آیا کفپوش پارکت برای اتاق خواب مناسب است؟

نوشته شده در 03 اردیبهشت 1403
آیا کفپوش پارکت برای اتاق خواب مناسب است؟

انواع کفپوش اتاق خواب

اولین قسمت از خانه که می تواند برای افراد نشان از آرامش و راحتی داشته باشد، اتاق خواب آن است. اتاق خواب از آنجایی که محل خواب و استراحت، مطالعه، انجام فعالیت های شخصی و ... می باشد و افراد ساعات زیادی از طول روز خود را در آنجا سپری می کنند اهمیت ویژه ای دارد. تک تک اجزا، اتاق خواب از درب اتاق خواب تا کفپوش و حتی اکسسوری های تزئینی اتاق می توانند در ایجاد حس آسایش در افراد تاثیر گذار باشند. کفپوش اتاق اولین بخش از اتاق است که فرد با پا گذاشتن داخل اتاق آن را حس می کند. انواع متفاوتی از کفپوش برای اتاق خواب وجود دارد. مرسوم ترین کفپوش ها عبارتند از: پارکت چوبی و یا پارکت لمینت، سرامیک و موکت و فرش. در این مقاله با مهمترین مزایا و معایب هر یک آشنا شده تا بهترین انتخاب را برای کفپوش اتاق خواب خود داشته باشید.

یک اتاق خواب زیبا همراه با کفپوش موکت با رنگ روشن

 

مزایا و معایب ارزان ترین کفپوش

اگر به دنبال کفپوشی مقرون به صرفه و اقتصادی هستید، موکت انتخاب مناسبی برای شما می باشد. موکت یکی از مرسوم ترین و شایذ محبوبترین کفپوش برای اتاق خواب باشد. از مزایای موکت برای کفپوش می تواند به موارد زیر اشاره نمود:

تنوع بالای طرح و رنگ

عایق گرما و سرما

عایق صوتی

نظافت سریع و آسان 

قابل شست و شو

مقرون به صرفه

ایمن به خصوص برای اتاق کودکان و سالمندان

شما با پهن کردن موکت بر روی سرامیک های فرسوده و قدیمی به سرعت و راحتی می توانید کفپوش اتاق خود را زیبا و چشم نواز نمایید. موکت می تواند یک انتخاب مناسب به خصوص برای اتاق کودکان باشد زیرا آن ها را از صدمه و آسیب احتمالی حفظ می کند. همچنین موکت در زمستان اتاق  و پا را از سرمای کف اتاق محافظت می نماید. 

از مهمترین معایب موکت می توان به عمر کمتر آن نسبت به سرامیک و پارکت اشاره نمود. همچنین موکت به علت جذب گردو خاک و موجودات ریز میکروبی می تواند مضر بوده و در افراد مستعد آلرژی ایجاد حساست نماید. همچنین جمع کردن مو و زباله های پرزی و ریز از سطح موکت کار سختی می باشد.

اتاق خواب ساده و زیبا با کفپوش پارکت با رنگ روشن

پارکت بهترین کفپوش برای اتاق خواب های لوکس

پارکت ها در دو نوع چوبی و لمینیت موجود هستند. از آنجایی که قیمت . هزینه ی نگهداری پارکت های چوبی بالا می باشد امروزه بیشتر از پارکت لمینت برای کف ساختمان ها و اتاق های خواب استفاده می شود. پارکت های لمینت ظاهری شبیه به پارکت های چوبی دارند اما از قیمت مناسب تری برخودارند همچنین هزینه ی تعمیر و نگهداری پارکت های لمینت بسیار کمتر از پارکت های چوبی می باشد. از مهمتری مزایای پارکت می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

عمر مفید بالا

ظاهری شیک و خاص

عایق حرارتی و صوتی

نصب سریع و آسان

امکان تعمیر

مقاوم در برابر ضربه

حس گرمی و زیبایی

پارکت در مقایسه با سرامیک از یک نرمی نسبی برخودار است و حس سردی و خشکی که پا بر روس سرامیک احساس می کند جای خود را به حس گرما و نرمی می دهد. از دیگر مزایای پارکت نصب سرع و آسان بدون ایجاد گردو خاک در مقایسه با سرامیک می باشد. می توان به جرات گفت پارکت می تواند یکی از بهترین کفپوش ها برای اتاق خواب باشد. زیبایی پارکت در کنار یک فرشینه ی پرز بلند کوچک می تواند اتاق خواب شما را جلوه ای دیدنی بخشد.

شاید مهمترین ضعف پارکت را بتوان عدم مقاومت آن در برابر نم و رطوبت در مقایسه با سرامیک دانست. البته لایه ی رویی پارکت ها عموما ضد آب هستند، اما لایه ی زیرین در هنگام تماس با آب می تواند دچار پوسیدگی و یا تورم شود. شما با خشک کردن سریع پارکت در صورت تماس با آب می توانید به راحتی از این آسیب جلوکیری نمایید.

مقاوم ترین کف پوش برای اتاق خواب

سرامیک می تواند به عنوان مقاوم ترین کفپوش برای همه ی قسمت های ساختمان از حمله اتاق خواب استفاده شود. از مهمترین مزایای سرامیک که آن را به پر مصرف ترین کف پوش تبدیل کرده است، مقاومت و دوام بالا، ضد آب بودن و قابل شست و شو بودن و داشتن تنوع طرح و رنگ آن می باشد. در کنار این مزایا می توان عدم عایق بودن سرامیک در برابر سرما و صدا را از مهمترین معایب آن اشاره نمود. به خصوص در فصل پاییز و زمستان کفپوش سرامیک می تواند بسیار سرد باشد. مطمئنا راه رفتن بر روی سرامیک سرد حس خوبی را منتقل نمی کند. از این رو می توان گفت کفپوش سرامیک انتخاب مناسبی برای اتاق خواب نیست. با این حال می توان گفت کف پوش سرامیک برای مناطق با آب و هوای گرم می تواند پوشش مناسبی برای کف اتاق باشد. 

اتاق خواب با کفپوش ترکیبی پارکت و موکت و فرشینه

جمع بندی

با وجود دانستن تمام این معایب و مزایا می توان گفت انتخاب بهترین پارکت کاملا به شرایط شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما دنبال کفپوشی مقرون به صرفه و سریع با نصب آسان هستید موکت بهترین گزینه برای شما است. اگر به دنبال کفپوشی دائمی، زیبا و لوکس و گرما بخش هستید پارکت می تواند برای شما بهترین باشد. و اگر در مناطق جنوبی زندگی می کنید کف پوش سرامیک با طول عمر بالا ضمن زیبایی برای اتاق خواب می تواند حس خنکی را نیز برای شما به ارمغان آورد.

 

جستجو
ویجت‌ها
آخرین مقالات
نیـاز به مشاوره داریــد ؟
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید !
Whatsapp