درب ضد سرقت بهتر است یا درب آکاردئونی؟

نوشته شده در 26 فروردین 1402
درب ضد سرقت بهتر است یا درب آکاردئونی؟

تمامی افراد نگران امنیت لوازم و وسایل خود و همچنین نگران نگهداری از ساختمان و منزل خود می باشند و به دنبال راهی برای تامین امنیت بیشتر ساختمان های خود می باشند .یکی از راه هوایی که بسیار نقش موثری در تامین امنیت ساختمان ها دارد درب ورودی می باشد از آن جایی که این درب و مقاومت و امنیت بالای درب بسیار مهم می باشد باید توجه ویژه ای به درب استفاده شده بکنیم و نباید در این مورد سهل انگاری کرد. از جمله درب های که برای حفاظت ساختمان ها استفاده می شود درب های ضد سرقت و درب های آکاردئونی می باشد که در این مطلب برایتان شرح داده ایم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

درب ضد سرقت چه نوع دربی می باشد؟

درب های ضد سرقت  از جمله درب های هستند که برای جلوگیری از سارقین مورد استفاده قرار گرفته همانطور که از نام این درب ها پیدا است این درب های ضد سرقت و دزدی می باشند و در برابر هر نوع دستکاری ایمن می باشند به شرطی که از فروشگاه های معتبر خریداری شوند‌. امنیت این درب ها بسیار زیاد می باشد و درب های معمولی با این درب ها قابل مقایسه نمی باشد. از مزیت های این درها امنیت بالای قفل در برابر برش، دستکاری نمودن، فشار و ضربه می باشد و به همین دلیل است که این درب ها امنیت بسیار بالایی دارند.

حفاظ یا درب آکاردئونی چه نوع دربی می باشد؟

نوع دیگر از درب های دارای امنیت  درب آکاردئونی یا حفاظ آکاردئونی گفته می شود که این درب ها نیز در بسیاری از ساختمان ها و مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این درب ها از تسمه های فلزی که به یکدیگر پین شده اند ساخته شده است پدر یک قاب فلزی نیز قراردارد پدر بسیاری از انبارها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این درب ها به طور ریلی و در عرض در ها حرکت کرده  و از نظر فضا نیز فضای کمی را آشغال می کند.

مزیت های درب ضد سرقت چیست؟

نصب کردن راحت و آسان این درب ها

امنیت بسیار بالا و  زیاد در برابر فشار ها و حرارت. از جایی که این درب ها با مواد بسیار سخت و محکم ساخته شده اند هیچکسی نمی تواند این درب هارا خراب کند.

زیبایی نهایی محصول و تنوع زیاد این درب ها

مزیت های درب ضد سرقت چیست؟

نصب شدن دوربین هوشمند:

در برخی مدل های درب های ضد سرقت که از مدل های پیشرفته این درب ها می باشد دوربین های هوشمندی تعبیه شده است که می توانید فضای ورودی را کنترل نمایید و اگر در خانه نبودید می توانید از طریق تلفن همراه خود نیز وضعیت ورودی ساختمان را مشاهده نمایید.

روکش های طبیعی برای درب های ضد سرقت

عایق بودن برای مانع شدن از هدر رفتن انرژی ها

نصب قفل هوشمند برروی درب ها: نصب شدن دوربین های دیجیتالی بر روی این درب ها و به دلیل چند زبانه بودن این قفل ها غیر قابل باز شدن برای سارقین می باشد و نصب نمودن قفل های دیجیتالی روی درب ها باعث امنیت بیشتر درب های ضد سرقت  می شود.

دارا بودن انواع قفل ها

این درب ها ضد زنگ زدگی و ضد آب نیز می باشد.

نصب شدن دزد گیر روی این درها

نشکن بودن درب های ضد سرقت و قابلیت عمربالا و طولانی

از مزیت های دیگر درب های امنیتی ضد سرقت مقاوم بودن در برابر زلزله نیز می باشد و این درها به دلیل دارا بودن پشم های نسوز می توانند به مدت ۵ساعت تا دمای ۸۰۰درجه سانتی گراد را تحمل نمایند.

باز کردن درب های ضد سرقت با کلید های کپی امکان پذیر نمی باشد و فقط از طریق کلید اصلی می توان این درب ها را باز نمود.

مقایسه نمودن درب ضد سرقت با درب آکاردئونی

درب های ضد سرقت با درب های آکاردئونی تفاوت نایب دارند که در اینجا برای شما این مقایسه را شرح داده ایم.

باید بگوییم که درب های ضد سرقت ظاهری بسیار زیباتر و شیک تر از درب های آکاردئونی دارند، درب های ضد سرقت ظاهری بسیار شیک و لوکس دارند و طراحی روی این درب ها نیز متفاوت می باشد ولی در مقابل درب های آکاردئونی طراحی های چشمگیری نداشته و نمی تواند سلایق افراد را جوابگو باشد.

امروزه نیز درب ورودی اکثر ساختمان های شیک و لوکس درب ضد سرقت می باشد و کمتر جایی دیگر از درب های آکاردئونی استفاده می نمایند.

مسأله بسیار مهم دیگری که در مقایسه این دو تا درب باید به آن اشاره کنیم مساله امنیت می باشد. درب های ضد سرقت اگر از جای مطمئن خریداری شوند و درب های خریداری شده با استانداردهای تعریف شده ساخته شده باشد از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. از جمله مزایای درب های ضد سرقت این می باشد که هر سارق یا دزدی نمی تواند این درب ها را باز کند چون این درب ها از قفل های مرکزی و چند مدل زبانه اطراف درب ساخته شده است‌.

در مقابل درب های آکاردئونی را می توان با استفاده از دیلم یا ابزارهای دیگر باز کرد و در اینجا بهترین گزینه استفاده از درب های ضد سرقت می باشد چراکه از امنیت بالاتری برخوردار می باشد.

از مسأله های مهم دیگر درب های ورودی ساختمان استحکام بالای درب و مقاومت زیاد و ضد حریق بودن درب می باشد. درب های ساختمان در برابر ضربه و آتش باید از خود مقاومت زیادی نشان داده و به طور مثال در برابر ضربات سخت و یا آتش سوزی مقاوم باشند و نکته جالب اینجا است که درب های ضد سرقت دقیقا به همین طریق ساخته شده اند ، افراد می توانند با خیالی آسوده از این درب ها برای ساختمان خود استفاده نمایند و حتی هیچگونه نگرانی نمی باشد.

درب های آکاردئونی به دلیل فضای آزادی که دارد نمی تواند در برابر آتش سوزی از درب اصلی ساختمان محافظت کند و همچنین این درب ها مقاومت بسیار بالایی ندارند و در برابر ضربه های سخت از هم جدا می شوند.

عایق بودن درب

از دیگر مزیت های درب های ضد سرقت قابلیت دارا بودن عایق ، درب ها می باشد که می تواند در برابر سرما و گرما عایق باشد و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. در ساخت این درب ها از مواد عایق استفاده می شود که افراد باید در هنگام خرید به این موضوع نیز توجه کنند و این درب ها در برابر صدا نیز عایق خوبی است و مانع از رسیدن صداها به قسمت های دیگر ساختمان می شود.

امکانات جانبی درب ها

نکته بسیار مهم و جالب این است که برخی درب های ضد سرقت دارای امکانات متنوع و بسیار جالبی هستند که امنیت درب را چندین برابر افزایش می دهد ازجمله این امکانات امکان قفل خودکار می باشد که در برخی درب ها اگر فراموش کنید درب را قفل کنید به صورت خودکار قفل می شود و از دیگر امکانات این درب ها وجود دوربین در روی درب می باشد که می توان فضای ورودی را کنترل نمود. این در حالی است که درب های آکاردئونی از این امکانات محروم می باشند.

آیا با استفاده از درب های ضد سرقت امنیت و حفاظت کامل خانه برقرار می شود؟

همانطور که مطالعه نمودید درب های ضد سرقت بسیار با کیفیت و قیمت مناسب می باشند گرچه این درب ها دارای کیفیت زیادی هستند اما بازهم به معنای امن بودن صد درصد نمی باشد و ممکن است بازهم سارقان راهی را برای نفوذ به ساختمان پیداکنند و بهتر است که شما علاوه بر درب ضد سرقت از حفاظ آکاردئونی نیز برای امنیت و حفاظت هرچه بیشتر استفاده نمایید. ساختن کلید این درب ها امری بسیار سخت است به طوریکه این درب ها تنها یک کلید دارند و اگر کلید خود راگم کنید مسیری طولانی برای ساخت و دریافت کلید مجدد پیش رو خواهید داشت.

مواردی برای خریدن درب ضد سرقت

برای خرید و تهیه درب های ضد سرقت مسأله های زیادی وجود دارد که باید به این موارد توجه بسیار زیادی داشته باشید اما مهم ترین مسأله این است که درب های ضد سرقت خود را از مرکز و فروشگاه مطمئن تهیه نمایید.

نکته اولی که باید در خرید درب ضد سرقت به آن توجه نمود کیفیت بدنه درب های ضد سرقت می باشد بدنه برخی درب ها چوبی و برخی دیگر فلزی می باشد درب های فلزی دارای استحکام بیشتری است ولی در مقابل درب های چوبی دارای تنوع بسیار زیادی می باشد. به همین علت بهتر است که برای ساختمان های مسکونی از نوع چوبی این درب ها و برای ساختمان های ادارای و ویلاهایی که مدت زیادی خالی می باشند بهتر است که از درب های فلزی استفاده شود. در بین تمامی درب های ضد سرقت نوع ترکی و ایرانی این درب ها بسیار با کیفیت تر از نوع چینی می باشد.

نکته دومی که مهم است ضخامت چارچوب های درب های ضد سرقت می باشد ، اگرچه درب های ضد سرقت دارای مقاومت و استحکام بالایی می باشند و این درب ها با یک چارچوب مستحکم نیز تکامل پیدا می کند. پس همانطور که برای انتخاب درب ضد سرقت مستحکم حساسیت به خرج می دهید باید نسبت به کیفیت چارچوب نیز حساس باشید و ضخامت ورق های چارچوب های درب های ضد سرقت نشانه کیفیت این درب ها می باشد.

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است قفل و یراق آلات استفاده شده در این درب ها می باشد و مسلما هر چقدر که در ساختن این درب ها قفل های مستحکم و با کیفیت تری استفاده شود شکستن این قفل ها و نفوذ به خانه سخت تر می باشد. در برخی موارد سارقین برای شکست چارچوب و قفل به ضربه زدن و از بین بردن لولا ها روی می برند و گزینه ایده آل این است که کارخانه ها از لولا های مخفی استفاده کنند.

مواردی برای خریدن درب ضد سرقت

همچنین بخوانید : درب حیاط ساده و شیک

بررسی درب های ضد سرقت و درب آکاردئونی

درب های ضد سرقت نسبت به درب های آکاردئونی دارای قفل های مستحکم تر به روزتر و ایمن تری هستند چون در ساختار این درب ها از قفل های دیجیتالی استفاده می شود که امنیت بالایی دارند و ایمنی خانه های که از این قفل ها استفاده کنند بسیار بالاتر می باشد. از مزیت های دیگر این درب ها این است که در ساختار این درب ها از چارچوب ها و اسکلت های فلزی ساخته می شود و به نحوی ساخته می شود که مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه ها و فشارها دارند. درب های ضد سرقت دارای مدل های بسیار متنوع و گوناگون می باشند که همین امر کار سارقان را سخت و دشوار می سازد.

در بین درب های ضد سرقت و درب آکاردئونی کدام بهتر است؟

همچنین بخوانید : قیمت جک درب پارکینگ

در بین درب های ضد سرقت و درب آکاردئونی کدام بهتر است؟

هر کدام از این درب ها مزیت ها  خاصی دارند ، درب های آکاردئونی زود و سریع و آسان نصب می شوند اما در نصب نمودن درب های ضد سرقت نیاز مقداری فعالیت ساختمانی است.

از طرفی ممکن است با بسته بودن درب آکاردئونی همه باخبر بشوند که شما نیستین و دزدان از این موقعیت استفاده کنند در حالیکه با استفاده نمودن از درب های ضد سرقت کسی متوجه حضور و یا عدم حضور شما در خانه نخواهد شد. در هر بخش مدل های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که شما می توانید براساس نیاز خود از هر مدلی که بخواهید استفاده نمایید.

سخن پایانی

نتیجه می گیریم که درب های ضد سرقت و درب آکاردئونی برای امنیت ساختمان و اداره ها و منازل و ویلا ها استفاده می شود، طبیعی است که درب های ضد سرقت امنیت بیشتری در برابر درب های آکاردئونی دارند اما همواره مشتریان می توانند علاوه بر درب های ضد سرقت از درب های آکاردئونی نیز برای امنیت هرچه تمام تر استفاده کنند. در این مقاله به بررسی درب های ضد سرقت و درب های آکاردئونی پرداختیم و اینکه از کدام درب برای ساختمان خود استفاده نمایید برعهده شما می باشد. اما امروزه بسیاری از مردم  از انواع درب های ضد سرقت برای حفاظت از ساختمان خود استفاده می کنند و اگر این درب ها را از مراکز معتبری تهیه کنیم کاملا امن و مطمئن خواهد بود. هیچگاه نباید از نمونه های بی کیفیت و ارزان و چینی این درها استفاده کنید چون دارای کیفیت و امنیت بسیار پایینی می باشند و با استفاده از درب های چینی امنیت خانه خود را به خطر خواهید انداخت.

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp