تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

نوشته شده در 30 بهمن 1401
تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

امروزه با لوکس و شیک شدن منزل‌ها و تغییر سبک زندگی، همه خانواده‌ها با سلیقه‌های متفاوت سعی می‌کنند تا خودشان را با این حرکت سریع رشد و ترقی وفق دهند. یکی از چیزهایی که خانواده‌های ایرانی برای اغاز تغییر در منزلشان انجام می‌دهند، عوض کردن درب قدیمی با یک درب ضد سرقت جدید است.

تویض درب قدیمی با درب لوکس

همچنین بخوانید : نشانه های نیاز به تعویض درب ضد سرقت کدامند

تعویض و نصب درب ضد سرقت بدون محدودیت

اولین چیزی که برای اکثر مشتریان محترم یک قضیه نسبتا اساسی و خیلی مهم می‌باشد، اندازه درب است. اندازه درب قدیمی شما برای عوض کردن درب و آوردن درب ضد سرقت هیچ اهمیتی ندارد بنابراین اصلا نگران این قضیه نباشید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید و نسبت به درب جدید اقدام کنید.

انواع روش‌های تعویض و نصب درب ضد سرقت جدید

  1. روش اول هنگامی است که اندازه درب قدیمی شما اندازه و سایز استانداردی داشته است ، اندازه استاندارد فقط به معنی بزرگتر نبودن نیست بلکه اگر درب قدیمی شما کوچک‌تر هم باشد، شیوه عوض کردن و نصب کردن درب ضد سرقت متفاوت است. در این شیوه چارچوب درب جدید بر روی چارچوب درب قدیمی نصب می‌شود و نیازی به خراب کردن و کارهای اضافه هم نیست و اینجا است که می‌توان گفت عوض کردن درب ضد سرقت بدون خراب کردن انجام شده است و مدت زمان مورد نیاز برای این شیوه تقریبا دو ساعت است.
  2. شیوه دوم برای درب‌هایی می‌باشد که اندازه و سایز آن‌ها کوچک یا بزرگ‌تر می‌باشد. در این شیوه نصاب ، چارچوب درب قدیمی را به شکل کامل جدا می‌کند و از جا در آورد. بعد از ان ، مرحله نصب چارچوب درب جدید می‌رسد. بعد از تمام کردن این مرحله نصاب درب ضد سرقت، کناره‌ها و حواشی خالی درب را به وسیله سیمان، آجر و مصالحی از این درست پر کند تا هیچ مسیر و سوراخی برای نفوذ باقی نماند. مدت زمان عوض کردن در این شیوه هم بیشتر از سه ساعت زمان نمی‌برد و بعد از تمام شدن یکی از این دو شیوه، نوبت به گذاشتن درب در چارچوب می‌رسد که این قسمت آخرین بخش از نصب درب جدید خواهد بود.

تعویض و نصب درب ضد سرقت بدون تخریب

یکی از اساسی‌ترین سوالات مشتریان در زمان سفارش خود، امکان عوض کردن و نصب درب ضد سرقت بدون خراب کاری است. شرکت ما با رشد تکنولوژی، اقدام به ساخت چارچوب درب با اندازه درب قبلی شما نموده است.

عوض کردن درب بدون خراب کاری به این شکل است که، نصاب با اندازه گرفتن همه زاویه‌های چارچوب درب  شما مثل: برآمدگی و فرورفتگی در چارچوب، یک عکس و نمونه مثل شابلون در اختیار تولید کننده قرار می‌دهد.

در تولیدی ما، تیم تولید با بهره گیری از شابلون درست شده به دست نصاب، اقدام به خم نمودن ورق آهن دو میلی متری برای ساخت چارچوب در سایزهای سفارشی می‌نماید.

شروع تعویض و نصب درب ضد سرقت

بعد از ساخت چارچوب در اندازه‌های سفارشی و آماده شدن درب ضد سرقت، عوض کردن و نصب درب بدون خراب کاری به دست نصاب انجام می‌شود.

نصب کننده بدون هیچگونه خراب کاری و به وجود امدن کثیفی، چارچوب ساخته شده را بر روی چارچوب قبلی درب نصب خواهد کرد و با دستگاه جوش آن را به چارچوب محکم خواهد نمود و چارچوب جدید آماده قرار دادن درب بر روی خود است.

علاوه بر ساخت چارچوب سفارشی نکته خیلی مهم این است که  تیم ما، به صورت انحصاری اقدام به ساخت چارچوب با ورقی از جنس آهن دو میلی متری می‌نماید و اکثر سازندگان این حوزه از ورق آهن یک و نیم استفاده می‌نمایند.

شروع تعویض و نصب درب ضد سرقت

همچنین بخوانید : درب پارکینگ مدرن 

نصب درب ضد سرقت بدون تخریب

نصب درب ضد سرقت بدون خراب کاری هم نظیر موضوع عوض کردن آن است با این فرق که در این پروژه اندازه گرفتن خیلی راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد. شهر محل نصب و موقعیت خانه هیچگونه نگرانی را در نصب درب بدون خرابکاری ایجاد نکرده و گروه نصب کنندگان با توجه به این به نصب آن می‌پردازند.

انتخاب روش نصب که بدون خرابکاری باشد یا با خرابکاری، موضوعی است که در اول توسط کارفرما مشخص می‌شود و در صورت موجود بودن شرایط ضروری برای اجرای این، به وسیله تیم اندازه گیری نهایی خواهد شد.

مراحل تعویض درب‌های واحد قدیمی با درب ضد سرقت

  1. متخصصین ما برای اندازه گیری دقیق اندازه‌های درب ضد سرقت به خانه مسکونی یا اداری شما مراجعه کرده تا اندازه گیری به یکی از این دو شکل انجام گیرد و مراحل عوض کردن به شکل کامل برای خریدار بیان می‌گردد. در صورتی که عرض چهارچوب درب قدیمی کمتر از صدو پنج سانتی متر باشد چهارچوب قدیمی با استفاده از فرز به شکل یکجا برش داده خواهد شد و چهارچوب نو درب ضد سرقت به جای چهارچوب قدیمی قرار داده می‌شود. در شیوه دوم در صورتی که عرض چهارچوب بیشتر از صدو پنج سانتی متر باشد چهارچوب نو بر روی چهارچوب قبلی جوش داده می‌شود. در هر دو شیوه اندازه درب به شکل سفارشی تولید می‌شود و با توجه به نوع درب ضد سرقت سفارشی تحویل بین بیست و چهار ساعت تا هفت روز کاری خواهد بود.
  2. بعد از نصب کردن چهارچوب درب ضد سرقت ، پشت چهارچوب باید بتن ریزی شود . از سیمان و ماسه برای پر کردن پشت ان استفاده می‌شود. متاسفانه در اکثر شرکت‌ها مشاهده شده است سیمان ریزی پشت چهارچوب انجام نمی‌گیرد که این برخلاف اصول ساختمان سازی است. خالی بودن قسمت پشت چهارچوب علاوه بر این که سرما و گرما را به داخل منتقل می‌کند سبب مقاومت کمتر چهارچوب در برابر انداختن دیلم دزدها می‌باشد.
  3. عموما در مراحل عوض کردن درب فلزی با درب ضد سرقت، بعد از نصب کردن درب جدیدنیاز به روکوب‌های چوبی در نما و پشت چهارچوب می‌باشد. روکوب و پشت درب مطابق با سایز مورد نیاز به وسیله سرپرست نصب کنندگان به شرکت اعلام می‌گردد و نصب روکوب بعد از این که بتن چارچوب خشک شود انجام می‌گیرد.

نکات مهم برای نصب درب ضد سرقت 

 اولین نکته مهم هنگام عوض کردن درب این است که خریداران بدانند اندازه درب ضد سرقت باید سفارشی درست شود تا خرابکاری در زمان بازسازی و عوض کردن درب فلزی با درب ضد سرقت وجود نداشته باشد.
 در این بین نیازی به جداکردن چهارچوب فلزی نیست مگر در موارد خیلی خاص که عرض درب کم است.
 در مواردی که عرض درب کمتر است، چهارچوب فلزی به شکل یک تیکه با فرز جدا می‌گردد و خرابکاری ندارد.
چهارچوب درب جدید با سیمان انجام می‌شود که این بتن می‌تواند چهارچوب را محکم کند.

مزایا تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

همچنین بخوانید : هدف از شیب بندی ساختمان چیست؟

مزایا تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

  • جدا نکردن چارچوب قدیمی از روی دیوار
  • مقاومت خیلی بالا
  • سایز طبق درخواست مشتری
  • روکش مطابق با سفارش مشتري
  • اسکلت و چهار چوب آهنی
  • ورقه هاي آهنی پوشش دهنده

تعویض درب آپارتمان

اگر فضای داخلی چهارچوب بیشتر از آن چیزی باشد که مورد نیاز است میتوان با جوشکاری آن را به ابعاد دلخواه خود تغییر داد و درب جدید را بر روی آن نصب کرد اما اگر اندازه کوچکتر از چیزی باشد که لازم است دو صورت پیش خواهد آمد یکی اینکه سایز و اندازه مورد نیاز با اندازه موجود اختلاف خیلی کمی دارد که این اختلاف کمتر از سه سانت است.

در این صورت قسمت قابلمه‌ای به وسیله فرز بدون صدمه رساندن به دیوارهای کنار بریده می‌شود و اندازه تو به تو در چارچوب با سایز سفارشی خواهد رسید و بعد از این بخش درب ضد سرقت روی چارچوب جوشکاری می‌شود.

شایان ذکر است در همه صورت‌های فوق قسمتی یا همه چارچوب قبلی از خارج و داخل قابل مشاهده خواهد بود که می‌توان اطراف و کناره‌های درب ضد سرقت را به وسیله  چوب ، MDF و یا پروفیل همراه با رنگ مطابق با درب بپوشاند.

 همین طور دقت کنید که دربهای ضد سرقت تولید شده در چین لاستیک درزگیر دارند و در آن‌ها آستانه استیل تعبیه شده و امکان نفوذ گرد و غبار در داخل وجود دارد و هدر رفتن حرارت و صدا را به حداقل خواهد رساند لذا شایسته است بعد از پوشش چارچوب قبلی با موارد بیان شده در چارچوب درب ضد سرقت را به کمک فوم تزریق نماییم تا همه منافذی که وجود دارد پوشانده شده و از انتقال حرارت و صدا جلوگیری شود. 

به چه طریق می‌توان یک درب ضد سرقت را جایگزین دربهای قدیمی‌تر کرد؟

اولین چیزی که باید به آن دقت داشت این است که درب حتما باید به وسیله چارجوب خودش نصب گردد. یعنی نمی‌توانیم لنگه درب ضد سرقت را بالای چهارچوب درب فلزی نصب کرد. به این خاطر که ضخامت و کلفتی دربهای معموی کمتر از دربهای ضد سرقت می‌باشد.

پس راه حل چیست؟

برای نصب کردن درب ضد سرقت بالای چهارچوب قبلی دو راه حل وجود دارد:

راه حل اول: چهارچوب قبلی بطور کامل خراب شود و کنده شود، و چهارچوب نو با ملات بتن به جای آن نصب گردد. در خیلی از مواقع، این کار سبب خراب کردن سنگ یا سرامیک کنار چهارچوب میشود. همین طور درصورتی که اشخاص در آپارتمان ساکن هستند، این کار سبب ریخت و پاش خیلی زیاد و زحمت ساکنین می‌گردد.

به همین خاطر، خیلی از خریداران چندان علاقه‌ای به استفاده از این شیوه برای جایگزین کردن درب قبلی با درب ضد سرقت ندارند. هرچند امکان دارد این روش اصولی‌تر از هر روش دیگری باشد. و ایمنی آن هم برای ساختمان بیشتر باشد.

راه حل دوم: می‌توانیم از چهارچوب قبلی برای فریم انتظار در نصب درب جدید استفاده کنیم.

فریم انتظار چیست؟

در ساختمان‌های تازه ساز، برخی از پیمانکارها ترجیح می‌دهند در هنگام نصب کردن درب ضد سرقت از فریم انتظار استفاده نمایند. فریم انتظار یک کلاف آهنی درست شده به وسیله پروفیل سنگین است که اندازه ۴*۸ سانتیمتر، یا ۳*۶ سانتیمتر می‌باشد و مقداری بزرگتر از سایزهای درب ضد سرقت تولید شده، و قبل از نصب کردن درب و در هنگام سرامیک و سنگ کف واحدها نصب می‌گردد.

در این روش نصب باید به دو نکته مهم دقت کرد:

نکته اول: بعد از جوش دادن 2 چهارچوب، چهارچوب قبلی همواره مشاهده میشود. به ویژه از طرف داخل ساختمان. و این گونه نیست که هنگامی که درب نصب گردید چهارچوب قبلی به شکل کامل محو شود.

به همین خاطر بعد از نصب کردن درب جدید، نیازی به نازک کاری همانند روکوب ام دی اف یا گچکاری است. ضمن اینکه برای افزایش ایمنی درب و جلوگیری از عبور دادن سر و صدا و حرارت خیلی مناسب است محفظه‌ی بین دو چارچوب به وسیله فوم پلی اورتان یا بتن پر گردد.

نکته دوم: بعد از نصب نمودن درب جدید، بازشو درب کمتر از حالت قبلی است. به این خاطر که دهانه‌ی چارچوب قبلی به پشت تا پشت چهارچوب درب ضد سرقت تبدیل شده است. پس  حداقل پانزده سانتیمتر بازشو درب از قبل کمتر می‌باشد.

مناسب است قبل از اقدام به عوض کردن درب، مطمئن گردید که فروشنده یکی از سایز‌های استاندارد درب را برای شما مد نظر داشته است. اگر دهانه چارچوب قبلی شما کمتر از (۱۰۵ سانت) بود بهتر است برای نصب کردن درب جدید چارچوب قبلی را بطور کامل خراب کنید و بعد درب جدید را نصب نمایید.

هزنیه نصب درب ضد سرقت روی چهارچوبهای قدیمی چقدر است؟

هزینه نصب در این موارد کاملا بسته به مقدار خدماتی که از نصب کننده توقع دارید مختلف است. چنانچه که قبلا هم بیان شد، بعد از جوش دادن و نصب کردن درب ضد سرقت بالای چهارچوب قدیمی، کار تمام نمی‌شود و نیاز به نازک کردن و پر نمودن فاصله‌ی میان دو چارچوب است.

 نصابهای اندکی هستند که به شکل تیمی فعالیت میکنند، و صفر تا صد این پروژه‌ها را انجام میدهند.

در چنین صورتی ممکن است هزینه نصب کردن بین یک میلیون تا یک و پانصد هزار متغیر باشد. البته باید دقت داشته باشید که در رابطه با دربهای تعویضی امکان دارد شرایطی پیش آید و نیاز به برش دادن یا جوش دادن بیشتر از حالت عادی باشد. و این عوامل سبب بالا رفتن قیمت نصب می‌شود.

پیشنهاد میکنیم قبل از اقدام به تهیه درب ضد سرقت، برای اطلاع از هزینه‌ی نصب این نوع درب ها، با کارشناسان فروش مجموعه ما تماس داشته باشید تا به صورت رایگان به شما اطلاعات مفیدی بدهند.

هزنیه نصب درب ضد سرقت روی چهارچوبهای قدیمی چقدر است؟

همچنین بخوانید : مدل درب حیاط

سخن پایانی

دربهای ورودی که در بسیاری از ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها استفاده شده‌اند از نوع درب چوبی ساده است. این مدل دربها بیشتر برای فضای داخل ساختمان مثل درب پذیرایی و یا سرویس و ... استفاده می‌شوند و آنها را با اسم در داخلی ساختمان می‌شناسند. به همین خاطر خیلی از ساکنین ساختمان‌ها ترجیح میدهند دربهای چوبی در ورودی ساختمان خود را با درب ضد سرقت عوض کنند.

این درب‌ها امنیت و کلاس بیشتری دارند و ضمن این که امنیت را بالاتر می‌برند زیبایی بیشتری هم دارند. برای تهیه این محصول با کارشناسان ما در ارتباط باشید و با قیمت مناسب ان را خرید کنید.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp