نکات مهم انتخاب قفل ضد سرقت مرغوب و با کیفیت

نوشته شده در 30 بهمن 1402
نکات مهم انتخاب قفل ضد سرقت مرغوب و با کیفیت

انواع قفل ضد سرقت از لحاظ کارایی و ایمنی

اولین اقدام افراد جهت حفاظت از خانه، ساختمان، محل کار و یا هر مکان با ارزش دیگر قفل کردن درب ورودی آن است. با پیشرفت علم و تکنولوژی درب ها از حالت درب معمولی به درب ضد سرقت ارتقا یافتند، به تناسب آن قفل ها نیز از حالت قفل ساده به قفل ضد سرقت، با ایمنی بالا تغییر کردند. در اینجا به طور مختصر با انواع قفل های ضد سرقت و برند های معتبر تولید کننده ی آن آشنا می شویم.

درب ضد سرقت به رنگ طوسی روشن

قفل های ضد سرقت از لحاظ کارایی به دو دسته تقسیم می شوند:

قفل ضد سرقت مکانیکی (کلیدی)

ساختار قفل های مکانیکی به صورت کلی از یک هسته ی مرکزی، بدنه و دسته ی پنل تشکیل می شود. مواد به کار رفته برای ساخت این قفل ها شامل فولاد ضد زنگ، مس و آلیاژهای روی و آلومینیوم می باشد. مس و فولاد به کار رفته در ساخت قفل ها سبب مقاومت و پایداری بالا و همچنین عدم خوردگی قفل در دراز مدت می شود. در قفل های مکانیکی قفل از چند جهت توسط زبانه های قفل به چهارچوب متصل می شود، در نتیجه امکان اهرم کردن و یا باز کردن آن بدون کلید وجود ندارد. در اینجا با سه نوع از پرکاربردترین قفل های مکانیکی آشنا می شویم:

1- قفل مرکزی: در ساختار قفل های مرکزی، قفل توسط 12 زبانه به چهارچوب چفت می شود بنابراین امکان باز شدن درب بدون کلید وجود ندارد. از این قفل ها بر روی درب های ضد سرقت در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود.

2- قفل گاو صندوقی: قفل های گاو صندوقی توپی و سیلندر ندارند. ساختار این قفل ها بسیار شبیه به قفل های مخصوص گاو صندوق است به همین دلیل نیز به این اسم نام گذاری شده اند. در این قفل ها کلید به طور مستقیم وارد قفل می شود. قفل های گاو صندوقی از درجه ایمنی بالایی برخوردارند و امکان شکست قفل و باز کردن درب برای سارق وجود ندارد.

3- قفل گاو چنگکی: در قفل های چنگلی زبانه ی درب مانند چنگک بر روی چهارچوب چفت می شود. استفاده از قفل های چنگکی بر روی درب می تواند ایمنی درب ضد سرقت شما را ارتقا بخشد. در این قفل ها به دلیل عدم وجود توپی امکان از بردن قفل و شکستن آن وجود ندارد.

قفل ضد سرقت هوشمند

قفل ضد سرقت دیجیتال (هوشمند)

قفل های ضد سرقت دیجیتال مدرن ترین و ایمن ترین قفل های حال حاضر می باشند. از این قفل ها بر روی درب های ضد سرقت لوکس استفاده می شود. مهمترین و شاخص ترین ویژگی این قفل ها عدم نیاز به کلید برای باز شدن قفل می باشد. اکنون با چند نمونه از پر کاربردترین قفل های دیجیتال آشنا می شویم.

1- قفل کارتی: قفل های کارتی جزء ایمن ترین قفل های ضد سرقت به حساب می آیند. در این قفل ها کلید یدکی لحاظ شده است ئ در صورت ورود غیر مجاز پیغام هشدار برای مالک ارسال می شود. در قفل های کارتی امکان ثبت زمان ورود و خروج و کنترل رفت و آمد وجود دارد. از این قفل ها بیشتر در شرکت ها، هتل ها و ساختمان های تجاری واداری استفاده می شود.

 

قفل ضد سرقت کارتی

2- قفل اثر انگشتی: همان گونه که از اسم قفل پیداست، این قفل تنها با اثر انگشت افراد تعریف شده باز می شود. امکان ثبت تا 200 اثر انگشت در این قفل ها وجود دارد. به همین سبب از قفل های اثر انگشتی بیشتر در ادارات و کارخانجات استفاده می شود.

3- قفل تشخیص چهره: در قفل های تشخیص چهره، سنسور قفل با شناسایی چهره ی افراد امکان دسترسی ویا عدم دسترسی را برای افراد فراهم می نماید. در این نوع قفل نیز مانند سایر قفل های دیجیتال امکان کنترل رفت و آمد وجود دارد.

مزایای قفل ضد سرقت هوشمند

عدم نیاز به کلید و در نتیجه نماندن در پشت درب به دلیل گم کردن و یا جا گذاشتن کلید

ایمنی بالاتر

امکان کنترل رفت و آمد و ثبت ورود و خروج افراد

ظاهر زیبا و شیک

راحتی اجرا و نصب

دسترسی به قفل به کمک وای وای مبایل از هر مکانی

امکان قفل کردن درب به کمک موبایل

دارای قفل خودکار

مهمترین قفل های ضد سرقت موجود در بازار

1- قفل ضد سرقت کاله ترکیه: شرکت کاله ترکیه از معتبرترین و محبوب ترین برند در بین سازندگان قفل های ضد سرقت می باشد، به صورتی که سازندگان درب ضد سرقت ایرانی و درب ضد سرقت ترک جهت اعتبار بخشیدن به کالاهای تولیدی و افزایش امنیت درب های تولیدی از قفل های شرکت کاله ترکیه بر روی درب های ضد سرقت خود استفاده می نمایند. قفل های شرکت کاله از دوام و ایمنی بالایی برخوردارند. اقفل های این شرکت در برابر ضربه و رطوبت نیز بسیار پایدار و مقاوم عمل می نمایند.

2- قفل ضد سرقت داف ترکیه: شرکت داف ترکیه یکی دیگر از برند های تولید کننده ی قفل ایمن در بازار می باشد. تولیدات این شرکت با شرکت کاله ترکیه برابری می کنند. تنها تفاوت موجود بین قفل های شرکت داف و کاله در توپی به کار رفته در قفل ها می باشد.

3- قفل ضد سرقت چینی: قفل های چینی موجود در بازار اکثرن دیجیتال بوده و بر روی رب های ضد سرقت به صورت بدن دستگیره کار می شوند.

4- قفل ضد سرقت ایرانی: با وجود پیشرفت زیاد قفل های ضد سرقت ایرانی، هنوز نمی توان گفت در کیفیت و ایمنی با قفل های ترک در رقابت هستند. مزیت این قفل ها در قیمت مناسب آن ها نسبت به قفل های ترک می باشد. 

 

قفل ضد سرقت و کنترل آن با گوشی موبایل

راه تشخیص اصالت قفل ضد سرقت

اینک که با انوع قفل های ضد سرقت و برند های آن آشنا شدیم، چند راه کار ساده جهت تشخیص قفل ایمن و با اصالت را دربین سیل عظیم قفل های ضد سرقت مرور می نماییم. اولین و بهترین راه کار جهت اطمینان از اصالت قفل، خرید از فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر می باشد. در قفل های ضد سرقت کاله علامت KALE حک شده بر روی سیلندر قفل می تواند به شما در تشخیص اصالت قفل کمک نماید. داشتن گارانتی معتبر یکی دیگر از مشخصات قفل های ضد سرقت اصیل و معتبر می باشد. همچنین بررسی هلوگرام حک شده بر روی قفل به شما در تشخیص قفل کمک می نماید. در انتها بهتر است دوباره خاطر نشان کنیم بهترین راه تشخیص و تایید قفل با اصلالت خرید از فروشگاه های مجاز و معتبر می باشد.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp