علت بسته نشدن درب ضد سرقت

نوشته شده در 22 فروردین 1402
علت بسته نشدن درب ضد سرقت

یک نوع از به روز ترین درب های در حال حاضر؛ درب ضد سرقت است. این نوع درب ها، نقش به سزایی در ایجاد امنیت مکان دارا می باشند و از این رو کاربرد های فراوانی دارد و یکی از پرطرفدارترین نوع درب محسوب می شود. ولیکن با این حال ممکن است گاهی این درب ها هم دچار مشکل می شوند و احتیاج به تعمیر دارند. یک نمونه از این  مشکلات احتمالی؛ بسته نشدن درب ضد سرقت می باشد.افراد باید خیلی زود و سریع نسبت به باز نشدن و باز ماندن درب اقدام نمایند و از سوءاستفاده سارقان در امان باشند در این مقاله علت بسته نشدن درب ضد سرقت و راه حل های آن را برای شما شرح داده ایم.

درب ضد سرقت

از جدیدترین و بروز ترین نوع درب ها برای حفاظت از ساختمان درب های ضد سرقت می باشد که دارای مدل های بسیار زیادی هستند این درب ها بسیار مقاوم بوده و کمتر کسی می تواند آسیبی به این درب ها از نظر سرقت وارد نماید. اکثر این درب ها در برابر فشار و حرارت مقاوم می باشد  اگر درب ضد سرقت شما با مشکلی روبرو شد بهتر است که قبل از انجام هر کاری دانش و آگاهی کافی را برای تعمیر و دست کاری داشته باشید در غیر اینصورت بهتر است که به افراد ماهر و متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. در متن پایین علت های بسته نشدن درب ضد سرقت و راه حل آن را برای شما ارایه می دهیم.

علت بسته نشدن درب ضد سرقت چه می باشد؟

بسته نشدن درب ضد سرقت ممکن است، علت های متفاوتی داشته باشد گاهی این علت ها بر اثر مرور زمان و اتفاقی رخ می دهد و گاهی ممکن است که به دلیل استفاده نکردن از درب نا مرغوب به وجود بیاید و علت دیگر آن نصب توسط افراد غیر متخصص می باشد که برخی از این موارد عبارت است از:

علت بسته نشدن درب ضد سرقت چه می باشد؟

همچنین بخوانید : مدل درب پارکینگ

تغییر فرم درب به دلیل پیچ و تاب درب:

چنانچه درب دچار پیچ و تاب بشود؛ امکان دارد به دشواری و با هل دادن باز و بسته شود.ضمن بررسی بهتر این مسئله،درب را چندین بار باز و بسته نمائید و مشاهده کنید که آیا درب از مجاور به درستی با چهار چوب برخورد می نماید یا خیر. در این حالت چنانچه پیچ و تابی بر روی  موجود باشد، علت بسته نشدن درب ضد سرقت را جویا خواهید شد.

باد نمودن درب ضد سرقت به دلیل رطوبت:

یک از عوامل دیگر از بسته نشدن درب ضد سرقت هم می تواند باد کردن آن به دلیل رطوبت باشد(البته برای درب های چوبی) از این رو چنانچه درب ضد سرقت، جنس و کیفیت مطلوبی را دارا نباشد و در محیط مرطوب قرار گیرد، امکان باد کردن آن بسیار زیاد است و در نهایت موجب بسته نشدن درب ضد سرقت می شود.

کوچک بودن سوراخ قفل،درب ضد سرقت:

همینطور ممکن است گاهی اوقات، سوراخ قفل درب، اندکی کوچک باشد، که در این حالت می بایست با استفاده از مته سوراخ قفل درب ضد سرقت می توانید بزرگ تر کنید تا قفل به راحتی در آن قرار گیرد و مشکلی برای بسته نشدن درب ضد سرقت نداشته باشید.

مشکل داشتن قفل درب ضد سرقت:

همچنین ممکن است گاهی دلیل بسته نشدن درب ضد سرقت، مشکل داشتن قفل آن باشد. در این شرایط  احتیاجی به عوض نمودن یا تعمیر درب نیست و فقط کافی است قفل آن را تعویض نمائید و مشکل بسته نشدن درب ضد سرقت خود را برطرف نمائید.

خرابی دستگیره درب ضد سرقت:

از علت های بروز این مشکل، می توان به فشار زیاد وارد نمودن به دستگیره اشاره نمود. در این حالت چنانچه دستگیره درب سالم مانده باشد تنها کافیست پیچ های آن را سفت و محکم و یا در صورت نیاز تعویض نمائید. ولیکن اگر دستگیره دچار شکستگی شده باشد می بایست آن را تعویض نمود و دستگیره ای سالم را جایگزین آن کنید.

ایجاد اشکال در لولای درب ضد سرقت:

برخی مواقع نیز ممکن است؛ دلیل بسته نشدن درب ضد سرقت ایجاد مشکل در لولای درب  بوده  به طوری که امکان دارد یکی از بخش های لولای درب یا پیچ هایش دچار خرابی شده باشند؛ که با چک نمودن آن علت بسته نشدن درب ضد سرقت مشخص خواهد شد.

نقص در رگلاژ درب ضد سرقت:

از دلایل اصلی دیگر بسته نشدن درب ضد سرقت؛ بر هم خوردن رگلاژ های درب است.به علت فرونشست زمین امکان این اتفاق بسیار زیاد است.از این رو چنانچه این مورد را مشاهده نمودید می بایست رگلاژ درب را تنظیم نمائید. در واقع رگلاژ درب از مهم ترین عوامل در حین نصب یا پس از نصب درب نصب درب ضد سرقت می باشد به دلیل این که درب ضد سرقت امنیت و کاربرد های لازم را دارا باشد.

در حالت جمعی چه چیزی می تواند علت بسته نشدن درب ضد سرقت باشد؟

با توجه به مطالبی که راجع به بسته نشدن درب ضد سرقت آموختید؛ می توان به طور کلی گفت علت بروز این مشکل؛ یکی از موارد ذکر شده زیر می باشد.

زنگ زدگی لولا ها، خراب شدن قفل درب، به هم خوردن رگلاژ درب ضد سرقت، صدمه دیدن خود درب و ضعیف بودن لولا ها و یا بی کیفیت بودن درب از عوامل کلی بسته نشدن درب ضد سرقت می باشد از این رو چنانچه درب ضد سرقت شما به مشکل برخورد و سبب بسته نشدن درب شد، نگران نباشید و پس از چک نمودن موارد فوق به راحتی علت آن را جویا و آن را حل نمائید.

راهکار برطرف نمودن مشکل بسته نشدن درب ضد سرقت

همان گونه که کمی قبل هم شرح داده شد امکان بسته نشدن درب ضد سرقت، امری قابل پیش بینی می باشد. از این رو ضمن حل این مسئله در اینجا  برخی از راهکار های برطرف شدن، مشکل بسته نشدن درب ضد سرقت را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهکار برطرف نمودن مشکل بسته نشدن درب ضد سرقت

همچنین بخوانید :  باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید

لولای درب را روغن بزنید:

یک نمونه از مهم ترین علت های بسته نشدن درب ضد سرقت، ساییده شدن لولا ها می باشد.از این جهت هنگامی که می بینید درب شما به طور صحیح بسته نمی شود، توصیه ما به شما این می باشد که از روغن مخصوص یا در صورت دسترسی نداشتن به آن، از روغن مصرفی خود مقداری را به لولای درب بزنید تا کاملا چرب شود و پس از آن چندین بار درب را باز و بسته نمائید تا روغن به همه ی سطوح نفوذ کند و به این طریق مشکل به وجود آمده احتمالا برطرف خواهد شد.

به طور معمول، هنگامی که در کمی باز می ماند و کاملا بسته نمی شود، نقص از لولا ها می باشد. از رژ لب استفاده نمائید: ممکن است با شنیدن این واژه کمی متعجب شوید ولیکن از رژ لب می توان ضمن برطرف نمودن بسته نشدن درب ضد سرقت استفاده نمود. در حقیقت یکی از دلایل رایج بسته نشدن درب، عدم همترازی صفحه و قفل می باشد.از این رو شما می بایست با استفاده از یک عدد رژ لب، متوجه هم تراز بودن درب شوید به طوری رژ لب را می بایست به لبه های قفل بزنید و پس از آن قفل درب را نوار چسب بزنید.

اکنون وقت بررسی مشکل می باشد؛ بنابر این چندین بار درب را باز و بسته نمائید، چنانچه میان سوراخ و لکه ی رژ لب فاصله ای مشاهده نمودید آن را  اندازه گیری کنید. و در غیر این صورت می بایست ببینید که قفل درب به مقدار کافی درون سوراخ رفته است یا خیر. بر اساس این دو راهکار که بسیار رایج می باشد، مشکل بسته نشدن بسیاری از درب های ضد سرقت برطرف خواهد شد.

روی قفل را روغن کاری نمایید:

گرچه درب های ضد سرقت بسیار با کیفیت و مقاوم هستند اما گاهی ممکن است که بر اثر اصطکاک قفل و یراق دچار ساییدگی شود و درب باز نشودو برای جلوگیری نمودن از بروز چنین مشکلی راهکار مناسب این است که هر شش ماه یکبار قفل درب خود را روغن کاری نموده اگر قفل درب شما از نوع غیر دیجیتالی و کلیدی می باشد. برای روغن کاری نمودن قفل درب ها روغن های بسیار متنوعی وجود دارد ولی گزینه ایده آل این است که از روغن های چند منظوره استفاده شود و برای تمیزی بهتر است که کناره ها را با چسب بپوشانید و پس از اتمام روغن کاری چسب را بردارید و محل مورد نظر را تمیز کنید. ولی باید توجه کنید که به طور مداوم باید از یک نوع روغن استفاده کنید و نمیشه که از روغن های گوناگون استفاده کرد.

از جمله موارد دیگری که باعث نرم شدن قفل ها می شود پودری به نام پودر گرافیت می باشد اما باید در نظر داشت که بالای از پودر استفاده کنید یا از روغن و نمی توان از هردو استفاده نمود چون بیشتر باعث خراب شدن قفل می گردد.

به چه دلیلی باید بسته نشدن درب را سریع برطرف نمود؟

با مشکلات و راه حل های بسته نشدن درب تا حدودی آشنایی پیدا کردید و ممکن است که این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که چرا باید سریع این مشکل را برطرف نمایید؟ در جواب باید بگوییم که در از اصلی ترین اجرای یک خانه و ساختمان به شمار می رود برای جلوگیری از سرقت و هدر رفت انرژی و جلوگیری از تجاوز دیگران به حریم خصوصی بهتر است که سریعا برای مشکل بسته نشدن درب خود اقدام نمایید در غیر اینصورت خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

آیا تاکنون برای شما نیز پیش آمده است که درب ضد سرقت شما به درستی باز و بسته نشود ؟

علت بد باز شدن درب ضد سرقت به سه دلیل اصلی ممکن است مربوط باشد که شامل:

طراحی بسیار بد و کیفیت بسیار پایین مواد ساخته شده درب می باشد.

اتصال نمودن نامناسب قاب به دیوار

نصب نامناسب و نادرست درب که ممکن است به دلیل نصب توسط افراد غیر متخصص به وجود بیاید.

آیا درب ضد سرقت شما به طور سخت حرکت می نماید؟

ممکن است که از بدترین احساسات یک مهمان در هنگام ورود به مهمانی کشیده شدن درب برروی زمین باشد و درب به سختی باز شود که این مشکل به دلیل جرم نمی باشد بلکه به دلایل دیگری مربوط است که یکی از این دلایل پارکی واشر ها و اصطکاک درب با زمین می باشد. به خصوص این مشکل در درب های تازه نصب شده رایج می باشد که اصطکاک اولیه ای را لولاها با درب نشان می دهد و باعث ایجاد ترمز در درب می شود و درب به سختی باز می شود. علت این مشکل اندازه کم یا ساختار بد لولا ها یا نصب نا معتبر می باشد.

آیا قفل درب ضد سرقت شما گیر می کند؟

در بازارهای ایرانی برای درب های ضد سرقت سه مدل قفل وجود دارد که به قفل های ترکی و قفل های ایرانی و قفل های چینی تقسیم بندی می شوند و از نظر کیفیت قفل های ترکی در رتبه اول و قفل های چینی در درجه سوم قراردادند و از آن جایی که قفل های ایرانی ساخته شد کشور خود ما می باشد قطعات این قفل ها به آسانی و راحت پیدا می شود و خیلی خوب و سریع می توانیم این نوع قفل ها را تعمیر کنیم. پس گزینه مناسب این است که از قفل های ایرانی مورد استفاده قرار بدهیم چراکه دیگر منتظر رسیدن قطعات نخواهیم بود.

این مورد را نیز در نظر داشته باشید که با تعویض نمودن قفل های ضد سرقت هیچ اختلالی در قفل ها به وجود نمی‌آید و مانند روزهای اولیه کار می کند.

آیا قفل درب ضد سرقت شما گیر می کند؟

همچنین بخوانید :  بهترین درب ضد سرقت چه ویژگی‌هایی دارد

سخن پایانی

در اینجا به برخی از مشکلات باز نشدن درب ضد سرقت و راه حل های آن اشاره نمودیم ولی در درجه اول بهترین گزینه استفاده از درب های بسیار با کیفیت  و مرغوب می باشد و باید برای تهیه این درب ها باید به مراکز معتبر مراجعه نمود.

در صورتی که برای درب ضد سرقت شما مشکلی به وجود بیاید اگرچه جزیی باشد درجه اول اگر دانش این مار دارید می توانید به راحتی آن را برطرف نمایید در غیر اینصورت به هیچ عنوان نباید درب را دستکاری کنید و بهترین روش مراجعه به تعمیرکار متخصص این کار می باشد‌‌.باز هم توصیه می شود که از دستکاری خود سرانه درب های ضد سرقت خود خودداری نمایید و این کار را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp