شستشوی انواع سایبان

نوشته شده در 01 فروردین 1402
شستشوی انواع سایبان

سایبان ها یکی از محصولات جالب و کاربردی است که در انواع متفاوتی طراحی شده است.این محصول برای محیط ویلا، یک عنصر مهم و کاربردی می باشد و طبق نوع آن،قیمت آن نیز متغییر است.در محیط های باز ضمن ایجاد سایه می توان از سایبان ها استفاده نمود، تنوع طرح هایی که برای سایبان در نظر گرفته شده است سبب می شود که این محصول طرفداران زیادی را پیدا کند چرا که با سلایق مختلف هماهنگ می باشد و زیبایی محیط های ویلا را دو برابر می کند و در نهایت محیط را جذاب تر می سازد.از آنجایی که سایبان ها در اندازه های مختلف ساخته شده است برای قسمت های مختلف کاربردی می باشد.وقتی بر روی پنجره وصل می شوند،به خوبی از وارد شدن نور به داخل پیشگیری می کنند.به همین علت،برای مکان هایی که باید محصولاتشان از نور خورشید دور باشد کاربرد دارد،هر چند نوع دیگری از سایبان ها وجود دارد که برای ساخت آلاچیق و ویلا از آن استفاده می نمایند.در صورتی که به درستی از این محصول نگهداری و محافظت نشود، عمر کوتاهی خواهد داشت و از بین خواهد رفت،در حقیقت تمیز نکردن آنها سبب ترک خوردن و در آخر پاره شدن آن ها می شود، هر چند که تمیز نکردن آن ممکن است مورد توجه بسیاری از افراد نباشد،ولیکن امری الزامی می باشد. انجام این شستشو بسیار آسان است، در ادامه مطلب شما را با طریقه آشنا خواهیم کرد.

شستشو انواع سایبان های پارچه ای 

در ابتدا یک سطل را با آب ولرم یا آب سرد پر کنید و چند قطره از مایع لباس شویی را درداخل آن بریزید. پس از آن مایع لباسشویی را با آب، حل کنید تا کف آن بیشتر شود.در صورتی که بتوانید از مواد شوینده ی لباس های بچه و یا لباس های حساس استفاده نمایید، خیلی بهتر است. فراموش نکنید که ضمن این کار هیچگاه نباید از مایع ظرفشویی استفاده نمایید زیرا مایع ظرفشویی قدرت بالایی دارد و سبب خراب شدن سایبان می شود.نکته دیگر این که، هر روزی که قصد شستشوی سایبان را دارید، باید آن را باز کنید.پیش از آن که سایبان را تمیز کنید، از محلول شوینده استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد فضولات پرنده ها،آلودگی های برجسته و سفت و آشغال ها را از روی سایبان از بین ببرید.سپس سایبان را به طور کامل خیس نمائید فرچه ی زبری را در مواد شوینده خیس کنید و به حالت دورانی محکم بر روی سایبان بکشید.توجه داشته باشید که محلول را فقط روی بخشی بریزید که فرچه را می کشید. پس از اینکه بر روی تمامی بخش های سایبان فرچه کشیدید سایبان را به کمک سطل آب یا  شلنگ آبکشی نمایید. به هیچ گونه اجازه ندهید مواد شوینده روی سایبان باقی ماند.

شستشوی سایبان های پلاستیکی

ضمن تمیز کردن این نوع از سایبان،می بایست از اسپری پاک کننده استفاده شود.از نواحی پایین شروع کنید و بر روی تمام قسمت های سایبان اسپری نمایید.
دقت شود که ضمن این کار به هیچ عنوان از اسپری های قوی استفاده نشود. پس از اسپری کردن تمامی سطوح سایبان پیش از اینکه خشک شود ،فرچه ای نرم یا اسفنج روی آن بکشید و تمامی آلودگی ها را از بین ببرید و در آخر سایبان را با شلنگ آب، بدون اینکه فشار آب زیاد باشد، آبکشی نمایید چرا که فشار آب سبب پارگی سایبان خواهد شد

شستشوی سایبان های فلزی

 در ابتدا با استفاده از شلنگ آب، تمامی سطوح را کاملا بشویید.برای شستن این نوع از سایبان ها باید از محلول شوینده ی مخصوص سطوح فلزی آلومینیوم،استفاده کنیم.در صورت استفاده از شوینده هایی به جز این نوع شوینده،سایبان تمیز نخواهد شد و شستشو آن تاثیری برای از بین بردن آلودگی های آن نخواهد داشت،بنا بر طریقه استفاده محصول، مقداری از شوینده را در آب مخلوط نمایید.فرچه ی مورد نظر را به محلول آغشته نمایید و با کشیدن آن روی سطوح سایبان، آن را به طور کامل،شستشو دهید.در آخر، سایبان را کاملا آبکشی کنید و مطمئن شوید که محلول های روی سایبان به طور کامل شسته شده است. توجه شود که تمام نواحی که ممکن است محلول در آن نفوذ کرده باشد را با آب کاملا بشویید.

طریقه شستشوی سایبان های برقی

برای هر چه بهتر ماندن و سالم ماندن سایبان توصیه میشود مرتبا و با دقت کامل شسته شود.نا گفته نماند  که ضمن شستشوی سایبان برقی به طور معمول از دو راهکار استفاده می شود.در راهکار اول سایبان با کمک یک سری از دستگاه های مخصوص مانند بخار شوی شرکت های متفاوت ،شسته می شود و در راهکار دوم ضمن شستشوی این، سایبان ها اول باید قطعه های آن را از هم جدا کنید و پس از آن هر کدام از قطعات را با استفاده از مواد شوینده ی ملایم بشویید.به طور کلی شستشوی سایبان برقی بسته به ویژگی های مختلفی همچون لایه پوششی سایبان،نوع و مدل آن دارد. پیش از شستشوی سایبان های برقی بهتر است تا روش مخصوص به سایبان مد نظر را به کار ببرید.

چگونه از سایبان های برقی در مدت طولانی نگهداری کنیم

سایبان ها به علت قرار گرفتن در مکان های باز، کثیفی و آلودگی هایی که قرار می گیرند لازم است تا هر چند وقت، یک بار با دقت کامل شسته شود‌‌. سایبان های برقی همانند دیگر وسایل های برقی به نگهداری و مراقبت نیاز دارند. لازم به ذکر است،با شستشوی صحیح و نگهداری درست از سایبان ها می توانید به مدت زیادی از آن استفاده نمایید چراکه مراقبت درست از سایبان موجب بالارفتن ماندگاری و دوام آن میشود.امروزه بعضی از کسانی که هزینه زیادی را صرف خرید و نصب سایبان های برقی می کنند به مراقبت از آن ها توجهی ندارند بهتر است بدانید که این توجه نکردن ها سبب آسیب های جدی به سایبان می شود و عمر آن را کاهش میدهد.در حقیقت نظافت صحیح و به موقع ی سایبان های برقی ،می توان از خرابی آن به شدت جلوگیری کرد.

چه نکاتی در هنگام شستشوی سایبان های برقی باید رعایت شود

توصیه می شود در هنگام شستشو چند مورد را رعایت کنید چرا که رعایت نمودن این نکات، یک نوع ضمانت سلامت سایبان می باشد.یکی از این مورد ها این است که ضمن شستشوی این سایبان ها هیچگاه نباید از مواد شوینده ای کا قدرت بالایی دارند استفاده نمود و بهترین محلول مناسب برای این کار، ترکیب آب و کف می باشد،و در هنگام آبکشی،سطل آب را جایگزین شلنگ آب کنید.
تمام سطوح را به طور کامل عاری از محلول نمایید.
پاک کردن و گرد گیری پارچه ی سایبان پیش از شستن سایبان های برقی یک مورد دیگر که باید به آن توجه شود این است که پارچه سایبان را گردگیری و پاکسازی کنید.در حقیقت پارچه سایبان به علت اینکه در مکان باز قرار دارد ممکن است انواع آلودگی از جمله برگ درختان،گرد و خاک،قارچ و... را به خود جذب کند به همین دلیل لازم تا قبل از شستشو این موارد را به درستی پاک کنید.نشستن و مراقبت نکردن از سایبان نه تنها موجب تخریب زودتر آن می شود بلکه ظاهری ناخوشایند را برای سایبان به وجود می آورد.

چگونه سایبان های چتری را تمیز کنیم

پیشگیری از کثیفی و نشستن گرد و خاک روی نواحی مختلف امری اجتناب پذیر می باشد. وقت گذراندن در زیر سایبان هایی که رنگ اولیه آن تغییر کرده است مسلما، امری ناخوشایند می باشد، از همین رو اگر سایبان چتری شما مدت زیادی است که شسته نشده است و رنگ شوینده و آب را به خود ندیده است ،به شما پیشنهاد می کنیم تا این مطالب را به درستی مطالعه نمایید.

چگونه سایبان های چتری را تمیز کنیم

همچنین بخوانید :  انباری پیش ساخته

مواد مورد نیاز برای تمیزکردن سایبان

برای تمیز کردن کامل و درست سایبان خودرو ،ابتدا باید همه ی موارد ذکر شده را آماده کنید و پس از آن برای شستشوی سایبان اقدام نمایید.

جارو

شلنگ اب، سطل آب ولرم ،برزنت،سرکه ی سفید ،صابون ظرفشویی،فرچه
مرحله ی اول اینکه چتر را آماده کنیم در ابتدا می بایست پارچه چتر را جدا کنید و به حالت صاف آن را بر روی برزنت قرار دهید،پس از آن با کمک جارو  تمامی آشغال های ریز و گرد و خاک را از سطوح پارچه پاک نمایید.مرحله ی دوم‌ آماده کردن محلول برای شست و شو
در مرحله ی دوم به سراغ مواد شست و شو می رویم.
در صورتی که تمایل دارید چتر سایبان تان به طور کامل تمیز شود و همانند روز اول خود شود، این کار با شستشوی چتر به تنهایی کافی نمی باشد.به همین دلیل پیشنهاد ما این است که ضمن شستشوی چتر، از محلول مخصوص به این کار استفاده کنید.برای درست کردن محلول،باید از موارد ذکر شده ی قبل استفاده نمایید.ضمن انجام این کار باید دو فنجان آب گرم و دو فنجان سرکه سفید را داخل سطل آب بریزید و در نهایت به آن یک قاشق غذاخوری از صابون ظرفشویی اضافه نمایید. این مواد را کاملا باهم ترکیب کنید تا رنگ محلول به طور کامل رقیق و شفاف شود.
مرحله سوم شستن چتر با محلول مرحله قبل محلول،آماده شد و حال به سراغ طریقه شستشو چتر می رویم. در ابتدا باید شلنگ آب را روی چتر بگیریم و تا زمانی که تمامی نواحی پارچه چتر خیس می شود آن را شست شو دهیم پس از خیس شدن چتر، محلول از قبل آماده شده را روی چتر بریزید.مرحله ی چهارم استفاده کردن از فرچه است که پس از آن که محلول را روی چتر ریختیم،باید با استفاده از یک فرچه، این محلول را بر روی تمام سطوح چتر بکشیم.پس انجام این کار،به مدت ۱۰ دقیقه به آن دست نزنید تا به طور کامل خشک شود؛ سپس چتر را کاملا آبکشی نمایید و بگذارید به درستی خشک شود.
در صورتی که مایلید عمر پارچه شما دوام بیشتری داشته باشد می توانید از اسپری ضد آب استفاده کنید که این کار الزامی نمی باشد و بسته به خواسته شما دارد. مرحله ی نهایی وصل نمودن چتر به پایه است در آخر کار که پارچه چترتان به طور کامل خشک شد، باید چتر و پایه را به هم وصل کنیم.

مواد مورد نیاز برای تمیزکردن سایبان

همچنین بخوانید : باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید

انواع سایبان 

در حالت کلی سایبان ها از لحاظ ظاهری به ۲ دسته ی سایبان های گنبدی و سایبان های مسطح تقسیم می شوند.

ویژگی و مزیت های انواع سایبان

در حال حاضر صنعت ساختمان هم مانند دیگر صنایع، در حال به روز رسانی و گسترش می باشد.به طوری که در بیشتر کشور ها در حال توسعه است.روش ها و ایده های زیادی ضمن رفاه مردم در حال طراحی است که یکی از این راهکار ها و روش های موثر سایبان می باشد، که   از آن می توان در ساختمان هایی همچون مراکز تجاری، مراکز مسکونی ،اداری و عمومی استفاده نمود.چادرها و سایبان ها دارای تنوع فراوانی اند؛ که هر کدام از آن به نحوه ی خود دارای ویژگی های خاصی هستند.برخی از ویژگی های سایبان ها عبارتند از جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید سایبان ها در زمانی که باران شدید است یا گرمای تابستان طاقت فرسا می باشد این امکان را میدهد تا از فضای بیرون به راحتی بهره مند شوید. به نوعی از سایبان ها بارانگیر هم گفته می شود . از دیگر مزیت های سایبان، این است که سبب میشود یک حفاظ در مقابل نور خورشید ایجاد شود تا لوازم خانه و قالی هایتان از اشعه های خورشید در امان بمانند و تغییر رنگ ندهند.
بوجود آمدن فضایی ضمن خارج شدن از آپارتمان
اگر فضایی ضمن استفاده از خارج شدن خانه ندارید، به راحتی می توانید یک آلاچیق برای دورهمی های خانوادگی و  نشستن ایجاد کنید.این سایبان ها موجب راحتی شما و فرزندانتان می شود و یک سایه ی بهاری و خنک ایجاد می کند.کمک  کردن به خنک شدن فضای داخلی و مانع  شدن از ورود نور خورشید از مزایای دیگر استفاده کردن از سایبان، کاهش دمای هوا تا ۱۵ درجه می باشد، و این قضیه سبب کاهش مصرف انرژی می شود.سلامت محیط،امنیت جسمی نیز مزیت دیگر سایبان ها است.

ویژگی و مزیت های انواع سایبان

همچنین بخوانید :  اجزا درب ضد سرقت

سخن پایانی

سایبان ها  چه در بارندگی ها و چه در فصل تابستان،انتخاب بسیار هوشمندانه و کاربردی می باشد؛ و سبب زیبایی فضا می شود،به شرطی که به درستی از آن  مراقبت شود و این امر بستگی به شما دارد که به موقع باید آنها را شستشو دهید. شما می توانید از انواع مختلف سایبان برای مکان های مورد نظر خود استفاده کنید.ضمن شناخت شستشوی سایبان ها و ویژگی های آن؛ مطالب ذکر شده را با دقت مطالعه فرمایید تا انتخاب سایبان و روش نگهداری از آن برای شما آسان تر شود.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp