زمانی که خانه هستیم باید درب ورودی را قفل کنیم؟

نوشته شده در 19 مهر 1401
زمانی که خانه هستیم باید درب ورودی را قفل کنیم؟

مهمترین دغدغه ای که هرکسی دارد این است که از خانواده خود مراقبت کنند. پس برای اینکه این مراقبت را انجام دهد انواع روش ها و راهکارها را در محل سکونت خود انجام میدهد. در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد دربهای ورودی در اختیار شما قرار می دهیم. همچنین دلیل اینکه چرا باید درب ورودی را قفل کنیم را به شما به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

خیلی ها با نادیده گرفتن همین موارد ساده باعث می شوند تا خانواده آنها در خطر بیفتد و عواقب ناگواری برای آنها ایجاد شود.

خیلی ها فکر میکنند زمانی که خانه هستند، نیاز به قفل کردن درب ورودی منزل آنها نیست و این کار اشتباه را انجام می دهند.

دزدی

شاید فکر کنید زمانی که در منزل هستید، دزد به محل سکونت شما وارد نمی شود و شما با خیال راحت استراحت می کنید. اما در برخی موارد که در منزل شما وسایل گران‌ قیمت وجود دارد و آن اینکه شما یک شخص مهم هستید ممکن است افرادی که قصد سوء نیت داشته باشند. به همین منظور قفل کردن درب منزل یا درب محیط اداری می تواند عامل مهمی در جلوگیری از دزدی و یا سوء استفاده از محیط کار یا منزل باشد.

دزدی

همچنین بخوانید : روش های پیشگیری از سرقت منازل و ساختمان ها

همچنین دزدها اگر متوجه شوند که در منزل فرد سالمندی یا فقط یک کودک در آن منزل است، جرات بیشتری پیدا می کنند و حتماً به آن خانه وارد شده و اقدام به دزدی اموال گرانبهای آن منزل خواهند کرد.

به همین منظور دزدها مکان هایی را تحت نظر می‌گیرند که افراد قوی در آن محیط ها نباشد. پس اگر بررسی منزل هدف را بررسی کنند و متوجه شوند که در منزل یک کودک یا فقط یک فرد سالمند است، به راحتی می توانند به این منزل نفوذ کنند و تمام وسایل گرانبها را بدزدند. هیچ فرقی نمی کند که یک فرد قدرتمند هستید یا اینکه یک فرد سالمند هستید، درب منزل خود را قفل کرده و ایمنی منزل خود را حفظ کنید.

خشونت

خشونت انواع مختلفی دارد و ممکن از مصالح سرد، گرم یا درگیری فیزیکی باشد. اگر یک فرد قدرتمند باشید، با درگیری فیزیکی شاید بتوانید دزد را دستگیر کنید. ولی اگر دزد همراه خود سلاح سرد یا گرم داشته باشد، مطمئنا درگیر شدن کار درستی نیست و نمیتوانید با آن مقابله کنید. لذا حتی اگر یک فرد قدرتمند هستید حتماً از قفل بودن درب منزل خود اطمینان حاصل کنید.

ایمنی درب قفل نشده

 

دربی که قفل نشده باشد فقط زبانه آن مانع باز شدن درب میباشد. این زبانه در صورتی که از طریق یک کارت یا وسیله ای نازک فشار داده شود، باز می شود و درب منزل هیچ نوع ایمنی نخواهد داشت.

با توجه به اینکه باز کردن این چنین دربهایی تخصص بالایی نیاز ندارد، هر کسی به راحتی می تواند با کمترین تجربه و کمترین تخصص این نوع درها را باز کند. تنها کافی است یک ورقه نازک یا یک کارت ساده داشته باشد و زبانه را به داخل فشار داده و همزمان در را هل دهد.

ایمنی درب قفل نشده

همچنین بخوانید : اجزا درب ضد سرقت

برداشتن کلید از روی قفل

پس از اینکه درب قفل کردید، حتماً کلید را از روی آن بردارید تا زمینه ورود سارقان فراهم نشود. آموزش دادن این مسئله به همه افراد از جمله کودکان امری بسیار مهم می باشد و رعایت این امر می‌تواند جلوی هرگونه نفوذ غیر مجاز به منزل را بگیرند.

قفل شب بند

این قفل ها تنها برای افراد داخل منزل قابل استفاده می باشند و پس از اینکه شما را بستید، اگر فراموش کردید که درب را قفل کنید می توانید از این قفل ها استفاده کرده و یک ایمنی راحت تر برای منزل خود ایجاد کنید. با توجه به اینکه این قفل ها نیاز به کلید ندارند و صرفا با کشیدن و رها کردن آنها می تواند جلو باز شدن غیر مجاز درب را گرفت، یکی از پرکاربردترین قفل ها در محیط های اداری و محلهای سکونت می باشند.

قفل زنجیر دار

 

این قفل که از کاربردی ترین قفل های مورد استفاده در آپارتمان ها میباشد، برای زمانی که شما می‌خواهید محدودیتی در میزان باز شدن درب داشته باشید. به عنوان مثال فردی پشت درب است و قصد ورود غیرمجاز دارد و شما فقط می خواهید کمی درب باز کنید تا به اخطار دهید که برود. با کمک این زنجیر درب فقط کمی باز می‌شود و فرد متجاوز نمی‌تواند بیش از حد درب را باز کند، که ایمنی مناسبی را ایجاد می کند و شخص نمی تواند به منزل شما وارد شود.

قفل زنجیر دار

همچنین بخوانید :باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید

دربهای ضد سرقت

این دربها برای جلوگیری از ورود غیرمجاز بیشترین کاربرد را دارند و اگر شما به امنیت و محل سکونت خود توجه ویژه دارید می توانید از درب ضد سرقت استفاده کنید. این دربها از چندین لایه فلز محکم تهیه شده اند و با قرارگیری در دیوار به شکل کاملاً استاندارد شرایط ایمنی بالایی را ایجاد کرده اند. در زمانی که فقط زبانه درب بسته باشد و شما در را قفل نکرده باشید نفوذ سارقان از طریق وارد کردن ورقه یا کارت به زبانه درب میتواند خطرناک باشد. اما با توجه به اینکه شرکت‌ های سازنده درب های ضد سرقت دزدگیر هایی را در بین زبانه و چارچوب درب قرار داده اند. در چنین شرایطی به هیچ عنوان راه نفوذی ایجاد نمی‌شود و اگر دزد بخواهد با این روش وارد شود کار آسانی پیش روی ندارد. همینطور قفل های هوشمندی بر روی این درب ها تعبیه شده اند تا اگر نیاز باشد در محیط های اداری که رفت و آمد زیادی وجود دارد استفاده می کنید مشکلی نداشته باشید. استفاده از این قفلها به صورت اثر انگشت و رمز ورود است. لذا میتوان رمز مورد تایید را به کارکنان و افراد آن محیط بدهید و تنها افرادی که رمز را دارند می توانند وارد محیط اداری شوند. این موارد در منازل نیز مورد استفاده است و اگر شما به امنیت افراد ساکن در منزل خود اهمیت می دهید می توانید از این دربها با قفل هوشمند بهره ببرید.

قفل های خراب را به سرعت تعمیر کنید

یکی از عواملی که ایمنی منزل شما را پایین می‌آورد قفل های خراب میباشد. این قفل ها به سختی باز و بسته می شوند و با کوچکترین فشاری باز خواهند شد. استفاده از این قفل ها در محیط مسکونی شما می‌تواند احتمال دزدی را بسیار افزایش دهد و زمانی که این چنین قفل ها را مشاهده کردید به سرعت آنها را تعویض کنید.

از دربهای فلزی استفاده کنید

اینکه از درب های چوبی یا فلزی استفاده کنید بسته به سلیقه شما میباشد. اما باید بگویم که ایمنی دربهای چوبی بسیار پایین است و اگر ضربه به این دربها وارد شود با سرعت بیشتری خراب شده و فرد متجاوز به راحتی می تواند محل سکونت شما وارد شود. اما اگر به ایمنی محل سکونت خود اهمیت می دهید می توانید از درب های فلزی که قدرت بسیار زیادی دارند بهره ببرید. این دربها از آلیاژ های مختلفی تهیه شدند که دارای هزینه های مختلفی نیز هستند. البته نگاه کردن به هزینه می تواند کیفیت کار را پایین بیاورد. به همین منظور هزینه را فدای کیفیت نکنید و صرفاً به کیفیت درب مورد نظر توجه کنید. همین طور قفلی که بر روی این درب به کار برده شده است نیز از قفل با کیفیت باشد.

از دربهای فلزی استفاده کنید

سخن پایانی

خیلی ها بر این باورند زمانی که در محل سکونت خود حضور دارند نیاز به قفل کردن درب منزل آنها نیست. اما این طرز تفکر اشتباه می باشد و خیلی اوقات مشاهده شده که افرادی که در محل سکونت خود حضور دارند، مورد هجوم دزد ها قرار گرفتند و دلیل آن قفل نبودن درب محل سکونت آنها بوده است.

چرا که باز کردن درب هایی که قفل نیستند تنها با یک کارت یا یک ورقه نازک امکان‌ پذیر است و دزد نیازی ندارد که تخصص بالایی در این زمینه داشته باشد.

در پایان باید بگوییم که اهمیت دادن به ایمنی خانواده مهمترین اصل زندگی می باشد. لذا در حفظ ایمنی افراد محل سکونت خود تمام تلاشتان را بکنید. فرقی نمیکند که از قفل های پستی، قفل شب بند برای قفل کردن استفاده میکنید، اینکه حفظ ایمنی محیط مسکونی خود را به خوبی آموزش ببینید و سایر موارد ایمنی که برای محل سکونت شما نیاز است را باید به خوبی آموزش ببینید. این کار می تواند از ورود غیرمجاز دزدها جلوگیری کند. همینطور از وسایل با ارزش و جان عزیزان شما نیز حفاظت میکند.

 

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp