درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی

نوشته شده در 14 فروردین 1402
درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی

درب یکی از قسمت های مهم هر ساختمان و منزلی است به ویژه اگر با عنوان درب ضد سرقت برای بیشتر کردن امنیت ساختمان و منزل تهیه شده باشد. درب های ضد سرقت با در نظر گرفتن ساختار و طراحی درونی آن‌ها استحکام خاصی در مقابل ضربه های محکم، در مواجهه با آتش سوزی، باز شدن قفل به سادگی و بدون کلید و … دارد.

در این مقاله درباره درب های ضد سرقتی که مناسب مناطق شرجی است صحبت می‌کنیم. اگر کنجکاو هستید که بدانید کدام یک از درب های ضد سرقت مناسب مناطق شرجی می‌باشد؟ با ما همراه باشید.

مقاومت درب های ضد سرقت

زمانی که اسم درب ضد سرقت به میان می‌آید تفکر همه افراد به سمت مقاومت در مقابل دزدی و امنیت قفل این نوع درب‌ها می‌رود و این یک امر کاملا طبیعی می‌باشد اما درب های ضد سرقت باید استحکام در مقابل بلایای طبیعی هم داشته باشند. منظور از بلایای همان بلایا و اتفاقات طبیعی همانند اتش سوزی،  امدن سیل، پوسیدگی و زنگ زدگی در مقابل رطوبت و گرما و … می‌باشد.

چنان که از ظاهر همه درب های ضد سرقت معلوم می شود برای ساخت درب های گوناگون با کاربردهای متعدد از روکش ها، فلز‌ها و متریال خاصی بهره برده میشود که در نوشته‌ها و توضیحات درب های گوناگون متریال مورد نیاز برای تولید درب های فلزی و مستحکم در مقابل آتش سوزی توضیح داده خواهد است.

مقاومت درب های ضد سرقت

همچنین بخوانید : درب باز کن هوشمند موبایلی

استحکام درب های ضد سرقت

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در داخل ساختمان درب های ورودی و خروجی آن می‌باشد. به خصوص اگر از درب ضد سرقت برای بالا بردن امنیت ساختمان استفاده شود. این درب‌ها با دارا بودن ساختار و طراحی درونی ویژه‌ای که دارد دارای ویزگی های زیر است:

مقاومت زیاد در برابر ضربه های محکم

استحکام زیاد در برابر فشار دیلم

عایق بودن در مقابل انتشار صدا و انرژی

هنگامی که صحبت از این کالای امنیتی به وسط می‌آید، امکان دارد ذهن اشخاص زیادی به سوی مقاومت این نوع درب‌ها در برابر سرقت و همین طور امنیت قفل درب‌ها برود. علاوه بر چیزهای بیان شده، درب های ضد سرقت باید مقاومت و استحکام زیادی در برابر حوادث طبیعی هم داشته باشند. هدف از اتفاقات طبیعی موارد زیر می‌باشد:

آتش سوزی

سیل

پوسیدگی

زنگ زدگی در مقابل رطوبت

اختلال در کار آن ر اثر گرما

اهمیت استفاده از درب ضد سرقت

امروزه از هر روز دیگر اهمیت استفاده از این نوع درب ها دانسته می شود. امروزه ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری از درب های ضد سرقت استفاده می کنند که ضمن امنیت بیشتر ساختمان به زیباتر شدن آن نیز کمک می کند.

استفاده از این نوع درب ها در مناطق مختلف دارای انواعی است و هر کدام از این انواع درب ها برای مناطقی خاص استفاده می شود. مناطق شمال و جنوب کشور که هوایی شرجی دارند از درب هایی استفاده می شود که این درب ها در گذر زمان دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشوند و کاملا مناسب این شرایط آب و هوایی باشند.

اهمیت استفاده از درب ضد سرقت

همچنین بخوانید : قفل برقی

رویه های مختلف

برای تولید درب های ضد سرقت با در نظر گرفتن کاربردهای گوناگون آن‌ها از رویه های مخصوصی مثل چوب، فلز‌ها و متریال های خاصی استفاده می‌کنند. برای شرایط آب و هوایی گوناگون هم نیاز به محصولاتی با کاربردهای مختلف می‌باشد. به طوری که این نوع درب‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف بتوانند دوام بیاورند.

به طور مثال درب ضد سرقتی که در یک منطقه مرطوب استفاده می‌شود با یک دربی که در یک مناطق خشک استفاده می‌کنند، خیلی متفاوت می‌باشد. به این خاطر که یکی از درب‌ها باید در برابر رطوبت مقاومت فراوانی داشته باشد و درب دیگر در برابر خشکی و گرمای هوا از خود مقاومت نشان دهد.

زمان خرید باید دقت داشته باشید که شرایط جوی محل قرار گیری ساختمانی که قرار است این درب در آن جا نصب شود به چه شکل است. دربی که قرار است خریداری کنید باید متناسب با منطقه جغرافیایی محل استفاده درب باشد. اگر دربی که تهیه می‌کنید متناسب با شرایط آب و هوایی ساختمان شما باشد، هزینه‌ای که برای خرید آن صرف می‌کنید مقرون به صرفه‌‌‌تر است. همین طور محصولی که تهیه کرده اید، عمر و دوام بیشتری خواهد داشت. به خصوص اگر ورودی ساختمان شما در برابر فضای باز قرار داشته باشد.

کدام درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی و مرطوب است؟

مناطق شرجی که جوی مرطوب دارند، نیمه خشک و نیمه سرد هستند. در این گونه موقعیت های آب و هوایی باید از درب های ضد سرقتی استفاده شود که دارای مقاومت و استحکام فراوانی در برابر رطوبت هوا دارند.

در صورتی که محصول و دربی استاندارد و متناسب با شرایط آب و هوایی مرطوب را انتخاب کرده اید دچار پوسیدگی و محلی برای رشد کردن انواع قارچ و حشرات نمی‌گردد. برای بالا بردن استحکام درب های ضد سرقت در مقابل رطوبت هوا در مناطق شرجی از مواد و همین طور مصالح ویژه‌ای در تولید این درب‌ها استفاده می‌کنند. این مصالح در این جا بیان شده است:

چوب

آلومینیوم

آهن

از میان مواد اشاره شده در قسمت بالا، درب‌هایی که از آهن در تولید آن‌ها استفاده گردیده است، بهترین گزینه برای مناطق شرجی است. به این خاطر که در مقابل رطوبت هوا به خاطر رنگ آمیزی دقیق و استفاده کردن از مواد ضد زنگ زدگی، دارای استحکام خیلی زیادی می‌باشند. همین طور درب دچار آسیب‌هایی مثل پوسیدگی و پیچ و تاب نمی‌شود.

پس در صورتی که در یک محل با آب و هوای شرجی که هوایی مرطوب دارد زندگی می‌کنید، درهایی را تهیه کنید که رویه آن‌ها فلزی است. درب‌هایی با رویه چوبی استحکام خوبی در مناطق شرجی نخواهد داشت.

استفاده از درب ضد سرقت در بخش بیرونی ساختمان

امکان دارد این سوال در ذهن شما هم مطرح شده که آیا می‌توان از درب ضد سرقت در قسمت بیرونی ساختمان و در برابر نور خورشید و باد و باران استفاده نمود؟ به ویژه اگر بخواهید از این نوع درب‌ها در جاهای شرجی که بارندگی فراوانی دارد استفاده کنید، اهمیت موضوع زیاد خواهد شد.

ایمنی و امنیت ساختمان اهمیت خیلی فراوانی دارد. به این دلیل که اولین درب به ساختمان درب ورودی آن می‌باشد. پ خرید کردن دربی که ضد سرقت و همین طور ضد رطوبت است، همین طور در مقابل نور خورشید مقاومت فراوانی داشته باشد، اهمیت زیادی دارد.

دقت داشته باشید که برای درب ساختمان اصلا از محصولات درجه دو و درجه سه استفاده نشود. به این خاطر که بعد از مدت زمان کمی به خاطر پوسیدگی و به خاطر رنگ پریدگی مجبور به عوض کردن آن خواهید بود.

استفاده از درب ضد سرقت در بخش بیرونی ساختمان

همچنین بخوانید : خرید بارانگیر

دقت کنید که بعضی از این محصولات برای ساختمان طراحی شده و تولید گردیده اند. استفاده کردن از این درب‌ها برای محیط های باز و درب قسمت ورودی ساختمان پیشنهاد نمی‌شود. در تولید این محصولات برای ایجاد زیبایی بیشتر از روکش‌هایی خاص استفاده می‌شود که در این جا بیان می‌کنیم:

متریال ام دی اف

روکش چوب

روکش پی وی سی

لمینیت

پس در صورتی از این درب‌ها در محیط باز استفاده گردد، پس از گذشت تقریبا دو سال رنگ درب به خاطر آفتاب خوردگی کم رنگ می‌شود. همین طور اگر از این درب‌ها در محیط باز مناطق شرجی استفاده گردد، روکش چوبی آن به شکل کلی تغییر می‌کند. به همین خاطر برای استفاده کردن در محیط باز درب‌هایی که در این جا بیان می‌شود پیشنهاد می‌گردد:

درب ضد سرقت مقاوم در برابر UV

درب ضد سرقت فلزی

درب ضد سرقت استیل

درب ضد سرقت سفید مشکی فلزی

درب ضد سرقت فلزی

درب های ضد سرقت که دارای رویه فلزی هستند، برای محیط باز و همین طور برای درب ورودی ساختمان استفاده می‌گردند. این محصولات در جاهای شرجی که آب و هوایی مرطوب و بارندگی دارند ، دارای استحکام زیادی هستند.

دقت داشته باشید که فقط فلزی بودن این نوع درب برای انتخاب کردن آن برای محیط باز ساختمان کافی نیست. بلکه کیفیت رنگی که بر بالای آن استفاده گردیده است هم خیلی مهم می‌باشد. باید مطمئن گردید که رنگ استفاده شده پلی یورتان درجه یک است.

با افزایش تقاضا در بازار درب ضد سرقت که برای محیط های باز مناسب هستند مقاوم در مقابل اشعه uv تولید گردیده است. به شکلی که این درب‌ها مستحکم در مقابل نور می‌باشند.

استفاده کردن از درب های ضد سرقت برای محیط باز خانه امنیت آن را به شکل چشمگیری زیاد می‌کند. زمان خرید این کالا برای محیط باز توجه داشته باشید که مدل مناسب آن که در مقابل نور خورشید و باد و باران استحکام دارد را خریداری کنید.

بهترین درب ضد سرقت برای آب و هوای شرجی

مناطق شرجی چنان که از نام ان معین است دارای آب و هوای مرطوب و مناطق نیمه و خشک و نیمه سرد می‌باشد. درب‌هایی که باید در این گونه جاها برای ساختمان‌ها قرار داده شود که در مقابل رطوبت هوا مستحکم باشد و دچار پوسیدگی نشود.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شده مواد و مصالح گوناگونی برای استحکام درب ضد سرقت در مقابل رطوبت هوای شرجی در آن‌ها استفاده می‌شود، گزینه های فراوانی برای مواد دربهای ورودی مانند فایبرگلاس، چوب، آلومینیوم و فولاد وجود دارد، درب های فایبرگلاس عموما بهترین دربهای خارجی خانه‌ها در آب و هوای مرطوب‌تر می‌باشند که مقدار بارش زیاد را تجربه می‌نمایند، چرا که در پایین خود رطوبت را خیلی نگه می‌دارند و پوسیدگی و پیچ و تاب برای درب به وجود نمی‌آید.

بنابراین اگر در منطقه‌ای می‌باشید که عموما آب و هوای منطقه شما شرجی می‌باشد توجه کنید که دربی انتخاب نمایید که  از فایبرگلاس برای تولید آن استفاده شود. شمال کشور ما این گونه آب و هوایی دارد که اگر شما در شمال کشور ساکن باشید باید درب شما این طور مشخصاتی داشته باشد.

اگر برای خرید درب ضد سرقت برای محله جغرافیایی خود با مشکل مواجه شدید و یا نیاز به مشاوره کردن در این رابطه داشتید با نمایندگی درب ضد سرقت ما در ارتباط باشید.

درب ضد سرقت مناسب آب و هوای کوهستانی

مناطق سرد و کوهستانی که آب و هوای سرد و باراش های تند باران و برف دارد و دمای هوا خیلی پایین می‌باشد، اگر ساکن این مناطق می‌باشید درب های ضد سرقت استیل عموما بهترین دربهای خارجی برای مناطقی است که دارای آفتاب کم و هوای شدید مثل رعد و برق مکرر ، وزش باد تند و موسمی می‌باشند.

 از آنجا که فولاد  ایمن و عایق می‌باشد، در این شرایط سخت خانه شما را ایمن خواهد کرد، آلومینیوم هم یکی از مقرون به صرفه‌ترین و برترین انواع درب های خارجی برای مناطقی است که دارای هوای طوفانی و کم آفتاب می‌باشد.

در مجموع به دلیل این که آب و هوا دارای طوفان، بارش های سنگین و … می‌باشد درب مناسب شما باید که از آلیاژهای متعدد فلزی و … استفاده گردد.

اگر تمایل به خرید درب ضد سرقت برای جاهای سرد و کوهستانی دارید با ما در ارتباط باشید.

درب ضد سرقت مناسب هوای شمال

چنان که همه اطلاع داریم، ویژگی خاص آب و هوای شهرهایی که در شمال کشور قرار دارند، رطوبت دائمی آن‌ها می‌باشد. این رطوب سبب شده تا سبک زندگی، شیوه تولید محصولات گوناگون و… در این منطقه ، برخی اوقات با بقیه مناطق ایران فرق‌هایی داشته باشد. فرق‌هایی که تضمین‌کننده بهتر انجام فعالیت‌ها و کارایی درست محصولات در این شرایط آب و هوایی می‌باشد. درب ضد سرقت که کاملا مناسب برای هوای شمال می‌باشد هم یکی از این موارد می‌باشد.

چنان که از درب آکوستیکی که دارای عایق صدا می‌باشد برای جلوگیری از نفوذ کردن صدا استفاده می‌کنند؛ از درب ضد رطوبت هم برای جلوگیری از نفوذ کردن رطوبت به ساختار درب استفاده می‌شود. البته این درب‌های ضد سرقت از نظر شرایط فرق محسوسی با بقیه درب‌های ضد سرقت نخواهد داشت؛ با این حال وجود فرق های کوچک باعث می‌شود تا آنها در آب و هوای شمال کاربرد بیشتری داشته باشند. اگر شما هم به دنبال انتخاب کردن و خرید نمودن درب ضد سرقتی هستید که مناسب برای آب و هوای مرطوب می‌باشند.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با درب ضد سرقت مناسب مناطق شرجی مطالبی بیان شد. درب ضد سرقت برای مناطق مختلف انواع متفاوتی دارد و هر کدام از انواع درب های ضد سرقت برای یکی از مناطق شرجی، گرم و سرد مناسب می‌باشند.

انتخاب درب ضد سرقت مناسب ساختمان و آب و هوای منطقه شما باید با مشاوره با کارشناسان و کسانی که در این رابطه تخصص کافی دارند انجام شود. برای این می‌توانید با مجموعه ما تماس حاصل کنید و از مشاوره رایگان در این زمینه استفاده کنید.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp