انباری پیش ساخته

نوشته شده در 05 فروردین 1402
انباری پیش ساخته

انباری پیش ساخته یکی از انواع کانکس های پیش ساخته است که در اکثر مناطق مسکونی، صنعتی، اداری، کشاورزی و ... کاربرد دارد. در ادامه این مطلب می توانید پاسخ سوالات خویش را در مورد انباری پیش ساخته بیابید.

انباری پیش ساخته چیست؟

شاید هنگامی که برای نخستین بار عبارت انباری پیش ساخته به گوشتان رسیده باشد، برای لحظه ای ذهنتان به سوی انباری های قدیمی خانه های قدیمی رفته باشد. هر چند که این روزها با ساخت و ساز آپارتمان ها همچنان وجود انباری حائز اهمیت مانده است. از طرفی دیگر خیلی از افراد طبق کاربری که دارند می توانند آن را در بخش های مسکونی مانند پارکینگ، پشت بام، حیاط و ...  جهت محافظت از وسایل خویش استفاده نمایند. از آنجا که از لحاظ ابعاد هیچگونه محدودیتی جهت آماده سازی این انباری پیش ساخته در کارگاه ها و کارخانه ها وجود نداشته و می توان بعد از بررسی های اولیه که از سوی فرد انجام می شود جهت سفارش و یا خرید اقدام نمایید.

ویژگی های کانکس انباری پیش ساخته

در اینجا می خواهیم به ویژگی ها و خصوصیات انباری پیش ساخته بپردازیم، این ویژگی ها عبارت هستند از:

مشخصات فنی انباری پیش ساخته:

اسکلت کانکس انباری متشکل از پروفیل آهنی می باشد که دارای ابعاد 50 در 50 است. از سویی دیگر جنس شاسی این مدل از انباری پیش ساخته نیز از پروفیل آهنی میباشد.

سقف و دیواره:

مصالح به کار رفته در دیواره و سقف کانکس پیش ساخته از جنس فایبرسمنت می باشد که عایقی از جنس پلی استایرن که متشکل از پلی استایرن و یونولیت و چسب پلی اورتان می باشد و دارای ضخامت 4 سانتیمتری است.

نوع اتصالات سازه:

در انباری پیش ساخته برای وصل نمودن شاسی و اسکلت به همدیگر از جوشکاری استفاده می کنند. از مزیت های این مدل از اتصالات در کلیه انواع کانکس مخصوصا انباری پیش ساخته این است که قادر هستید این انباری را طبق قابلیت هایی که دارا است از ماشینی به ماشین دیگر به آسانی جابجا کرد. گاهی نیز پیش می آید که جهت وصل نمودن بدنه اصلی انباری پیش ساخته، آن را به کمک پیچ و مهره به یکدیگر وصل نمود. این قضیه ویژگی مثبتی که دارد این است که جهت منتقل نمودن به جایی دیگر می توان اتصالاتش را باز نمود و در مکانی دیگر مجددا جهت نصب به یکدیگر پیوند نمود.

درب ها در انباری پیش ساخته

در اکثر مواقع جنس دربهای کانکس انباری از نوع تمام آلومینیوم تک جداره می باشد. هر چند در رابطه با فراهم کردن امنیت و ضدسرقت بودن کانکس می توانیم راه حل هایی مثل درب های آکاردئونی و ... استفاده کرد.

تاسیسات برق

جهت فراهم کردن امکاناتی مثل برق در انباری پیش ساخته می توان از سیمکشی روکار و داکت به کار برد.

درزبندی ماستیک:

با به کارگیری درزبندی ماستیک میتوان از ورود هرگونه حشرات و رطوبت به داخل انباری پیش ساخته جلوگیری نمود.

کف

در کف سازی این سازه طبق نظر و سلایق فرد میتوان از جنس PVC یا MDF استفاده کرد. از سویی دیگر بستر کف این انباری پیش ساخته  از تخته های آب بندی شده استفاده می شود که روی آن کف پوش های مذکور قرار می گیرند.

مزایای انباری پیش ساخته

در این قسمت مزایای این سازه را برای شما بیان خواهیم کرد:

قابل انتقال بودن

یکی از مزایای کانکس های پیش ساخته این میباشد که میتوان با توجه به قابلیت هایی که کانکس دارد، طبق موقعیت زمانی و مکانی متناسب در صورت لزوم آن را مکانی دیگر منتقل کرده و براحتی مجددا نصب نمود.

مقاوم در برابر حوادث طبیعی

انباری پیش ساخته نیز مانند کلیه کانکس های پیش ساخته، یکی از مزایای بارزشان این است که استقامت و مقاومت بالایی در مقابل سوانحی مانند سیل و زلزله و آتش سوزی و ... دارند. ویژگی این دسته از سوانح این است که غیر قابل پیش بینی بوده و با رخ دادنشان خسارت های جبران ناپذیری به وجود می آید.

تنوع در طرح و رنگ

باید اطلاع داشته باشید که این کانکس ها طبق سلیقه مشتری میتوان در رنگ و طرح های گوناگون تولید گشته و تحت اختیار مشتری قرار بگیرد.

عایق مناسب

طبق مصالح به کار رفته در ساخت بدنه، سقف، و سایر بخش های این انباری پیش ساخته، دارای نوعی از عایق حرارتی و صدا و رطوبتی است. این ویژگی مثبت موجب می شود در بین سایر بناها جهت نگهداری و محافظت انواع ابزار آلات، بهترین انتخاب باشد.

عایق مناسب

همچنین بخوانید : جک درب پارکینگ 

وزن کم

باید در نظر داشته باشید که این انباری پیش ساخته از متریال و مصالحی تولید گشته که علاوه بر استحکام و مقاومت بالا از وزن پایینی برخوردار می باشد. این موضوع باعث شده، ساختار قسمت زیرین این انباری پیش ساخته، حتی چنانچه دوام و استحکام زیادی نیز نداشته باشد، میتواند وزن پایین این کانکس را متحمل شود.

طول عمر بالا

به این دلیل که انباری پیش ساخته از متریال و مصالحی درجه یک و پایدار تولید می گردد، پس طبق هدف های بلند و کوتاه مدتی که دارید میتوانید در زمان و محل مورد نظر از این انباری پیش ساخته استفاده لازمه را ببرید.

قابل شستشو

طبق مصالح ساختمانی با کیفیت در تولید این انباری پیش ساخته، یکی از ویژگی های مصالح استفاده شده در دیواره و بدنه های داخلی کانکس انباری در صورت لازم جهت شستشو محدودیتی ایجاد نکرده و براحتی این امر برای خریداران این محصول قابل انجام می باشد.

انواع انباری پیش ساخته

این کیوسک مطابق هزینه ی کم تولید و سریع الاجرا بودن میتواند مخاطبان بیشتری را به طرف خویش مجذوب کند. به هر حال امروزه در برخی موارد دیده شده که با افزایش جمعیت و استفاده بیشتر از آپارتمان نشینی، انباری ها حذف شده اند. چنانچه نیز وجود داشته باشد امکان دارد به دلیل کوچک بودن، پاسخگوی حجم لازمه ی افراد نباشد. مشاهده و تجربه چندین و چند ساله  در حوزه طراحی و ساخت انباری پیش ساخته نشانگر این است که این انباری پیش ساخته در هر ابعاد مورد نیاز افراد تولید شده تا جوابگوی فضای کافی جهت نگهداری لوازم و ... برای ساکنان آپارتمان ها و حتی خانه های ویلایی باشد. انواع انباری های پیش ساخته عبارتند از:

انباری پیش ساخته برای واحد های مسکونی آپارتمانی

همانطور که بالاتر گفته شد این انباری پیش ساخته را میتوان در واحد های مسکونی در قسمت های موجود که برای این انباری مناسب باشد همچون در آپارتمان، پارکینگ و... قرار داد. خیلی وقت ها این فضا می تواند حتی پشت بام هم باشد.

انباری پیش ساخته برای واحد های مسکونی آپارتمانی

همچنین بخوانید : قفل برقی

انباری پیش ساخته حیاط

کسی که قصد ساخت انباری پیش ساخته را دارد تا آن را در آپارتمان یا منزل ویلایی قرار دهد، بهترین قسمت از لحاظ دسترسی دائمی در قیاس با پشت بام، همین محیط حیاط می باشد، زیرا به آسانی می توانید هر نوع از اشیا را که می خواهید به آن منتقل می کنید. از طرفی ممکن است افرادی جهت ساخت یا خرید انباری به شک و دو دلی دچار گردندچون حس می کنند قسمت زیادی را از حیاط اشغال می کند و نمای زشتی را به محیط می دهد.

متخصصین این صنعت، متناسب و استاندارد ترین اندازه ها را جهت فضای مورد نظر شما در نظر می گیرند. اطمینان داشته باشید که با طرح ها، مدل و رنگبندی متنوع که در تولید این کانکس ها استفاده می شود. برعکس قسمتی که قرار است در آن جای گذاری شود، حتما ظاهر مناسب و زیبایی خواهد داشت.

انباری پیش ساخته برای پشت بام

طراحی و تولید کانکس مذکور به جز حیاط و پارکینگ در پشت بام هم استفاده می گردد که امروزه مخاطبان خاص خود را دارد زیرا بعضی اوقات به دلیل فضای کوچک آپارتمان ها و ... ساکنان مجاز نیستند که فضایی را برای انباری در پارکینگ و پیلوت اختصاص دهند. پس به همین خاطر می توان از انباری پیش ساخته برای نگهداری وسایل و لوازم خویش در پشت بام نیز استفاده نمود.

لذا هنگامی که انباری پیش ساخته قرار باشد در جایی مثل پشت بام نصب شود بایستی به محل قرار گیری آن دقت شود. از طرفی دیگر کارشناسان به موضوع استقامت و محکم بودن این انباری پیش ساخته برای پشت بام به خاطر وزش باد تاکید ویژه نموده اند. از اینرو محل قرارگیری انباری پیش ساخته در پشت بام باید به صورتی باشد که در مجاورت کولر قرار نگیرد تا موجب اختلال در عملکرد آن دستگاه ها نشود.

انباری پیش ساخته ساده

در این بین که جهت طراحی و تولید انواع کانکس با در نظر گرفتن کاربری آن، باید بدانید که چنانچه جهت واحدهای مسکونی میخواهید این کیوسک را سفارش دهید، معمولا سایز کوچکتری در نظر میگیرند و برعکس در واحد های صنعتی و تولیدی و کشاورزی باید سایز بزرگتری را در نظر گرفت. اما این مسئله بیشتر به نظر خریدار بستگی دارد. تولید این سازه باعث می شود که در مورد هزینه ها و زمان  تا حد زیادی صرفه جویی نموده زیرا که اماده می باشد و در هر زمان دلخواه قابلیت منتقل کردن به مکان مورد نظر جهت نصب است.

انباری پیش ساخته کارگاه های عمرانی و ساختمانی

در پروژه های سختمانی و عمرانی میتوان جهت نگهداری ابزارآلات کار و سایر وسایل از این انباری های پیش ساخته استفاده نمود. افرادی که در این طرح ها اشتغال دارند اکثر اوقات پیش آمده که ابزارآلات و وسایل ساختمانی و ... را احتیاج داشتند که خیلی سریع تهیه کرده ولی جایی جهت نگهداری آن ها ندارند. که در این جا توصیه ما به شما متقاضیان عزیز این است که از کانکس های پیش ساخته مثل انباری پیش ساخته استفاده نمایید. چرا که این کانکس انباری در کمترین زمان، آن هم با هزینه خیلی کم شکل گرفته و احتیاجی به بنایی طولانی نیست.

از طرفی هم اندازه این مدل از انباری پیش ساخته که در واحدهای تولیدی و عمرانی حداکثر کاربرد را دارا است و در قیاس با کیوسک های پیش ساخته انباری ساده، از اندازه های 3 در 6 تا یک محصولی در اندازه سوله با سایز 20 در 20 را دربرگرفته. به این ترتیب جهت این نوع از کیوسک انباری میتوان هر حالت مونتاژ و دمونتاژ را به این جهت در نظر گرفت.

مدل های انباری پیش ساخته

در این بخش به چند مورد از مهمترین مدل های متنوع و مختلف انباری پیش ساخته می پردازیم:

کانکس انباری گالوانیزه

نوع گالوانیزه یکی از انواع این کانکس های انباری پیش ساخته می باشد که میتوان جهت محل مد نظر خویش سفارش دهید تا کارشناسان این صنعت در مراکز معتبر در حداقل زمان با مناسب ترین قیمت ها برای شما فراهم کنند. در صورتی که جلوه بیرونی انباری پیش ساخته از مدل ورق های گالوانیزه باشد، آن محصول دارای رنگهای کوره ای الکترواستاتیک میباشد. یکی از خاصیت های این مدل و این جنس کانکس همراه با ویژگی های مفید و بی شمارش، این است که استقامت منحصر به فرد در مقابل پوسیدگی و ضربه و... دارد. از طرفی هم در قیاس با دیگر نماهای کانکس از قیمت کمتری نیز برخوردار میباشد.

کانکس انباری پانل ساندویچی

مدل نمای بیرونی این محصول از جنس پنل ساندویچی است. یکی از بارزترین مزیت های کانکس انباری این میباشد که در سخت ترین شرایط جوی اعم از سرما و گرما استقامت بالایی را دارا است.

کانکس انباری تکی

در این نوع، تنها یک فضای اتاقک طور را با توجه مشخصاتی که سفارش می دهید، میتوان با درجه یک ترین مصالح و به صرفه ترین قیمت در محل هایی مانند واحدهای مسکونی اعم از آپارتمانی و ویلایی، همچنین اداری، تولیدی، کشاورزی و صنعتی و... برای شما فراهم کند.

کانکس انباری چند تایی

این مدل نیز در قیاس با کانکس تکی مزیت هایی را دارا است که میتواند چندین کانکس تکی را در اندازه های معین در صورتی که به یکدیگر وصل هستند طبق کاربری در کمترین زمان تحویلتان دهند تا فورا در فضای مد نظرتان آن را استفاده نمایید. این نوع از کانکس انباری در پارکینگهای آپارتمان هایی که به مقدار کافی فضا جهت نگهداری لوازم و ابزار وجود نداشته ، میتواند مورد ایده آل و مناسبی باشد.

قیمت انباری پیش ساخته

چنانچه بخواهید درباره قیمت این کانکس، اطلاعات لازمه را در اختیار داشته باشید، بایستی گفت در زمان خرید و یا سفارش این انباری پیش ساخته عواملی مهم مثل متراژ، نوع متریال و کاربری، تکی یا چندتایی بودن کانکس پیش ساخته و دیگر عوامل در براورد قیمت های کانکس انباری از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد.

قیمت انباری پیش ساخته

همچنین ببنید : حفاظ پنجره

سخن پایانی

ابعاد و متراژ کانکس پیش ساخته یکی از موارد مهم و اساسی در تعیین نمودن قیمت جهت خرید انباری پیش ساخته میباشد. هرچقدر اندازه بزرگتر باشد، قیمت کانکس ذکر شده بالاتر میرود. در برخی مواقع نیز اتفاق افتاده که سایز دو کانکس با هم برابر بوده اما موارد دیگری مثل نوع مصالح استفاده شده در آن موجب بیشتر شدن مجموع قیمت انباری پیش ساخته می شود.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp