نقش سایبان مناسب در حفظ عمر خودرو

نوشته شده در 18 فروردین 1402
نقش سایبان مناسب در حفظ عمر خودرو

یکی از دغدغه های آقایان خرید خودرو می باشد و ا که خودروی مناسب هم برای مرد وهم اعضای خانواده مفید می باشد و تقریبا یکی از موارد ضروری و لازم برای هر خانواده ای می باشد.در بازارهای امروزی قیمت خودروها بسیار صعودی شده است و ارزش بسیار زیادی پیدا کرده اند بسیاری از افراد به دنبال این هستند که چگونه از خودروی خود مواظبت کنند و عمر خودروی خود را بیشتر کنند. اولین نکته ای که مالکان خودرو باید به آن توجه کنند ایجاد سایه بانی مناسب برای حفظ عمر خودرو می باشد. سایه بان ها نه تنها در زمستان جهت جلوگیری از نشستن  برف و باران برای ماشین مفید می باشند بلکه در تابستان نیز می توانند از سایه بان برای نگهداری بهتر خودروی و جلوگیری از گرما و اشعه های مضر افتاب استفاده کنند که در ادامه برای حفظ عمر خودرو شما را راهنمایی می کنیم.

چه صدماتی خودرو های شما را تهدید می نماید؟

یکی از شادترین مسئله های زندگی خرید وسیله نقلیه و خودرو می باشد که باعث دلگرمی افراد به زندگی می شود همانطور که خرید خودرو مهم است نگهداری از وسیله نقلیه نیز امری بسیار مهم و ضروری می باشد و افراد باید در نگهداری از وسیله نقلیه خود کوشا باشند تا عمر خودرو نیز افزایش پیداکند. برخی افراد هستند که به صورت ذاتی دقت زیادی در نگهداری خودرو دارند و به خودروی خود اهمیت می دهند. از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه نمود حفظ ظاهر خودرو می باشد و داشتن سایه بان مناسب می تواند باعث افزایش عمر خودرو شود و خودرو را از گزند بسیاری از صدمات دور نگه دارد. از دیگر مواردی که باید به آن توجه نمود موتور و بخش فنی خودرو می باشد که نگهداری از این بخش ها نیز بسیار مهم می باشد. داشتن پارکینگ برای خودرو بسیار اهمیت دارد و باعث نگهداری و مراقبت از خودرو می شود ولی در صورتی که پارکینگ شما روباز باشد شما به یک سایبان برقی عالی نیاز دارید. یک سایبان خوب می تواند خودروی شمارا در برابر باد، باران و آفتاب سوختگی در امان نگه دارد. اما مسئله اینکه چه سایبانی برای شما و خودروی شما مناسب است را باید از مشاوران ما پرس و جو کنید. شما می توانید در طول چندین سال از سایبان های قابل حمل upvcکه بسیار سنگین و مقاوم هستند استفاده نمایید این سایبان ها برای تامین نمودن پناهگاه در برابر پرتوهای مضر و آب و هوای ناپایدار طراحی شده اند.نداشتن سایبان مناسب از عمر خودروی شما کاسته و خساراتی را به بخش فنی خودرو وارد می کند اما شما باید بدانید که از چه نوع سایبانی و چه جنسی برای محافظت خودروی خود استفاده نمایید هم گرما و هم سرما می تواند خودروی شمارا خراب کند و خرج های بسیار زیادی را برایتان تحمیل کند.

چه صدماتی خودرو های شما را تهدید می نماید؟

همچنین بخوانید : درب حیاط

سایبان خودرو

استفاده نمودن از سایبان های خودرو امری بسیار مهم  می باشد برای افزایش عمر خودرو و انتخاب سایبان مناسب باید دقت کافی داشته باشیم و سایبانی با کیفیت و خوب را انتخاب نماییم. برای اطمینان بیشتر و استحمام بیشتر سایبان بهترین راه خرید از شرکت های معتبر تولید کننده سایبان می باشد از مهم ترین موارد انتخاب سایبان با شاسی های محکم می باشد که بتواند در شرایط بد جوی فشار های آب و هوایی را تحمل نمایند. سایبان های خودروها انواع و مدل های بسیار مختلفی دارند و افراد می توانند با توجه به مکان مورد نظر و خودروی خود از این سایبان ها استفاده نمایند. برای منازل شخصی که فضای بسیار کوچکی دارید می توانید از مدل سایبان های متحرک و کمجا استفاده کنید در حالیکه در شرکت ها و فضای دانشگاه برای خودروهای کارکنان و استادان دانشگاه می توان سایبان های را طراحی کرد و ساخت. همچنین استفاده از سایبان های ماشین نیز می تواند برای افراد خانواده نیز مفید باشند واز آن به عنوان سایه استفاده کنند و وقت بگذرانند.نوع پوشش سایبان ها بسیار مهم می باشد توصیه ما به شما این است که سایبان با جنس پلی کربنات و ورق فلزی سفارش ندهید چون این سایبان ها گرما را به سطح زیر خود انتقال می دهند. سایبان هوایی با جنس upvcبسیار گزینه مناسبی هستند چون دارای سایه انداز خنک می باشند. البته upvcنیز انواع مختلفی دارد و جنس نا مرغوب باعث کاهش عمر خودرو و سایبان می شود. حتی رنگ سایبان ها نیز مهم می باشد و رنگ مرغوب می تواند عمر سایبان را افزایش دهد بهترین رنگ برای سازه های سایبان ها رنگ کوره ای الکترواستاتیک می باشد که دارای دوام و عمر بسیار بالا می باشد.

نکته های بسیار مهم در ساخت و اجرای سایبان

استحکام سایبان مورد نظر

از مهم ترین عواملی که باید به آن دقت کرد استحکام سایبان می باشد و اسکلت سایبان که بخش اصلی آن است باید دارای استحکام و مقاومت بالایی باشد.

متراژ فضای در دسترس

بنا به فضایی که در دسترس داریم باید از سایبان مناسب با توجه به فضا استفاده نماییم و سایبان های مسکونی با سایبان های ادارای و دانشگاهی بسیار متفاوت می باشد.

شرایط جوی و آب و هوایی

شرایط آب و هوایی نیز بسیار مهم است اگر در مناطق باران خیز زندگی می کنید جنس و سقف سایبان شما باید در برابر رطوبت و زنگ زدگی بسیار مقاوم باشد.

زیبایی نمای مورد نظر

با اضافه کردن سایبان در یک مکان می توان زیبایی محیط را ازبین برد یا برعکس به زیبایی محیط افزود که این کاملا سلیقه ای است و به هزینه نیز بستگی دارد.

چرا سایبان برای خودرو الزامی است؟

نگهداری از ماشین،با شرایط متنوع آب و هوا ممکن است آسیب های زیادی به خودرو بزند؛ یکی از عوامل مهم آسیب زننده به خودروها، هوای گرم است.هنگامی که لاستیک و بدنه خودرو ها در معرض نور قرار می گیرند ممکن است دچار صدمات فراوانی شود، فضای داخل ماشین هم  با گرمای شدید،فرسوده خواهد شد و سوار شدن به خودرو در گرمای طاقت فرسا به سلامت شما نیز صدمه میزند، همچنین صدمه در منطقه های سرد به حالت دیگری اتفاق می افتد به طوریکه در این مناطق بارش برف و باران و یخ زدگی های پس از آن سبب صدمه رساندن به خودرو می شود.سایبان خودرو ، فضایی امن است که از خودروی شما در مقابل عوامل جغرافیایی و محیطی محافظت می کند.

چرا سایبان برای خودرو الزامی است؟

همچنین بخوانید : درب پارکینگ مدرن 

کاربرد سایبان خودرو

از سایبان ماشین، ضمن پارک کردن در فضا های متفاوتی می توان استفاده نمود،از جمله فرودگاه ها،هتل ها،سازمان های اداری و تجاری منازل مسکونی،برج ها و ویلا ها رستوران ها و نمایشگاه های روستایی و شهری زمین های کشاورزی

سایبان خودرو چه مزیت هایی دارد

پرتو های نور خورشید،مخصوصا پرتو فرابنفش آفتاب طی گذشت زمان سبب تخریب بدنه خودروها می شود به طوری که رنگ خودرو از بین می رود و از درخشندگی آن می کاهد.این صدمه به حالت سوختگی رنگ خود را نشان می دهد و طوری به نظر میرسد که گویا خودرو کثیف است.همچنین اگر نواحی مختلف خارجی و داخلی خودرو هم با گرمای شدید در تماس باشد؛ با گذشت مدتی اجزای خودرو فرسوده میشود به همین دلایل استفاده از سایبان موجب پیشگیری از همه ی عوامل ذکر شده می شود.محافظت از خودرو در برابر برف،بارش باران و تگرگ ممکن است برف و باران به تنهایی صدمه جدی به خودرو وارد نکند اما یقینا یخ زدگی پس از بارش برف و باران در نواحی سرد سیر موجب صدمه به خودروی شما خواهد شد.از سوی دیگر، هوای اکثر مناطق کشور آلوده می باشد و بارانی که در شهر ها می بارد با کربن دی اکسید ترکیب میشود و  باران اسیدی  می شود، اسید ضعیف این بارش ها، پوشش رنگ خودرو و سطح آن را طی مدتی دچار صدمه می کند.همچنین  بارش تگرگ بر روی ماشین سبب آسیب های غیر قابل جبرانی می شود که ضمن جلوگیری از آن می باید از سایبان استفاده کرد.
محافظت از خودرو در برابر فضولات پرنده ها
یکی دیگر از عواملی که به بدنه خودرو صدمه می زند، فضولات پرندگان می باشد چراکه موادی در پس ماند های آن وجود دارد که دارای بعضی از مواد شیمیایی می باشد که رنگ خودرو را تخریب می کند، با استفاده از سایبان خودرو می توانید از تخریب شدن رنگ بدنه خودروی خوددر برابر این احتمالات؛ جلوگیری کنید.

پیشگیری از بالا رفتن دمای داخل خودرو در نواحی گرمسیر و زیر نور خورشید

 گاهی خودرو در نواحی گرم سیر مدتی متوقف میشود و طبق آن شرایط ، دمای داخل خودرو حتی از دمای بیرون هم بالا تر میشود. این مسئله سبب نشت مواد شیمیایی از مواد پلاستیکی در داخل خودرو به خارج آن می شود که برای سلامتی بسیار مضر است.نگه داشتن خودرو در زیر سایبان خودرو در مناطق آفتابی و گرمسیر از بروز چنین مشکلاتی کاملا پیشگیری میکند، و باعث می شود هوای داخل خودرو خنک تر شود تا هنگامی که سوار خودرو می شوید حس خوبی به شما القاء شود.

جلوگیری از صدمه به لاستیک های خودرو

لاستیک های خودرو در معرض نور آفتاب و هوای بسیار گرم، بیشتر از هر بخشی آسیب پذیر تر است. بیشترین ترکیدن لاستیک ها در نواحی گرم سیر و فصل تابستان رخ میدهد.گرمای شدید موجب باد کردن و انبساط لاستیک ها میشود و این مسئله ممکن است در حین حرکت خودرو و یا زمانی که متوقف است موجب ترکیدن لاستیک شود.

جلوگیری از صدمه به لاستیک های خودرو

همچنین بخوانید : درب برقی

افزایش ارزش ساختمان حین فروش

سایبان خودرو ها برای مناطق ساختمانی، در زمانی که قصد فروش آن ملک را دارند ارزش بیشتری میدهد و فروش ساختمان را راحت تر می سازد.

اجزای سایبان خودرو

سایبان های خودرو متحرک و ثابت دارای اجزای مختلفی می باشد

اسکلت سایبان

اسکلت سایبان خودرو قسمتی است که سقف سایبان  روی آن قرار می گیرد.اسکلت سایبان های ماشین از آلومینیوم یا دیگر فلزات ساخته می شوند.برای ساخت اسکلت های دائمی و ثابت  را با استفاده از فلزات مقاوم و بادوام  همچون آهن ،می سازند.ولی در ساخت سایبان های دیگر و کمپینگ از آلومینیوم استفاده می کنند.

بازوهای سایبان

بازو های سایبان قسمتی از سازه می باشد که در باز و بسته شدن سایبان تاثیر دارد؛ بازو ها از طرفی به اسکلت و از سوی دیگر به پوشش سقف متصل اند.این بازو ها نقش به سزایی در باز شدن و ثابت نگه داشتن سقف های متنوع دارند.

پوشش سقف

پوشش سقف قسمتی از سایبان خودرو می باشد که سبب سایه انداختن بر روی خودرو شود. این پوشش ها از مواد مختلفی همچون پروفیل آهنی ساخته می شوند.ورق های غیر فلزی، همانند پلی کربنات و یو پی وی سی و پلیمری از مواد مناسب برای پوشش سقف خودرو می باشد. چادر
از دیگر اجزای تشکیل دهنده ی سایبان خودرو، چادر می باشد.پارچه سایبان های ماشین‌ از جنس های متنوعی طراحی شده است که یکی از بهترین نوع آن، پارچه نانو میباشد.از دیگر پارچه های بادوام هم می توان پارچه های پی وی سی را نام برد چرا که مقاومت بسیاری در برابر نفوذ گرد و خاک، آب باران و رطوبت دارند. چادر های سایبان در انواع مختلفی از طرح و رنگ ساخته شده اند و از همین رو مناسب با انواع مختلف سلیقه ها می باشند

قلاب سایبان

با استفاده از این قلاب سایبان ها می توانید سایبان خودرو را به دستگیره های در ماشین یا گلگیر اتصال داد. جنس این نوع قلاب ها معمولا از آلومینیوم یا پلاستیک می باشد.

سخن پایانی

با گذشت زمان و افزایش قیمت ماشین ها داشتن خودروی مناسب برای اکثر افراد جامعه تبدیل به یک رویا شده است اما اگر خودرویی برای خود تهیه نمودید بهتر است که به فکر نگهداری و مراقبت از خودرو باشید چرا که عوامل بسیار زیادی مثل شرایط جوی، آب و هوا و آفتاب می تواند از عمر خودروی شما کم کند. یکی از موثرترین راهکارهایی که می توانید برای نگهداری خودرو از آن استفاده نمایید استفاده از سایبان های مناسب می باشد شما می توانید با توجه به مکان و فضای در دسترس و خودروی خود از سایبان ها استفاده نمایید. سایبان ها نیز انواع و مدل های متفاوتی دارند که در بالا برایتان توضیح داده ایم. برای اطمینان بیشتر می توانید که از شرکت های قانونی و معتبر برای تهیه سایبان خود اقدام نمایید ولی قبل از هر چیزی باید به جنس و کیفیت مواد ساخته شده در سایبان نیز توجه نمود.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp