بهترین درب ضد سرقت چه ویژگی‌هایی دارد

نوشته شده در 27 بهمن 1401
بهترین درب ضد سرقت چه ویژگی‌هایی دارد

برای تهیه درب ضدسرقت که کیفیت خوبی هم داشته باشد باید با مزیت‌ها و ویژگی‌های درب ضد سرقت بیشتر آشنا گردید. مشخصات درب ضد سرقت عالی و امن را در این نوشته برای شما توضیح می‌دهیم. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

بهترین درب ضد سرقت

در ضد سرقت دارای امنیت زیادی نسبت به بقیه درب‌های چوبی است و این امنیت اکثرا بستگی به شکل درب ضد سرقت دارد. زمان تولید درب‌های ضد سرقت از چارچوب‌های آهنی استفاده می‌گردد که این چارچوب‌ها به کمک دستگاه‌های مخصوص فرم دهی شده و همانند یک بدنه کار میکنند یعنی بقیه قسمت‌های درب ضد سرقت بر روی آن سوار می‌گردند.

هر درب آهنی به شما امنیت و استحکامی را که انتظار دارید نمیدهد. اگر تمایل دارید یک درب آهنی استاندارد داشته باشید که از شما در هر موقعیت مراقبت کرده، امنیت زیاید داشته باشد و سال‌های متمادی برای شما دوام داشته باشد باید به یک سری نکته‌های خیلی مهم از مزیت‌های درب ضد سرقت استاندارد دقت زیادی نمایید چون شما فقط یک یا دو مرتبه در عمر خود نیازمند تهیه درب ضد سرقت می‌باشید پس باید تحقیق نمایید و این نکات را مد نظر باشید.

یکی از انواع مدل‌های درب ضد سرقت می‌توان به درب استیل اشاره کرد.

این درب‌ها بسیار مقاوم می‌باشند و اگر بخواهیم با کلاس‌ترین درب موجود در بازار را معرفی نماییم باید از این درب‌های استیل یاد کنیم.

انواع درب‌های ضد سرقت و ویژگی‌های آنها

 درب‌های ضد سرقت آپارتمانی، ویلایی انواع گوناگون و متفاوت زیادی دارند که اکثر این درب‌ها از جنس آهن و آلومینیوم یا از چوب و فایبر گلاس درست شده اند.

اولین چیزی که باید زمان طراحی یک درب ضد سرقت به آن دقت کرد استحکام و مقاومت این مدل درب‌ها است. درب‌های ضد سرقت درست شده از جنس چوب یا فلز هستند.

انواع درب‌های ضد سرقت و ویژگی‌های آنها

همچنین بخوانید : نشانه های نیاز به تعویض درب ضد سرقت کدامند

اصلا این تصور را نداشته باشید که هر درب فولادی ایمن می‌باشد و امنیت شما را فراهم می‌کند پس شما باید به دنبال یک مدل درب فولادی با امنیت زیاد باشید و یک درب که لولای آن قابلیت تنظیم را دارند. این مدل درب‌ها را می‌توان به سادگی و با توجه به انعطاف آن ساختمان که درب در آن قرار داده شده است تنظیم نمود اما  لولاهای جوش داده شده این قابلیت را ندارند.

کیفیت درب ضد سرقت مناسب از بسته شدن درب مشخص می‌گردد.یک درب ضد سرقت مناسب که قرار است سالها برای شما کار کند و مورد استفاده قرار گیرد باید به سادگی و بدون سر و صدا و با اندکی فشار انگشت بسته شود. این خصوصیت به اندازه‌ای مهم است که سازندگان الان آن را روی جدیدترین نوع درب اجرا میکنند.

یک درب ضد سرقت هنگامی امنیت زیادی را فراهم میکند که با پر نمودن بتن نصب گردد .هزینه پر نمودن بتن از جنس پلی اورتان است اما ایمنی بسیار زیادی را برای خانه یا محل کار به وجود می‌آورد.

کارشناسان درب ضد سرقت آهنی را به عنوان مرغوبترین و با کیفیت‌ترین مدل درب امنیتی معرفی نموده‌اند البته هر درب مخصوص یک محل خاصی است به طور مثال دربی که از جنس آکوستیک است مخصوص جاهایی می‌باشد که خیلی امنیتی می‌باشند و هیچ چیزی نباید به خارج راه پیدا کند و این درب هم ضد صدا می‌باشند و به عنوان مثال از درب ضد حریق میتوان در شرکت‌هایی که اکثر کارشان به وسیله کاغذ است استفاده نمود چون این درب‌ها چنانچه که از اسم آن‌ها پیدا است نسوز هستند.

 

مشخصات درب ضد سرقت استاندارد و خوب

  • یکی از اساسی‌ترین مشخصات درهای ضدسرقت داشتن دوربین چشمی همراه با زاویه ی دید مناسب است.
  • این درب‌ها مجهز به زنگ داخلی (Wide Vision) می‌باشند.
  • دستگیره‌های این نوع درب‌ها از آلومینیوم می‌باشد و کیفیت رنگ خیلی خوبی دارند.
  • قابلیت تنظیم شدن لولاها هم یکی از مزیت‌های درب‌های ضدسرقت می‌باشد.
  • رنگ این نوع درب‌های ضد سرقت استاتیک می‌باشد و قبل از مرحله رنگ کردن جرم گیری می‌کنند و به همین خاطر دوام خیلی زیادی دارند. همین طور با توجه به اینکه این نوع درب‌ها چند مرحله رنگ کاری شده‌اند کیفیت و دوام رنگ آن‌ها خیلی مناسب است.
  • یکی از بهترین مشخصات درب ضد سرقت به کیفیت بسته شدن آن مربوط می‌شود. کیفیت بسته شدن درب ضد سرقت ارتباط با کیفیت این درب‌ها دارد و هر مقدار ساده و بدون سر و صدا بسته شود کیفیت بالاتری دارند. این درب‌ها حتی با فشار کم انگشتان دست هم بسته می‌شوند.

ویژگی‌های درب ضد سرقت استاندارد

شکاف وسط درب و چهارچوب ان نبايد بیش از چهار الی پنج میلی متر باشد. اگر شکاف بیشتر از این باشد باز کردن درب به وسیله یک میله خمیده خیلی ساده و راحت خواهد بود.

چهارچوب درب ضد سرقت از فولاد نرم همراه با ضخامت هجده الی بیست و چهار سانتي ‌متر و قطر ورق یک و هشت میلی متر، لایه روی چهارچوب و درب همراه رنگ الکترواستاتیک و کاملاً مکانیزه است. چهارچوب این درب از ورق آهن و مجهز شده به نوار عایق لاستیکی است.

ضخامت لنگه درب ضد سرقت هفت سانتی متر  است و قطر ورق این درب‌ها هم 1.5 میلی متر می‌باشد، کلاف لنگه درب هم از فلزی است که ضخامت پنج میل و با سایز و اندازه 50*120 میل است که با دستگاه رول فرمینگ درست شده و اطراف لنگه درب را فرا گرفته است.

ضخامت چهارچوب در سری اکونومیک از چهارده الی بیست سانتی متر تغییر می‌کند که برای دیوارهای آماده و کناف خیلی مناسب می‌باشد.

همه چهارچوب‌ها نوار دزدگیر دارند که دور تا دور فضای لنگه درب با برش فارسی بر در گوشه‌ها است.

همه چهارچوب‌ها خم و برش کاملاً صاف و تمیز دارد که در آن انحنا و کجی وجود ندارد و برش فارسی در آن قرار دارد که در محل اتصال بدون موج است.

از نوار دزدگیر اطراف لنگه یا چهارچوب برای عایق کردن صدا، گرد و غبار و پر نمودن فضای خالی بین ام دي اف استفاده شده است.

ورق به کار رفته در چهارچوب ورق آهنی است که ضخامت آن حداقل 1.5 میلی متر است و رنگ کوره‌ای الکترو استاتیک هم در آن استفاده شده است.

کیفیت خیلی خوب بسته شدن درب ضد سرقت، نشان دهنده کیفیت این نوع درب است. درب ضد سرقتی که چندین سال مورد استفاده قرار می‌گیرد باید به راحتی و بدون سر و صدا حتی با اندکی فشار بسته شود.

لولای درب ضد سرقت باید قابلیت و امکان تنظیم را داشته باشد و لولا جوش این امکان را ندارند.

داﺧﻞ درﺑﻬﺎ سه ورق 1 ﻣﯿﻞ به شکل سینوسی قرار داده ﺷﺪه و ﻗﯿﺪﻫﺎي اﻓﻘﯽ برای مقاوم سازی و اﺳﺘﺤﮑﺎم ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻟﻨﮕﻪ درب است و درون لنگه کاملاً با یونولیت پر گردیده است.

روزت آهنی محافظ قفل که هرزگرد برای جلوگیری از سوراخ کاری به وسیله مته و استحکام در برابر برش و اسیدی است.

درب ضد سرقت باید به کمک بتن یا پلاستو فوم پر گردد گرچه پول و هزینه پر نمودن با پلاستو فوم گرانتر خواهد بود اما امنیتی که ارائه می‌کند بیشتر می‌باشد.

درب ضد سرقت یک قفل اصلی دارد که چهارده زبانه از مدل AB-Lock System و پین‌های ثابت آهنی پشت تا پشت لولا سه عدد می‌باشد.

مواد پر کننده در درون محفظه درب از عایق لانه زنبوری برای ممانعت از منتقل شدن صدا به بیرون از ساختمان قرار گرفته است.

زبانه‌های حرکتی که در سیستم قفل مرکزی چهارده و در سایز قسمت‌ها هفت عدد است.

قفل سویچی و امنیتی هر یک از آن‌ها سه زبانه می‌باشد.

یراق‌آلات ترکیه با پنج سال ضمانت دارد و این یراق آلات درجه یک می‌باشند.

این درب‌ها مجهز به لنز و چشمی می‌باشند که زاویه دید بیشتری دارد و زنگ  (Wide Vision) دارد.

دستگیره‌های درونی و بیرونی این درب از جنس آلومینیوم است که با کیفیت رنگ عالی می‌باشد.

دوام خیلی زیاد رنگ چهارچوب‌ها به خاطر استاتیک بودن آن‌ها و هنچنین جرم زدایی آن‌ها قبل از رنگ‌آمیزی است.

کیفیت رنگ بی نظیری دارد که حداقل سه بار در همه انواع درب‌های ضد سرقت رنگ کاری صورت گرفته است.

سایز و اندازه این درب‌ها در سری اکونومیک صدو پانزده در دویست و پانزده  و در سری لوکس صدو نوزده در دویست و نوزده است. 

رویه ام دي اف همراه با کلفتی و ضخامت هشت میلی متر است که با ضمانت عدم تغییر رنگ در چند سال استفاده با روکش پیرینت است.

عایق وسطی پر شده با ضخامت چهل و پنج میلی متر یونولیت فشرده كه عایق صدا و آنتی باکتریال است.

کلاف دوبل آهنی که دارای ضخامت یک و نمی‌ میلی متر است و دارای رنگ کوره‌ای الکترو استاتیک می‌باشد.

در قسمت پایینی این درب صفحه ناودانی تعبیه شده که برای تغییر و عوض کردن روکش درب‌ها است.

کلفتی فولاد نورد شده بین یک میلی متر در قسمت زیرین درب قرار دارد.

شکل داخلی این درب از ورقی از جنس اهن یک پارچه درست شده است و آستانه آن از جنس استیل می‌باشد.

وزن درب ضد سرقتی که استاندارد باشد تقریبا ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلو گرم است.

چهارچوب ساده‌ای دارد ، جابجایی راحت و حمل و نقل آسانی خواهد داشت.

دارای تنوع زیاد در طرحها است از طرح‌های سي ان سي گرفته تا طرح‌های برجسته دو طرفه

مقاومت زیادی دارند و امنیت این نوع دربها و سایز خیلی متنوعی دارد.

تنوع و زیبایی خیلی شکیل و قابل توجهی دارد.

قابلیت جلوگیری از منتقل شدن صدا و رطوبت و آب و آتش را دارا است.

روکش‌های مختلفی از جنس‌های متعدد دارد.

نصب این درب‌ها آسان و سریع انجام می‌شود.

ابزار و یراق این درب‌ها دیر خراب می‌شود.

این درب‌ها دارای قفل‌های شب بند می‌باشد.

شکل و ساخت این دربهای ضد سرقت کاملا استاندارد است .

بر عکس درب‌های معمولی این درب‌ها از یک نقطه به چهارچوب متصل نمی‌شود و با استفاده کردن از قفل‌ها و گاو صندوق‌ها از چند نقطه به چهارچوب وصل میشوند که این یکی از مزیت‌های منحصر به فرد این درب‌ها میباشد .

در ساخت این درب‌ها از سنگ پشم ضد حریق هم برای مقابله با آتش سوزی استفاده می‌گردد که عایق حرارت دارد.

شما میتوانید انواع مدل‌های درب ضد سرقت را با طرحها و رنگ‌های متعدد به همراه ویژگی‌های متفاوت مشاهده نمایید و خیلی ساده و سریع خرید اینترنتی درب را انجام دهید.

تفاوت‌هایی میان درب ضد سرقت فلزی و چوبی

چنانچه که از اسم این درب مشخص است این درب از جنس فلز است و شما برای انتخاب رنگ خیلی خوب این مدل درب‌ها باید به یکسری نکته‌ها مانند عدم خوردگی فلز و ... دقت داشته باشید.

یکی از مزیت‌های مهم درب‌های ضد سرقت که از جنس فلز است و باعث محبوبیت آنها گردیده این است که میتوان از چند قفل در بخش‌های متفاوت آن‌ها استفاده نمود که درب‌های دیگر این امکان را ندارند.

درب‌های فلزی علاوه بر قابلیت عایق شدن در مقابل صدا و حرارت,در مقابل تغییرات دما هم تاب بر نمی‌دارد و شکل فیزیکی خود را از دست نمی‌دهد.

تنها مشکلی که درب فلزی نسبت به بقیه انواع درب‌ها دارد زیبایی کمتر ان‌ها می‌باشد.

تفاوت‌هایی میان درب ضد سرقت فلزی و چوبی

همچنین بخوانید : نکات مهم در نقشه استاندارد خانه

بهترین برند درب ضد سرقت

بهترین تولید کننده درب‌های ضد سرقت تولید کنندگان ترکیه است که این درب‌ها را با بهترین کیفیت می‌سازند.

جنس خوب و قیمت زیاد از ویژگی‌های این درب‌ها می‌باشد. این درب‌ها عایق صدا و رطوبت دارند و حتی در مواجهه با اتفاقاتی همانند زلزله مقاوم است و بیشترین ضخامت را دارند.

این درب‌ها از سری درب‌های شیک و لاکچری است  که الان در بازار وجود دارد. اگر می‌خواهید یک درب زیبا و شیک و امن داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم از درب استیل ما بازدید کنید.

بهترین برند درب ضد سرقت

همچنین بخوانید : باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید

سخن پایانی در بهترین درب ضد سرقت چه ویژگی‌هایی دارد

درب ضد سرقت، یک نوع درب است که باعث امنیت و آرامش برای افراد در خانواده می‌شود. این درب‌ها مناسب‌ترین و بهترین راهکار برای حفظ امنیت منزل و وسایل می‌باشد. شاید نصب کردن این نوع درب ضد سرقت به منزله فراهم کردن امنیت صد در صد نباشد اما تا حد خیلی زیاید می‌تواند مانع امدن دزدان به خانه شما شود.

 در زمان خرید درب ضد سرقت مثل هر کالای دیگری، باید دانش و اطلاعات کافی را در مورد آن داشته باشید. درب‌های ضد سرقت زیادی در بازار است که به وسیله تولید کنندگان درب ضد سرقت در کشور و بیرون از کشور درست شده‌اند اما همه این محصولات کیفیت عالی را ندارند. پس باید در زمان خرید توجه لازم را داشته باشید تا وسیله‌ای را که تهیه می‌کنید یک درب ضد سرقت خوب و با کیفیت و استانداردها برای به وجود آوردن امنیت خانه شما باشد.

برای تهیه انواع درب ضد سرقت می‌توانید با مشاورین و کارشناسان ما صحبت کنید و محصول با کیفیت خریداری کنید.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp