روکش درب ضد سرقت

نوشته شده در 30 فروردین 1402
روکش درب ضد سرقت

درب ضد سرقت؛ با استفاده از لایه های متفاوتی طراحی شده است و در حقیقت این روکش ها، روکشی می باشد که بر رویه ی ام دی اف این نوع درب ها استفاده می شود و در آخر سبب تعیین ظاهر درب می شود.در گذشته ها ضمن طراحی روکش درب ضد سرقت، چوب های طبیعی گردو بسیار مورد استفاده بوده است که کیفیت ایده آلی را داشته و امکان استفاده از آن به مدت زیادی وجود داشت. ولیکن امروزه طبق پیشرفت روز افزون در زمینه طراحی روکش درب ضد سرقت، از مواد مصنوعی و مواد پتروشیمی برای ساخت آن استفاده می شود.

روکش درب ضد سرقت به چه معناست؟ 

در واقع عامل اصلی ضمن طراحی انواع مختلف این درب ها، روکش درب ضد سرقت می باشد؛ و  جذابیت خاصی را به آن ها می بخشد. به علاوه که دارای انواع زیادی از رنگ ،طراحی و مدل می باشد. در کشور ما اکثر تولید کننده ها از بلوط آمریکایی و گردو آمریکایی ضمن ساخت روکش های درب ضد سرقت استفاده می نمایند. چرا که چوب های بلوط و گردو نقش به سزایی در زیبایی دارند که احتیاجی به استفاده از رنگ های مختلف شاپان نیست زیرا تنها با استفاده از یک نوع رنگ ساده هم امکان طرح و نقش انداختن های بسیار زیبا وجود دارد.نا گفته نماند که استفاده از این روکش های چوب راش و ملش در کشور بسیار رایج است.

روکش درب ضد سرقت به چه معناست؟ 

انواع روکش درب های ضد سرقت کدام اند؟ 

روکش درب های ضد سرقت دارای انواع مختلفی می باشد که در ادانه به معرفی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت. 
روکش برجسته لوکس: این دسته از روکش ها یکی از محبوب ترین نوع روکش درب ضد سرقت در بازار می باشند که معمولا هزینه آن در مقایسه با دیگر روکش ها بالاتر می باشد؛ و از چوب گردو یا راش طراحی شده است.به طور معمول در ترک روکش های داخلی از این روکش استفاده می نمایند. 
روکش های چوب طبیعی: یکی از محبوب ترین روکش درب ضد سرقت امروزه ، روکش چوب طبیعی می باشد. 
روکش ام دی اف: این نوع از روکش درب ضد سرقت، دارای مقاومت بسیار و وزن اندکی می باشد .و یک نوع دیگر این روکش؛ مدل پرینت می باشد که در حقیقت چاپ بر روی  روکش ام دی اف است وکه به حالت چوب تداعی می شود.

روکش وود مارت:

این نوع روکش درب ضد سرقت، به دلیل ضد آفتاب بودن و ویژگی ضد رطوبت آن، محبوب بسیاری از افراد قرار گرفته است که قیمت آن نیز بیشتر از دیگر روکش ها می باشد. 
روکش فلزی: این نوع  روکش از کیفیت آلومینیوم و استیل مناسبی برخور دار است و برای درب های ضد سرقتی که در محیط بیرون قرار دارد گزینه ی درستی خواهد بود. 
لمینت: از مقاومت بسیاری در مقابل نور برخور دار می باشد و تغییر رنگ نمی دهد. و شباهت بسیاری با روکش های چوبی دارد. 

روکش برجسته اکونومی:

قیمت این نوع از روکش ها؛ در مقایسه با روکش برجسته لوکس؛ مناسب تر می باشد ولیکن با تغییر کیفیت. ضخامت این روکش ها ۸ میلی متر می باشد و از چوب گردو یا راش طراحی شده است. 
روکش cnc: گفتنی است که در روکش cnc  طول عمر و مقاومت بسیاری در مقایسه با دیگر روکش ها وجود دارد؛ به علاوه که طی گذشت زمان رنگ این روکش به هیچ عنوان تغییری نخواهد کرد و احتیاجی به مراقبت های ویژه ای ندارد. 

روکش pvc:

در این نوع از روکش درب ضد سرقت؛ می توان گفت از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار می باشد و احتیاج به نگهداری ویژه ای ندارد و رنگ آن ثابت می باشد. 

روکش ملامینه:

در روکش ملامینه از یک نوع ورق نازک ضمن پرس آن استفاده شده است و پس از آن درون شیار ها را یک رنگ شاپن پوشانده شده است. 

قیمت روکش درب ضد سرقت چه قدر می باشد؟ 

ضمن پاسخ به این سوال ، نمی توان قیمت ثابتی را تعیین نمود و در واقع هزینه هر نوع روکش درب ضد سرقت بر اساس ویژگی های مخصوص به خود، کاملا متفاوت می باشد. و قیمت آن بسته به عواملی نظیر جنس رویه درب ،میزان ضخامت روکش و ساختار و زیبایی آن است. بنا براین طبق نوع های مختلف روکش درب ضد سرقت؛ شاهد قیمت های متفاوت خواهیم بود که این هزینه بالاتر یا پایین تر به دلیل کیفیت روکش و میزان ماندگاری آن متغیر می باشد.به عنوان مثال؛ هزینه روکش چوبی در قیاس با روکش پی وی سی معمولا بیشتر می باشد؛ زیرا طراحی این نوع روکش پیچیده تر است و این عامل سبب افزایش قیمت آن شده است و پس از طراحی می بایست رنگ شود که این نیز علت دیگر بالارفتن قیمت روکش شده است.یک عامل دیگر در تاثیر قیمت روکش درب ضد سرقت؛ میزان برجستگی و ویژگی های ظاهری می باشد که به طور معمول روکش هایی که شامل برجستگی های زیاد تری باشد و از لحاظ ظاهر، شیک تر و لوکس تر باشد قیمت بالا تری نسبت به روکش های معمولی دارد. 
یا ممکن است روکش درب ضد سرقت را تعمیر کنیم؟ 

به طور معمول، درب های ضد سرقت طراحی شده توسط کشور ایران و کشور های تایید شده ضمن ساخت درب ضد سرقت نظیر کشور ترکیه و چین از استاندار های مناسبی برخور دار می باشند و چنانچه درب های ضد سرقت بر اساس این استاندارد ها طراحی شوند، از نظر امنیتی بسیار مناسب می باشند و به راحتی می توانید از آن ضمن محافظت از محل کار و منزل خود از آن استفاده کنید؛ با توجه به تمامی این موارد گاهی ممکن است روکش های درب ضد سرقت به علت های متنوع؛ دچار مشکل بشود که در این رابطه نیز راهکاری موجود است؛ که آن هم تعمیر روکش های درب می باشد بنابراین چنانچه هزینه خرید مجدد درب ضد سرقت را ندارید اصلا نگران نباشید؛ چرا که این مشکل راهکار دارد و با تعمیر برطرف خواهد شد. 

علت اهمیت روکش درب ضد سرقت چیست؟ 

چنانچه آگاهی بالایی راجع به درب های ضد سرقت داشته باشید؛ متوجه قابل تحلیل بودن آن می شوید، به طوری که امکان بررسی جداگانه هر قسمت از درب وجود دارد که هر قسمت از این درب نقش به سزایی در کارایی آن دارد.به طور کلی اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت عبارت است از چهار چوب، ریل،دستگیره،روکش، لایه،قفل و دیگر برق آلات. که در این میان یکی از عنصر های مهم آن روکش است، که علاوه بر این که می بایست از جنس و کیفیت بالایی در برابر عوامل مختلف برخوردار باشد؛ ظاهر زیبایی را نیز دارا باشد چرا که روکش درب ضد سرقت اولین چیزی می باشد که نگاه هر ببینده ای به آن می خورد و از این رو نیز حائز اهمیت می باشد.

علت اهمیت روکش درب ضد سرقت چیست؟ 

آیا رنگ و طرح روکش های درب ضد سرقت محدود می باشد؟ 

در واقع همه ی درب های ضد سرقت ساختار مشابه و یکسانی دارند و چیزی که سبب تفاوت آن ها با یک دیگر شده است؛ روکش درب و به عبارتی ظاهر درب است. به علاوه این در انتخاب روکش درب ضد سرقت دستتان کاملا باز است، چرا که انواع مختلفی از متریال ، رنگ و طرح را دارا می باشد .تنوع زیاد روکش درب ضد سرقت طوری شده است که دیگر تولید کننده ها و سازندگان هم تشخیص روکش قدیم و جدید برایشان دشوار شده است. البته که روکش های جدیدی که از سایر کشور ها وارد می شوند از زیبایی بالایی برخور دار هستند ولیکن ممکن است قیمت آن نیز بسیار بالاتر از انتظار باشد. 

طریقه مراقبت از  روکش درب های ضد سرقت 

درست است که درب ضد سرقت دارای استحکام و مقاومت بسیاری می باشد، ولیکن استفاده درست و مراقبت از آن جهت حفظ دوام و زیبایی  روکش آن یک امر الزامی می باشد. 
درب ضد سرقت از محبوب ترین انتخاب درب ها ضمن حفظ امنیت و محافظت از ساختمان، آپارتمان و دیگر مکان ها می باشد. مستحکم بودن روکش درب های ضد سرقت در مقابل ضربه و فشار زیاد است ولیکن چنانچه از آن به درستی نگهداری نشود؛ دوام و عمر آن کاهش خواهد یافت. از این رو مراقبت و نگهداری از روکش  درب ضد سرقت حائز اهمیت می باشد. 

به طور کلی روکش های درب ضد سرقت به چند دسته تقسیم می شود؟ 

بر اساس افزایش انعطاف mdf   ضمن نجاری؛  طرح و تنوع چشمگیری در تولید درب ضد سرقت ایرانی موجود می باشد. که به دو گروه اصلی دسته بندی  می شوند. 
طرح های سی ان سی: در نوع روکش درب ضد سرقت سی ان سی شیار هایی را از طریق دستگاه سی ان سی بر روی درب به حالت اتومات ایجاد می کنند. قابلیت مثبت این دستگاه این است که هر نوع طرحی که از طریق طراح وارد برنامه آن شود می تواند بر روی درب اجرا نماید و در این زمینه هیچ  نوع محدودیتی ندارد به طوری که حتی مشتری می تواند طرح دلخواه خود را خودش را طراحی نماید و در واقع یک روکش درب ضد سرقت سفارشی را داشته باشد. دسته ی دوم طرح های برجسته می باشند که  در طراحی آن از لایه های mdf  و لایه چوب، نجاری و هنر استفاده می نمایند و از این طریق می بر روی روکش درب طرح های بسیاری به وجود می آورند. امروزه به علت متغیر بودن قیمت درب های ضد سرقت معمولی طرح سی ان سی با درب های ضد سرقت شیک و خاص ، این درب ها طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. 

استفاده از درب های ضد سرقت با روکش با کیفیت چه مزیت هایی دارد؟ 

همان طور که مطالب زیادی درباره روکش درب ضد سرقت مطالعه نمودید باید تاکنون متوجه برخی از کاربرد های روکش درب ضد سرقت شده باشید.علاوه بر آن گفتنی است که مزیت های استفاده از یک درب ضد سرقت فراوان است، و کاربرد آن تنها کاهش احتمال دزدی  نمی باشد؛ درب هایی که روکش با کیفیتی دارا باشند در برابر ضربه ها و فشار ها بسیار مقاوم می باشد. همچنین درب های ضد سرقت امکان صرفه جویی در مصرف انرژی را نیز فراهم نموده است چرا که این نوع درب ها که روکش مستحکم و مقاومی دارند یک نوع عایق حرارتی و صوتی به حساب می آیند. جدا از تمام ویژگی های مثبت  روکش درب های ضد سرقت لازم به ذکر است که بر خلاف درب های ضد سرقت قدیم طی آتش سوزی از بین نمی روند، چرا که قابلیت مقاومت در مقابل آتش سوزی را دارا می باشد . و در حقیقت انتخاب این نوع روکش درب ها پرتاب یک تیر به چند هدف می باشد. 

این مزیت ها عبارت است از:

چشم انداز زیبای درب های ضد سرقت 

کاهش احتمال سرقت 

مقرون به صرفه از لحاظ مصرف انرژی 

مقاومت در مقابل آتش سوزی 

تنوع بسیار در مدل، کیفیت و طرح 

کاربرد و دلایل استفاده از روکش درب ضد سرقت چیست؟ 

یکی از اساسی ترین دلیل استفاده از روکش ها ،نگهداری از درب در مقابل رطوبت می باشد.چنانچه در منطقه های دچار رطوبت از رنگ و روکش صحیح استفاده نکنید؛ دوام و عمر درب شما به سرعت کاهش می یابد. 
کاربرد دیگر آن حفاظت درب در مقابل نور خورشید می باشد، چرا که اگر درب ضد سرقت شما در برابر نور مستقیم خورشید ، دارای روکش مناسبی باشد از رنگ پریدگی درب جلوگیری می نماید. 
پیشگیری از ایجاد انواع خط و خش بر روی درب از دلایل استفاده از روکش می باشد؛ از این رو به هر میزان کیفیت رنگ و روکش درب بیشتر باشد؛ مقاومت آن در مقابل خط و خش نیز افزایش می یابد. 
به طور طبیعی روکش ها از لایه نازک از چوب درختان گران تولید می شوند؛ اکنون تصور کنید که بخواهیم به طور کامل از این چوب گران در ساخت درب ضد سرقت استفاده نمائیم بی شک که هزینه آن بسیار افزایش خواهد یافت از این رو کاهش قیمت نهایی محصول نیز از دلایل مهم استفاده از روکش می باشد. 
همچنین؛ روکش های فلزی هم به علاوه زیبایی، ضمن پیشگیری از زنگ زدگی هم مورد استفاده است. 

کاربرد و دلایل استفاده از روکش درب ضد سرقت چیست؟ 

سخن پایانی 

دیگر نگران سرقت از منازل، مراکز اداری، ساختمانی و... خود نباشید. امروزه با طراحی درب های ضد سرقت و روکش های بی نظیر آن احتمال سرقت بسیار کاهش یافته است و به راحتی می توانید طبق سلیقه خود از میان انواع مختلف این روکش ها، مورد دلخواه خود را برگزینید و از کاربرد های فراوان آن بهره مند شوید.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp