باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید

نوشته شده در 01 مهر 1401
باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید

اگر به هر دلیلی کلید درب ضد سرقت خود را در اختیار ندارید و میخواهید درب را باز کنید، در ابتدا باید از افرادی که متخصصین حوزه هستند کمک بگیرید تا به درب آسیبی وارد نشود.

مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا اگر به هر دلیلی کلید درب ضد سرقت خود را در اختیار ندارید، بتوانید در را باز کنید. اما باز هم تاکید می‌کنم که به صورت انفرادی و بدون تخصص اقدام به این کار نکنید.

بالاترین ایمنی در مورد دربهای ضد سرقت صدق می کند. این درب ها از امکانات و تجهیزات بالایی برای جلوگیری از ورود غیر مجاز درست شده اند و در اختیار داشتن این نوع درب ها می تواند امنیت محل سکونت شما را تضمین کند.

برای این موضوع میتوانید از قفل هایی استفاده کنید که دارای بالاترین استاندارد هستند و می‌توانند ایمنی محل سکونت شما را حفظ کنند. باز کردن این نوع قفل ها عموماً کار بسیار دشواری میباشد و فردی که بخواهد به صورت غیرمجاز به محل سکونت شما وارد شود در برخی اوقات حتی نمی تواند در را باز کند و از باز کردن آن درب منصرف می شود.

انتخاب نوع و برند درب ضد سرقت می تواند بهترین راهکار در تضمین امنیت محل سکونت شما باشد. برای این منظور می توانید از نمایندگی ها و فروشندگان این درب های ضد سرقت را خریداری کنید تا کیفیت به کار رفته شده در این نوع دربها در حد عالی باشد.

اما اگر به هر دلیلی نیاز به ورود به منزل را داشتید و کلید درب ضد سرقت را در اختیار ندارید با مطالعه این مقاله می‌توانید راهکار مناسبی را برای ورود به منزل پیدا کنید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

عموما افرادی که درب ضد سرقت با کلید دیجیتال دارند، مشکلی برای این موضوع نخواهند داشت. چرا که فرایند عبور از چنین دربهایی با کلید همراه نیست و تنها با رمز هایی که در اختیار دارید می توانید فرایند ورود به منزل را انجام دهید.

البته اگر درب ضد سرقت شما با کلید فیزیکی باز شود، می بایست نکاتی را مد نظر قرار دهید تا از خسارت زدن به درب جلوگیری کنید. این نکات در ادامه ذکر می شوند:

در صورتی که درب ضد سرقت را قفل نکرده باشید و صرفا آن را بسته باشید در چنین شرایطی میتوان بدون کلید وارد شد.

در صورتی که درب قفل شده باشد و شما کلید را به هر دلیل گم کرده باشید یا اینکه در زمان بستن درب کلید پشت درب باشد می تواند، مشکلاتی را برای شما ایجاد کند که البته می‌توان بدون کلید این مشکلات را برطرف کرد.

اگر درب قفل نباشد و صرفاً بسته شده باشد چگونه آن را باز کنیم؟

اگر درب قفل نباشد و صرفاً بسته شده باشد چگونه آن را باز کنیم؟

همچنین بخوانید :روش های پیشگیری از سرقت منازل و ساختمان ها

در چنین شرایطی استفاده از کارت عابر بانک با ورقهای ضخیم که برای عبور دادن در لایه زبانی درب مناسب هستند، می توانید درب را باز کنید.
فرایند کار بدین صورت است که کارت را می بایست بالاتر از زبانه در لایه درب قرارداد و همزمان هم کارت را به سمت پایین بکشید و هم درب را به داخل منزل هل دهید. با انجام چنین فرآیندی درب باز میشود و شما نیاز به کلید نخواهید داشت.

البته تولید کنندگان درب های ضد سرقت این راهکار ورود غیرمجاز را به خوبی مطلع هستند و درزگیر هایی را بین چهار چوب و زبانه درب قرار داده اند تا ورود از این طریق کار مشکل شود و بسیار زمان‌ بر خواهد بود.

در صورتی که به هر دلیلی کلید را در اختیار نداشته باشید و درب ضد سرقت نیز قفل باشد راهکار زیر را میتوانید انجام دهید:

در ابتدا باید بگویم باز کردن این چنین قفل های بسیار کار دشواری است و حتی کلید سازان حرفه‌ ای نیز بیشتر اوقات به زحمت می افتند. ولی اگر به تنهایی اقدام به این کار کنید به احتمال زیاد به درب ضد سرقت آسیب می‌زنید و خسارت زیادی را وارد می کنید که منجر به تعویض قفل درب ضد سرقت شما خواهد شد. پس ابتدا از افراد متخصص این موضوع کمک بگیرید.

همچنین باید بگویم که حرفه ای ترین افراد نیز برای باز کردن درب های ضد سرقت ساعت ها می بایست زمان بگذارند تا بتوانند در را باز کنند. دلیل این امر این است که ایمنی این نوع درب ها بسیار بالا می باشد و می تواند یکی از بهترین استانداردهای این دربها باشد. پس زمانی که اقدام به کمک گرفتن از کلید ساز برای باز کردن درب ضد سرقت خود می کنید، زمان زیادی را در نظر بگیرید، که این مورد کاملاً طبیعی میباشد.

اولین راهکاری که کلید ساز برای باز کردن درب ضد سرقت انجام می دهد این است که ساچمه های موجود در قفل را باز کرده و با تخریب کردن قفل آن را باید گوشتی باز می کند. پس از آن که درب باز شد می توان طی یک سری فرایند آن قفل را مجدداً تعمیر و در جای خود نصب کرد. اما اگر قفل قابل تعمیر نبود می بایست هر چه سریعتر نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا مشکل ایمنی محل سکونت شما دچار اختلال نشود.

مورد دیگری که در زمان بسته بودن درب ضد سرقت اتفاق می‌افتد این است که کلید پشت در جا مانده و شما درب را بستید. در چنین شرایطی می بایست فعالیت زیر را انجام داد.

متاسفانه تنها راهی که برای باز کردن درب ضد سرقت در زمانی که کلید پشت آن جا مانده باشد، بدین صورت می باشد که می بایست قفل به صورت کامل خارج شود و تعویض شود.

دلیل این امر هم ایمنی بالای این چنین دربهای می باشد. اگر دربهای ایمنی ضد سرقت به راحتی باز شوند، مشتری ها به این نوع درب ها اطمینان می کند و بازار فروش مناسبی نخواهند داشت. به همین دلیل حتی اگر با چنین مشکلاتی روبرو شوید باز کردن این چنین درب ها می تواند هزینه اضافی برای شما داشته باشد. لذا می تواند یک استاندارد عالی برای خرید این نوع درب ها باشد.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

همچنین بخوانید : زمانی که خانه هستیم باید درب ورودی را قفل کنیم؟

تولید کنندگان اینگونه درب ها از قطعات متفاوتی استفاده می کنند، این قطعات شامل ورقه های فولادی، قفل های پیشرفته و انواع ابزار آلات ایمنی در این چنین درب هایی هستند.

قفل هایی نیز که در این نوع درب ها به کار برده می شوند عبارتند از:
هفت زبان، مولتی سیستم یا قفل های هوشمند که کاربرد زیادی در این نوع درب ها دارد.

با وجود تمام این موارد ایمنی تنها راهی که می توان این درب را باز کرد کلید آن درب می باشد. اگر کلید را در اختیار نداشته باشید، باز کردن این نوع درب ها عملا غیر ممکن میباشد. پس فقط با تخریب قفل درب میتوان وارد شد.

خیلی ها بر این باورند که اگر کلید پشت درب ماند و در بسته شود، به دلیل اینک درب قفل نیست می‌توان از ترفند کارت استفاده کرد و در را باز کرد. باید بگویم در چنین شرایطی به هیچ عنوان در باز نمی شود. تنها در صورتی که کلید پشت در نباشد می‌تواند ترفند کارت استفاده کرد. اگر این روش را در زمانی که کلید پشت درب است انجام دهید، خسارت بیشتری به درب ضد سرقت وارد خواهید کرد.

انواع قفل ها برای درب های ضد سرقت

 

این قفل ها شامل قفل های مکانیکی و دیجیتال هستند که در زیر به آنها به صورت کامل می پردازیم:

قفل مکانیکی روی درب ضد سرقت

این نوع قفل ها از نوع سنتی هستند. البته قفلهای مکانیکی نیز محبوبیت زیادی برای دربهای ضد سرقت دارند. این نوع قفل از کلیدهای مخصوصی برخوردار هستند و فقط با کلید خود باز می شود و افرادی که بخواهند با سایر کلید ها اقدام باز کردن این نوع قفل ها کنند، عملاً با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

انواع قفل ها برای درب های ضد سرقت

همچنین بخوانید : اجزا درب ضد سرقت

قفل دیجیتال روی درب ضد سرقت

این نوع قفل ها هم به صورت دیجیتال و هوشمند و هم به صورت کلید که سنتی هستند باز میشوند.

این نوع درب ها که دارای قفل هوشمند هستند چندین راه ورود دارند.
برخی از آنها عبارتند از:
 ورود از طریق اثر انگشت، ورود از طریق تشخیص چهره و یا اینکه می توان با کمک کارت شناسایی اقدام به باز کردن این قفل ها کرد.

همچنین می‌توانید تمام کاربری‌های قفل را آماده ی استفاده کنید. یعنی هم به صورت اثر انگشت، هم رمز و هم سایر روش ها را می توانید برای قفل هوشمند خود در نظر بگیرد و با هر کدام که راحت تر بودید، درب را باز کنید. همچنین در صورتی که هیچ کدام از اینها را در اختیار نداشتید می توانید با کلید اقدام به باز کردن درب کنید.

روش باز کردن درب ضد سرقت وقتی کلید نداریم

ممکن است به دلایل مختلف کلید یا کارت هوشمند خود را گم کنید و نتواند درب ضد سرقت منزل یا محل کار خود را باز کنید. برای باز کردن این چنین دربهای به هیچ عنوان خودسرانه عمل نکنید و از کلید ساز حرفه ای برای این موضوع کمک بگیرید. حتی کلید ساز حرفه ای برای باز کردن این نوع درب ها ساعت ها زمان می گذارند تا بدون خسارت درب ضد سرقت را باز کنند. اما توجه داشته باشید که هزینه ها و نگهداری این قفل ها بسیار مهم می باشد، لذا اگر خودسرانه درب را باز کنید و کلید در اختیار نداشته باشید، هزینه شما بسیار افزایش پیدا می‌کند و منجر به تعویض قفل درب ضد سرقت خواهد شد.

برای خیلی از افراد پیش آمده که که برای بدرقه مهمان بیرون آمدن و پشت سر آنها درب بسته شده هست یا به گمان اینکه کلید در دست آنها هست درب را بسته اند و پشت درب مانده اند . ما در این مقاله بیشتر این حالت را مد نظر داریم و اینکه اگر درب قفل شده باشد و کلید نداشته باشید هم حالت دیگری هست که اشاره ای به آن میکنیم

درب ضد سرقت بدون کلید باز می شود؟

ابتدا باید بگوییم بله ! اینکه اسم درب ضد سرقت باشد و حس کنیم که دیگر به هیچ عنوان امکان باز شدن ندارد در اشتباه هستیم . برای باز کردن درب ضد سرقت وقتی کلید نداریم دو حالت وجود دارد

حالت اول :کلید درب ضد سرقت همراهمان نباشد و قفل هم نباشد :

این مورد بسیار متداول تر هست . خیلی اوقات هست که کاربران به خیال اینکه کلید همراهشان هست درب را می بندند و به محض بستن درب ضد سرقت متوجه می شوند که کلید همراهشان نیست یا اینکه به وسیله باد درب ضد سرقت بسته می شود تصور کنید که تایم نامناسبی باشد برای اینکه بتوانید یک کلید ساز پیدا کنید یا نوازد شما در خانه مانده باشد و فرصت زیادی ندارید برای اینکه فرد ماهری را بیاورد بهتر هست خودتان دست به کار شوید . کافی هست مراحل زیر را دنبال کنید

  • یک کارت عابر بانک یا یک مقوا یا پلاستیک های سفت که انعطاف پذیری مناسبی داشته باشد را پیدا کنید (ویژگی که باید داشته باشند این هست که به حدی نازک باشد که وارد شکاف بین چارچوب و درب بشود و اینقدر بزرگ باشد که به راحتی در دست شما قرار بگیرد و انعطاف پذیری تا حدی داشته باشد)
  • کارت را از بالای قفل که کلید میخورد را از شکاف بین درب و چارچوب وارد کنید 
  • باید کارت را به سمت پایین بکشید و همزمان درب ضد سرقت را به جلو و عقب هل بدهید اگر کسی باشد که کمک شما کند بهتر هست که به محض اینکه شما کارت را به پایین کشیدید درب را به بیرون و سریع به داخل فشار دهد
  • با چند بار تکرار این حالت درب ضد سرقت باز می شود . 

حالت دوم:کلید درب ضد سرقت همراهمان نباشد و قفل هم باشد :

اگر بخواهید بدون تخریب درب ضد سرقت باز شود این امکان توسط شما که اصلا امکان پذیر نیست و فقط کلید ساز هایی که واقعا حرفه ای باشند قابلیت انجام این کار را دارا هستند شاید چند کلید ساز بیاورید و همه به اتفاق بگویند باید تخریب شود . پس اگر درب ضد سرقت قفل بود و شما کلید همراهتن نبود خودتان اقدام نکنید چون حتی با تخریب قفل هم امکان دارد درب هم آسیب ببیند و هزینه بیشتری متحمل شوید بهتر هست به چند کلید ساز بگویید و اگر توانستند بدون تخریب درب را باز کنند و اگر هم نشد با تخریب انجام دهند و مزیت تخریب توسط کلید ساز این هست که به درب شما آسیب کمتری می رسد تا حالتی که خود شما بخواهید به این کار اقدام کنید

البته این حالت دردسر بسیار زیادی دارد که مزیت درب ضد سرقت هم همین هست که به آسانی و بدون تخریب باز نشود و هر چه درب ضد سرقت کیفیت بالاتری داشته باشد دردسر بیشتری برای این حالت دارید پس باید به دنبال راه هایی باشید که به کلید دسترسی داشته باشید

بهترین راه برای باز کردن درب ضد سرقت قفل شده چیست؟

در بالاتر دیدیم که دردسر این حالت بسیار زیاد هست . به این موراد اضافه کنید که هر کلید سازی این کار را به دلایل امنیتی انجام نمی دهد و باید همسایگان دیگر شما را تایید کنند تا این کار را انجام دهند . بهترین راه برای مقابله با این مشکل این هست که همیشه کلید یدک داشته باشید . در محل کار ، ماشین ، اقوام درجه یک و ... که دسترسی به کلید یدک آسان تر باشد

 

 

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp