پرقدرت‌ترین انواع جک پارکینگ خارجی در سال 2023

نوشته شده در 09 فروردین 1402
پرقدرت‌ترین انواع جک پارکینگ خارجی در سال 2023

با توجه به این که شرکت های ایرانی سازنده انواع جک پارکینگ یک دهه می‌باشد که به صورت جدی وارد فاز ساخت و طراحی کردن انواع جک های دو لنگه و جک ریلی شه‌اند هنوز هم به ارائه کردن انواع جک هیدرولیکی نپرداخته‌اند و تنها در مدل های مکانیزم جک پارکینگ الکترومکانیک خیلی موفق عمل کرده اند.

برای خیلی از ورودی های ویژه و بزرگ و سنگین و حتی نمونه های با تردد زیاد باید از مکانیزم روغنی و یا مکانیزم هیدرولیکی استفاده کنیم تا کمتر به اشکالات فنی و خرابی های جک‌ها مواجه شویم.

در این مطلب مدل های جک پارکینگ خارجی و بهترین های جک پارکینگ خارجی که دارای توان بالا و پایین‌ترین حجم اصطحلاک هستند مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

جک پارکینگ چیست؟

جک پارکینگ خارجی یکی از  امکاناتی که دارد این می‌باشد که می‌توان از آن‌ها برای درب های دارای یک لنگه و همین طور درب های دارای دو لنگه استفاده کرد و وظیفه مهم این جک‌ها این می‌باشد که سبب باز و بسته شدن اتومات درب گردد.

 همین طور این نوع درب‌ها با توجه به نیروی الکترونیک موجود در آن‌ها که در قسمت مرکز فرمان آن است انرژی کافی را به درب‌ها وارد خواهد کرد تا به حرکت در امده بازو های این جک‌ها که به شکل مکانیکی و هیدرولیکی نیرویی که ایجاد می‌گردد را از مرکز فرمان به قسمت بازوها منتقل می‌کند.

 جک پارکینگ خارجی را به شکل منظم باید هر چند بار یکمرتبه رسیدگی نمایید و با به کار گیری روغن آن‌ها را روان نمایید تا به موتور این جک‌ها خیلی فشار بیش از اندازه وارد نگردد.

جک پارکینگ چیست؟

همچنین بخوانید : خرید آرام بند

راهنمایی خرید و قیمت جک پارکینگ

اولین چیزی که هنگام خرید جک پارکینگ خارجی باید به آن توجه کرد این است که قسمت ورودی ساختمان چه اندازه است هر اندازه که عرض ورودی ساختمان یا ورودی شرکت یا هر جای دیگری بزرگتر است باید بازویی بزرگتر برای ان قسمت استفاده گردد چرا که گشتاور بیشتری به وجود می‌آورد و نیروی بیشتری برای باز و بسته شدن جک‌ها به وجود می‌آید که در نتیجه عمر بازویی جک‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

همواره قبل از تهیه و برآورد کردن قیمت جک پارکینگ خارجی باید چیزهای مهمی را در نظر داشت که ما در این مطب تلاش داریم به آن‌ها اشاره نماییم تا آگاهی کافی را به شما عزیزان بدهیم و توانسته باشید استفاده مناسب را از این توضیحات ببرید و در هزینه نمودن صرفه جویی کنید. همین طور واضح است که برندهای زیادی در این زمینه فعالیت دارند و هر یک مشخصات و کیفیت مختلفی دارند بنابراین حتما به این صورت اولویت های پایین را رعایت نمایید.

  • زمان خرید درب عرض درب پارکینگ را حتما اندازه گیری نمایید
  • وزن دربی که مد نظر شما است را تخمین بزنید
  • مقدار رفت و آمد ساختمان را هم در نظر بگیرید
  • بودجه وهزینه خود را هم بسته به نیاز خود آماده نمایید
  • جنسی که مد نظر شما است پاسخگوی نیاز شما می‌باشد یا خیر
  • محدودیت‌هایی که برای نصب کردن جک درب پارکینگ با آن مواجه می‌باشید را شناسایی نمایید.

با توجه به مطابی که بیان شد هنگامی که میخواهید اقدام به تهیه و یا نصب کردن جک پارکینگ نمایید حتما در نظر بگیرید که کار خود را به یک متخصص سپرده تا از نظر پشتیبانی محصولات و خدمات ان شخص اطمینان پیدا کنید. توجه کردن به این موارد سبب میشود که از هزینه‌هایی که بعد از این امکان دارد برای شما ایجاد نماید جلوگیری شود.

تجهیزات لازم برای یک درب پارکینگ​

حالا بعد از این که قیمت جک پارکینگ را دراوردید مناسب است بدانیم یک پکیج بسته بندی شده پارکینگ دارای چه محتوایی می‌باشد. دقت داشته باشید که این محتوایات لازمی می‌باشند و حتما همه چیزهایی که از سوی فروشنده گفته شده داخل بسته بندی جک پارکینگ خارجی باشد تا ضرر نکنید.

  1. این بسته دارای 2 تا بازوی جک برای دربهای دو لنگه است
  2. مدار فرمان و همین طور باکس کنترل در بسته بندی وجود داشته باشد
  3. این بسته دارای 2 تا چشمی برای حفاظت کردن از خودرو و ساکنین ساختمان است
  4. چراغ چشمک زن در آن است
  5. دارای دو تا ریموت کنترل می‌باشد
  6. دارای یراق‌های پایه عقب و همین طور جلو بازوها و پین‌ها است
  7. کلید خلاص کن در آن وجود دارد و یا آچار حداقل دو تا در آن می‌باشد

تجهیزات لازم برای یک درب پارکینگ​

همچنین بخوانید : قیمت حفاظ درب 

پرقدرت‌ترین جک های پارکینگ خارجی

  • نمونه اول این جک‌ها و پیشنهاد اول ما را از نوع جک پارکینگ ارکا و جک ولکن هفتصد ارائه می‌کنیم که با توان هفت هزار نیوتن در ابتدای لیست قرار دارد و شبیه یک تانک جنگی کار کرده و به وسیله مکانیزم هیدرولیکی خود قدرت خیلی زیادی برای انواع درب دو لنگه و همین طور درب های تک لنگه دارد. مدار خیلی پیشرفته دو سرعته که در آن است می‌تواند این غول هیدرولیکی را به سادگی کنترل کند تا در هنگام آمد و شد بدون این که تنش و برخوردی با چهارچوب در طی مسیر داشته باشد کار کند. متعلقات کاملی با خود دارد و تولید شده در کشور ایتالیا می‌باشد و می‌تواند اولین گزینه شما برای انتخاب کردن یک جک با کیفیت باشد.

پرقدرت‌ترین جک های پارکینگ خارجی

همچنین بخوانید : درب ضد سرقت

حتما دقت کنید که برای افزایش امنیت در قسمن ورودی های سنگین از دو جفت چشمی وسط درب استفاده کنید تا هم از طرف بیرون و هم از طرف داخل ورودی ایمن شود.

2- دومین نوع جک پارکینگ خارجی از برند جک سه آ و مدل هالف تانک می‌باشد که خیلی بی نظیر و فوق العاده است و دارای توان چهار هزار و پانصد نیوتن می‌باشد. مکانیزم هیدرولیک از توان و قدرت بالایی برخوردار می‌باشد. همه قطعات اصلی و قطعات جانبی آن تولید شده در کشور ایتالیا مهد درب های اتوماتیک دنیا است که با آخرین آپدیت و به روز رسانی الان در اختیار ما است . شاید از این نوع کمتر به گوش ما چیزی رسیده باشد اما خوب به خاطر استفاده از راهبند سه آ و انواع جک های پارکینگ مورد اعتماد خیلی از نصابان جک پارکینگ و استفاده کنندگان قرار دارد. مدار کنترل جک به کمک تنظیمات درست می‌توان راه رفت و برگشت جک را به راحتی و با امنیت کامل طی کند.

3- سومین نوع جک پارکینگ خارجی را از میان برند جک فک تولید شده در کشور ایتالیا و سری چهارصد آن انتخاب می‌کنیم که از توان خیلی زیاد و حالت قفل شوندگی دارا می‌باشد. مکانیزم هیدرولیکی علاوه بر مدار خیلی آپدیت شده برای کنترل کردن جک‌ها امکان عملکرد و کار کرد بی نقص آن را به ما خواهد داد. باید به این مسئله اشاره کرد که خیلی‌ها از محصولات فک ایتالیا از عملکرد روغنی برخوردار می‌باشند و این برند خیلی موفق در این حوزه نقش ایفا کرده است. بدون این که محدودیت در تردد باشد و با یک نصب خیلی راحت همراه با برنامه دهی خودکار می‌تواند جذابیت زیادی برای مصرف کننده داشته باشد.

4- می‌توان یک نمونه دیگر از جک پارکینگ خارجی باز هم از یک شرکت ایتالیایی و اما این دفعه از جک بی اف تی مدل ارائه کرد تا توان محصولات ساخته شده این شرکت را یاد کنیم. قطعا جک بی اف تی لوکس G خواهد توانست مدل دلخواه و بی نظیر ما باشد تا با ظاهر خیلی جذاب و زیبا و بزرگ خود ورودی‌ها را برای ما به شکل کاملا خودکار باز و بسته کند. سه هزار نیوتن توان را در هر بازو دارد و راه رفت و برگشت را می‌تواند به وسیله دو سرعت به اتمام رساند.

مدار به کار رفته بر روی این مدل از جک‌ها به روز شده است و آپشن های زیادی دارد و از قفل برقی کلونی بی اف تی بر روی این جک‌ها می‌توان استفاده کرد که یکی از ایمن‌ترین انواع موجود در بازار می‌باشد.

5-از جک برند نایس و نوع جک تونا هفت در بین انواع جک‌ها اصلا نمی‌توان چشم پوشی نمود و از این مدل الکترومکانیک می‌توان برای قسمت ورودی تا هفت متر استفاده کرد. مکانیزم کارکرد ماردونی می‌باشد و از سایز بسیار زیاد برخوردار می‌باشد که می‌تواند تا نزدیک به دو متر از داخل درب را تحت پوشش خود قرار بدهد.عملکرد نرم و بدون ضربه از اول تا آخر خیلی خوشایند می‌باشد و می‌توان از این نوع داخل فضاها و جاهایی که باد دارد استفاده کرد. چرا که در زمان وزش باد انواع جک هیدرولیک قابلیت برگشت جک را خواهد داشت که این نقص در این نوع نیست. مدار کنترل بی نظیری که دارای برنامه ریزی خیلی ساده راحت می‌باشد در انواع ورودی‌ها که به صورت تک لنگه و یا دو لنگه هستند می‌توان استفاده کرد.

6-آخرین نمونه از جک‌ها که در این نوشته نباید از آوردن نام و برند آن چشم پوشی کرد جک زومر است که این جک XL500 زومر برای نصب شدن در ورودی های پرتردد و سنگین گزینه خیلی مناسبی است. هم در نوع درب های تک لنگه و هم در درب های دولنگه می‌توان این نوع جک بیست و چهار ولت پارکینگ آلمانی را نصب کرد و از برق اضطراری هم استفاده نمود تا در هنگام قطع شدن برق به کار خود ادامه دهد. نکته خیلی مهم در این نوع از جک استفاده کردن در انواع درب های روان می‌باشد و حتما باید در بخش لولای درب گیر و سفتی دیده نشود،اگر لولای درب بلبرینگی است که خیلی عالی می‌باشد و اگر این گونه مکانیزمی ندارد حتما باید راه باز و بسته شدن درب روان باشد. مدار جک زومر از قدرت های زیادی برخوردار می‌باشد و امکان برنامه دهی خیلی ساده‌ای دارد. تا دو تا چشمی و انواع قفل برقی با چراغ پارکینگ را در این پلن می‌توان استفاده کرد.

جک های الکترومکانیکی پارکینگی

عموما، سه مدل جک الکترومکانیکی می‌باشد: جک های به وسیله محور پیچی ( که ماردون هم می‌گویند) ، همین طور اپراتورهای بازویی ( که تلسکوپی هم می‌گویند)  و جک های کشویی ( جک‌هایی که مخصوص درب های ریلی است) ، به طوری که برای فرمان پذیری به وسیله ریموت کنترل از مسیر دور یا به وسیله یک شستی طراحی شده و برنامه ریزی شده است.

همین طور می‌توان از پنل های خورشیدی برای کار این جک‌ها استفاده کرد. خیلی از سازندگان از باتری برای پشتیبان گیری استفاده می‌نمایند که زمان قطع بودن برق میتوان از آن بهره برد.

جک های الکتروهیدرولیک پارکینگی

چنان که از اسم این نوع از جک‌ها واضح است در درون آن مایعات هیدرولیکی می‌باشد که به وسیله فشار و جابجایی آن مطابق با قوانین فیزیک ،باعث جابجایی بازو و در پایان حرکت درب برای باز و بست خواهد شد. عموما جک های هیدرولیکی قطعات و لوازم کمتری نسبت به بقیه جک های الکترومکانیکی خواهند داشت.

عوامل موثر بر قیمت جک پارکینگ

توان جک پارکینگ خارجی مطابق با قابلیت توانایی در منتقل کردن و جابه جایی جرم یا وزن درب متناسب با کیلوگرم یا نیوتن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در تعیین کردن قیمت جک پارکینگ منزل و… باید به متراژ دنده شانه که به ان نیاز داریم هم توجه کرد.

مهم‌ترین و موثر‌ترین عامل “قیمت جک بازویی” ، نوع جک می‌باشد. جک‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به مزیت های بی نظیر و منحصر به فرد آن‌ها دارای قیمت‌ها و همین طور کاربری های متفاوتی هستند. از انواع جک های پر کاربردی که در بازار است می‌توان جک های بازویی، دریلی ، برقی ، هیدرولیکی و یا جک های الکترو مکانیکی را نام برد.

برخی از عوامل دیگری که بر روی قیمت این محصولات موثر هستند برند سازنده جک پارکینگ است که عموما برندهای خارجی دارای قیمت بیشتری هستند و برندهای سازندگان داخلی دارای قیمت کمتری می باشند. در هنگام خرید این محصولات به اصالت کالا نیز باید دقت کرد. بسیاری از اجناس داخل بازار به اسم برندهای خارجی فروخته می شوند در حالی که محصولات تقلبی می باشند.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با پرقدرت‌ترین انواع جک پارکینگ خارجی در سال 2023 مطالبی بیان شد. جک پارکینک یک محصول مهم و پر کاربرد است که در بسیاری از ورودی‌ها مانند ورودی پارکنیگ و ورودی حیاط و ورودی ساختمان و بقیه قسمت‌ها قابل اجرا است.

شرکت های ایرانی سازنده این محصول چند سالی است که این محصولات را تولید می‌کنند اما با کیفیت‌ترین و پرقدرت‌ترین سازندگان این محصولات کارخانه‌ها و برندهای ایتالیایی است که هم سابقه زیادی در این زمینه دارند و هم محصولات با کیفیتی را وارد بازار می‌کنند. در این مقاله چند تا از بهترین برندهای تولید کننده این محصولات معرفی شد.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp