی در قسمت راست، یکی در قسمت پایین، یکی در قسمت بالا را مدنظر قرار دهید. غافل نشدن از باد خور نصب بسیار نیازمند دقت است.

پیش از اینکه چهارچوب درب را قرار دهید بایستی حتما نسبت به برابری قطر های درون کلاف در مکان نصب چهارچوب دربی که تهیه شده مطمئن گردید. به منظور انجام این کار می توانید به اندازه گیری صحیح و دقیق طول قطر های مستطیل بپردازید. زمانی که فرایند اندازه گیری قطر های مستطیل را انجام دادید باید حتما هر دو قطر اندازه شان یکسان باشد.

چگونگی نصب درب حیاط

هرگاه فرآیند نصب چهارچوب را انجام می دهید حتماً نسبت به قرارگیری صحیح چهارچوب درب به سمت باز شدن و همچنین قسمت پایین و بالای چهارچوب دقت لازم را داشته باشید. برخی از افراد بدون اینکه در نصب چهارچوب درب دقت داشته باشند متاسفانه آن را به شکل وارونه و بالعکس نصب کرده‌اند که در زمان جا دادن درب متوجه این مسئله شده و مجبور شدند تا چهارچوب را بکَنند و بار دیگر فرایند نصب را به طور دقیق انجام دهند. این کار ممکن است خسارت هایی همچون تخریب مجدد دیوار، برداشتن چهارچوب و انجام مجدد نصب چهارچوب را به دنبال داشته باشد، پس بهتر است نصب چهارچوب را به طور دقیق انجام دهید تا دچار هیچگونه خسارت و مشکلی نشوید.

در مرحله بعدی باید چهارچوب را به دیوار و کف ثابت کنید برای انجام این کار بایستی در سمت دو طرف قسمت پایینی چهارچوب علامت کف را مد نظر قرار دهید. خطی که به عنوان کف چهارچوب معرفی می شود بایستی با قسمت کف تمام شده به صورت تراز باشد، یعنی این کف ها باید با همدیگر هم سطح شده باشند.

کمک گرفتن از افراد متخصص و باتجربه در نصب حیاط

هنگامی که جهت نصب درب حیاط و چارچوب آن از افراد متخصص و باتجربه کمک می گیرید بنابراین این افراد فرایند نصب درب حیاط را بسیار اصولی و با دقت بالا انجام می دهند در نتیجه شما شاهد عمر طولانی آن خواهید بود، اما اگر فرایند نصب به شکل اصولی انجام نشده باشد و بر اساس استاندارد های نصب درب حیاط صورت نگرفته باشد از عمر کارکرد درب حیاط کم می کند و در طولانی مدت ممکن است با مشکلاتی همچون تاب برداشتن مواجه شود پس نسبت به نصب اصولی چهارچوب درب توجه کافی داشته باشید.

بعد از اینکه چهارچوب درب نصب شد بایستی به قرار دادن لنگه های درب بپردازید. به طور کلی با توجه به نوع لولایی که برای درب ها انتخاب شده است بنابراین نصب لنگه های در بر روی چارچوبی که پیش از این آن را نصب کرده اید متغیر است. در صورتی که چهارچوب درب و لنگه های آن به صورت استاندارد و با کیفیت بسیار بالایی انتخاب شده باشد لذا بسیار راحت قابلیت قرارگیری در محل نصب را دارا است، بنابراین در چنین حالتی که لنگه های درب به آسانی در محل خود قرار گرفته اند احتیاجی به انجام رگلاژ ندارید.

در صورتی که می خواهید در زمان نصب درب حیاط و پس از آن با مشکلات متعددی همچون قفل نشدن درب و یا عدم بسته شدن آن مواجه نشوید بهتر است درب را از شرکت هایی خریداری نمایید که بسیار معتبر بوده و به منظور تولید درب های متنوع از مواد بسیار باکیفیت استفاده می کنند.

گاهی اوقات ممکن است در زمان نصب چهارچوب ایراداتی وجود داشته باشد بنابراین در زمان نصب چهارچوب بهتر است از افراد متخصص در این زمینه استفاده نمایید. اگر چهارچوب درب تراز نباشد شما به راحتی قادر به بستن درب نخواهید بود و یا حتی در زمان قفل شدن آن با مشکل مواجه می شوید. هرگاه با چنین مشکلاتی برخورد کردید بدانید یک جای کار اشکال دارد جهت برطرف کردن این گونه مشکلات می‌ توانید از ما کمک بگیرید. در واقع ما به شما مشاوره های لازم در رابطه با نصب درب حیاط و چهارچوب آن را خواهیم داد علاوه بر آن می توانید در زمان انتخاب بهترین درب حیاط روی کمک ما حساب کنید.

سخن پایانی در نصب درب حیاط

در حال حاضر در بازار درب های ساختمانی و درب حیاط به صورت گسترده وجود دارد که افراد می توانند به منظور استفاده از آن ها هر کدام که باب میل شان بود را انتخاب نمایند. از عوامل تاثیر گذار در زمان خرید درب منزل و یا درب حیاط نمای ساختمانی است. اگر زیباتر شدن نمای ساختمان برای تان بسیار اهمیت دارد پس بهتر است دربی را انتخاب کنید که با نمای ساختمان همخوانی داشته باشد البته نسبت به جنس و کارایی اصلی درب نیز اهمیت قائل شوید؛ زیرا استحکام و مقاومت درب از جمله مسائلی است که در ایجاد امنیت و مراقبت از ساکنان ساختمان بسیار کاربرد دارد.

با توجه به تنوع زیاد درب ها در بازار برخی از افراد سعی می کنند تا درب قدیمی ساختمان را از جایگاه اصلی آن بکنند و یک درب جدید را جایگزین آن می کنند بنابراین در زمان نصب درب حیاط و ساختمان باید تمامی استانداردهای لازم را هم در زمان خرید و هم در زمان نصب مد نظر قرار دهند. در صورتی که در زمان نصب چهارچوب و همچنین نصب درب حیاط کوچکترین مشکلی وجود داشته باشد و نسبت به اندازه گیری های آن دقیق نباشید ممکن است فرآیند نصب آن به طور صحیح انجام نشود پس بهتر است کمک گرفتن از افراد با تجربه در این زمینه را فراموش نکنید.

 

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp