آموزش مرحله ای نصب درب ضد سرقت

نوشته شده در 03 اسفند 1401
آموزش مرحله ای نصب درب ضد سرقت

به خاطر داشته باشید همانطور که در زمان خرید تجهیزات باید به کیفیت و مقاومت آن ها توجه داشته باشید بنابراین نصب هریک از تجهیزات پیچیده ای همچون درب ضد سرقت بسیار حائز اهمیت می باشد بهتر است بدانید هر چقدر عملیات نصب درب ضد سرقت و استانداردهای آن به طور منحصر به فرد صورت بگیرد در مقابل از این تجهیزات می توان ماندگاری و طول عمر بیشتری را مد نظر قرار دهید رضا کاربران بسیار زیادی وجود دارند که می خواهند محصول مورد نظر را از شرکت هایی تهیه کنند که افزون بر ارائه ۱ ابزارآلات و دربهای بسیار با کیفیت خدمات پس از فروش همچون نصب درب ضد سرقت را به آنها ارائه نماید.

یکی از نکات مهمی که باید حتما آن را در نظر داشته باشید فرایند نصب درب ضد سرقت می باشد. به طور کلی نصب اینگونه از درب ها کار راحتی نیست که شما به تنهایی بتوانید آن را انجام دهید و این فرایند همچون درب های ساده داخلی صورت نمی گیرد بنابراین در صورتی که استاندارد ها و دستورالعمل های لازم را در نظر نگیرید احتمال این وجود دارد که شما نتوانید درب ضد سرقت را به طور صحیح نصب کنید؛ بنابراین چنین کاری باعث کاهش عملکرد درب خواهد شد لذا دیگر نمی توانید عملکرد منحصر به فردی را از درب ضد سرقتی که به طور نادرست نصب شده است انتظار داشته باشید.

در واقع نصاب هایی که در این زمینه مهارت به دست آورده‌اند تلاش می کنند تا پیش از اینکه روند نصب درب ضد سرقت آغاز شود همه ابزار آلات جانبی را مورد بررسی قرار می دهند تا از این طریق بتوانند به طور کاملا اصولی فرایند نصب را انجام دهند و را از برخورداری قابلیت‌ های این درها بهره‌مند سازند.

رعایت نکاتی مهم به منظور نصب درب ضد سرقت

اگر می خواهید درب ضد سرقت به طور کاملا منحصر به فرد و عالی نصب شود و شما نیز از محصول خریداری شده رضایت بسیار زیادی داشته باشید رعایت چندین نکته بسیار حائز اهمیت می باشد، به عنوان مثال هر یک از کاربران پیش از این که درب ضد سرقت مورد نظر را خریداری کنند بایستی نسبت به ابعاد و اندازه های درب اطلاعات دقیقی داشته باشند و سپس محصول مورد نظر را سفارش دهند تا بر اساس نیاز آن ها چنین دربی ساخته شود. با انجام چنین کاری شما باعث شدید تا در زمان تعویض درب قدیمی دچار پرداخت هزینه های اضافی به خاطر تخریب کردن بخشی از ورودی نگردید.

رعایت نکاتی مهم به منظور نصب درب ضد سرقت

همچنین بخوانید : انواع سایبان ماشین 

بهتر است بدانید در چنین زمانی لازم نیست تا چهارچوب فلزی درب قدیمی را از جا بکنید زیرا چهارچوب درب قدیمی می تواند در صورتی که اندازه های دقیق در نظر گرفته شود به کار آید اما اگر پهنای درب کم باشد نیاز به کندن چارچوب می باشد اما نه بصورت کامل، در حالت کلی آن دسته از درب هایی که پهنای آن کم هست بایستی چهارچوب درب قدیمی را به شکل یک تیکه با استفاده از فرز جدا نمایید در چنین حالتی تخریب صورت نمی گیرد.

بهتر است بدانید چهارچوبی که برای درب های ضد سرقت نصب می کنند با استفاده از مصالح و بتن پر شده و از این طریق می‌ توان به مقاوم ساختن آن اطمینان به دست آورد. گاهی اوقات مصالحی که برای پر کردن چهارچوب درب ضد سرقت در نظر گرفته می شود با استفاده از مصالح ساختمانی همچون ماسه، بتن و سیمان و گاهی اوقات با استفاده از پلاستیک فشرده پلی اورتان خواهد بود.

 

شیوه درست نصب درب های ضد سرقت

بهتر است بدانید برای نصب درب ضد سرقت بایستی افراد ماهر به کمک شما می آیند. در حقیقت به منظور نصب درب ضد سرقت بایستی ابتدا به نوع چهارچوب و همچنین نوع درب توجه زیادی داشته باشید. برای نمونه می توان گفت به منظور نصب کردن درب های ضد سرقت با توجه به کیفیتی که این تجهیزات دارند می توان از پیچ های مختلفی برای مته در نظر گرفت. ممکن است شما هم متوجه شده باشید که در بازار در های ضد سرقتی وجود دارد که با صرف هزینه کمتری می توان به کیفیت پایین آن ها پی برد، بنابراین درب هایی که دارای مقاومت، کیفیت و جنس خوبی نیستند نحوه نصب آن ها با درب های ضد سرقت با کیفیت بسیار عالی متفاوت است. اگر می خواهید از درب های ضد سرقت با کیفیت عالی استفاده کنید بنابراین عملکرد بسیار عالی را می‌توان از این گونه درب ها انتظار داشت.

این نکته را هم مدنظر قرار دهید که همواره در بازار یکسری درب های ضد سرقت وجود دارند که به منظور نصب آن ها بایستی از روند جوشکاری کمک گرفت. در حقیقت به منظور نصب اینگونه از درب ها بایستی از همان اول دو نقطه را در قسمت پایین و دو نقطه را در قسمت بالا مشخص نمایید. پس از آن بایستی با استفاده از مشخص کرون یک مقطع فلزی روی دیوار قادر هستید تا نقاط جوش را به صورت منحصر به فرد پیدا نمایید.

شیوه درست نصب درب های ضد سرقت

همچنین بخوانید : بارانگیر زیبا 

از طریق نصب نمودن هر یک از انواع درب های ضد سرقت که نیازی به جوشکاری ندارد ممکن است رگلاژ درب خارج گردد لذا غالباً آن دسته از شرکت هایی که به مصرف کنندگان و کاربران خدمات مربوط به نصب را ارائه می کنند گارانتی را در مقابل این روش از نصب نخواهند داشت چرا که در چنین شیوه ای با استفاده از سیمان و ماسه پشت چهارچوب آن پر می گردد و چهارچوب تهیه شده به جایی وصل نشده است. به طور کلی با توجه به روند خشک شدن آهسته سیمان ممکن است به چهارچوب درب فشار زیادی وارد گردد و در نهایت درب از قسمت رگلاژ بیرون بزند.

بهتر است بدانید در بازار برای نصب درب های ضد سرقت چهارچوب های کشویی نیز وجود دارد که می‌توان از آن‌ ها نیز به منظور نصب درب ضد سرقت استفاده نمود.

 

به طور کلی میزان ضخامت در هر یک از چهار چوب ها متفاوت می باشد. مشتریان می توانند بر اساس نیاز خود هر یک از چارچوب هایی که مناسب درب ضد سرقت است را برگزینند، لذا اگر چارچوب مورد نظر کشویی باشد به منظور نصب درب ضد سرقت ضخامت آن بایستی بین ۱۴ الی ۲۴ سانتی متر باشد.

به خاطر داشته باشید که نصب درب های ضد سرقت با استفاده از چارچوب های کشویی از طریق شیوه جوشکاری صورت می گیرد. برخی از افراد بر این باورند نصب نمودن کاور چوبی برای آن دسته از چارچوب هایی که به صورت کشویی است ممکن است تا حدی دشوار به نظر آید و با توجه به اینکه ممکن است دیوار با پهنای لقاز تراز نگردد بایستی با استفاده از روش برشکاری بر روی روکوب این کار را انجام دهید .

مد نظر قرار دادن شیوه های متعدد نصب با توجه به نوع درب ضد سرقتی که شما آن را بر اساس ابعاد و اندازه مورد نیاز تهیه می کنید مشخص می گردد؛ بنابراین پیش از اینکه فرآیند نصب درب ضد سرقت خود را انجام دهید بایستی بر اساس نوع چهارچوب و نوع دربی که خریداری کرده‌اید یکی از شیوه ها را انتخاب نموده و سپس فرایند نصب را به افرادی بسپارید که در این حوزه تخصص های لازم و تجربه به دست آورده است. با استفاده از چنین افرادی می توانید عملکرد درب را همانگونه که هست مشاهده نمایید.

آشنایی با مراحل نصب درب های ضد سرقت

بهتر است بدانید نصب درب ضد سرقت با استفاده از دو شیوه انجام می شود. نصب درب ضد سرقت از طریق تخریب محل قدیمی درب و نصب درب ضد سرقت با استفاده از شیوه ای که نیاز به تخریب نیست. به طور کلی پس از اینکه تخریب های لازم صورت گرفت و جوشکاری جهت نصب درب ضد سرقت و یراق های لازم انجام شد ممکن است احساس کنید که درب ظاهراً نصب شده است اما این نصب تا زمانی که با استفاده از بتن بخش های خالی آن پر نگردد موقتی بوده و به صورت محکم انجام نشده است بنابراین شما باید زمانی که نصب صورت گرفت بخش هایی که بین چهارچوب و دیوار خالی مانده است با استفاده از سیمان و بتن پر نمایید.

در حالت کلی انجام چنین کاری مانع از گشایش درب از طریق دیلم و جک به واسطه سارقان می گردد. از مهم ترین مزایای که انجام فرایند نصب درب ضد سرقت با توجه به استاندارد ها صورت می گیرد محکم شدن درزها و شکاف های اطراف درب می باشد که این موضوع مانع از ورود گرد و خاک به محل مورد نظر می گردد و به عنوان یک عایق عمل می کند. بعد از اینکه نکات مربوط به نصب درب ضد سرقت انجام شد می‌توانید همه موارد مربوط به طراحی ها و زیبایی های ظاهری و همچنین افزایش امنیت از طریق گچکاری دور چهارچوب انجام دهید.

نخستین مرحله به منظور نصب درب ضد سرقت تولید چارچوب می باشد. در حقیقت چهارچوب پایه اصلی شمار می‌ رود که بدنه درب بر روی آن قرار می گیرد. در حقیقت به منظور مشخص نمودن اندازه های چهارچوب بایستی هر یک از انواع درب هایی که مشتریان آن را برمی‌گزینند اندازه گرفته شود.

به طور کلی چهار چوب فلزی را از طریق تولید پروفیل های آهنی با ابعاد ۱۰*۴ و یا ۸*۴ مورد استفاده قرار می دهند. به خاطر داشته باشید پس از اینکه چارچوب ساخته شد بایستی این وسیله در مکان مورد نظر نصب گردد، لذا در صورتی که ساختمان و خانه خود را تازه آغاز به کار کرده‌اید پیش از اینکه مراحل گچکاری و سفید کاری را انجام دهید بایستی چهارچوب درب ضد سرقت در قسمت ورودی نصب گردد. بهتر است بدانید پیش از اینکه به نصب چهارچوب بپردازید بایستی حتماً با استفاده از مواد ضد زنگ آن را عایق کاری و مقاوم سازید.

آشنایی با مراحل نصب درب های ضد سرقت

همچنین بخوانید : مزایای مصالح پیش ساخته ساختمانی چیست؟

در نظر داشته باشی برخی از افراد می خواهند درب چوبی و معمولی قدیمی خود را بکنند و درب ضد سرقت را جایگزین آن نمایند. در حقیقت در چنین مواقعی که می خواهید درب ضد سرقتی را که پیش از این تهیه کرده اید را بر روی چهارچوب قدیمی قرار دهید بایستی پیش از اینکه در را سفارش دهید وضعیت چارچوب را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار داده تا نسبت به قرار دادن درب ضد سرقت جدید جهت نصب اطمینان حاصل کنید. این بررسی و ارزیابی به شما نشان خواهد داد که آیا چهارچوبی که قبلاً برای درب های معمولی عمل کرده است هم اکنون می‌تواند به خوبی از درب ضد سرقتی که جایگزین درب قبلی شده است پشتیبانی نماید؟ پس بهتر است نسبت به چهارچوب درب قبلی و وضعیت آن مطمئن گردید.

در این مرحله می توانید به نصب دستگیره و قفل بپردازید. اغلب کارخانجات همراه با دربی که مصرف کنندگان آن را سفارش داده اند ابزارآلات و یراق ها را برای آن ها می فرستند، بنابراین شخصی که درب را در محل مورد نظر نصب می کند بایستی در یک بازه زمانی مناسب این ابزار آلات را در جای آن ها قرار دهد. بهتر است بدانید تمامی وسایلی که همراه درب ضد سرقت ارسال می گردد نحوه نصب آن ها درون دفترچه راهنما ذکر شده است.

در حقیقت شمار زیادی از قفل هایی که بر روی درب ضد سرقت قابلیت نصب دارند دارای دو پیچ بوده که پس از متصل شدن این پیچ ها بایستی به طور دقیق قفل های درونی و دستگیره در محل مشخص شده قرار گیرد.

مرحله دیگری که بسیار حائز اهمیت است و به منظور نصب صحیح درب های ضد سرقت باید مورد توجه قرار بگیرد متصل ساختن لولا های درب ضد سرقت است. به منظور مشخص نمودن مکان دقیق واقع شدن لولا ها بر روی درب بایستی استاندارد درز سه میلیمتری را مد نظر قرار داده و پس از آن ناحیه ای که لولاها قرار است در آنجا واقع شود را علائم گذاری نمایید؛ پس از معین ساختن نواحی دقیق برای نصب لولا ها می توانید با استفاده از مته ۲ میلیمتری جهت نصب نمودن لولاها در طول در ضد سرقت استفاده نمایید.

به خاطر داشته باشید که غالباً تعداد لولا ها به سه عدد می رسد که یکی از لولا ها در قسمت بالا، یکی در قسمت میانی و دیگری در قسمت پایین درب مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از اینکه شرایط مناسب جهت آماده سازی درب انجام شد فرد ماهر در نصب درب های ضد سرقت قادر است تا با استفاده از یکی از شیوه های مخصوص نصب درب ضد سرقت همچون شیوه رول بولت و یا شیوه جوش دادن استفاده نماید.

سخن پایانی

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید از جمله مولفه های اصلی که همواره باید جهت تامین نمودن امنیت برای تمامی افراد خانه و یا افرادی که در اماکن گوناگون مشغول به کار هستند در نظر گرفته شود استفاده از انواع درب های ضد سرقت با کیفیت و قابلیت های زیاد می باشد.

به طور کلی نصب نمودن درب های ضد سرقت به طور اصولی تا حد زیادی در ایجاد امنیت برای این افراد موثر واقع می شود تا حدی که اگر فرایند نصب درب های ضد سرقت به شکل غیر اصولی صورت بگیرد تا حد زیادی از میزان امنیت کاسته می شود لذا بایستی در زمان نصب درب های ضد سرقت و سایر تجهیزات ایمنی تمامی استاندارد های لازم رعایت گردد.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp